Het Sint Maartensfonds

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Zoals ik al zij, het SMF opzich is een veteranen organisatie en in zo'n organisatie heb je verschillende mensen en niet alle meetings zijn zo, zoals hier beschreven. Je zult waarscheinlijk ook wel zo'n meetings hebben van de Leibstandarte.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

barry schreef:3 quotes uit het "Berkenkruis":

Racisme en anticommunisme, de twee basisingrediënten van de nazi ideologie:
"Worden niet alle communistische revoltes door Joden aangevoerd? Steekt daar niet een systeem in?" (januari '76 over de Portugese anjerrevolutie).
Negationisme:
"In geen enkel concentratiekamp in Duitsland of daarbuiten hebben gaskamers, gaswagens, verbrandingskamers voor levenden bestaan." (juni '79).
Racisme van nazikwaliteit:
"Het rassenonderscheid is een biologisch verschijnsel. Men kan hier van hogere of lagere wezens spreken. Men weet dat een doorsnee neger 500 jaar ten achter is op de doorsnee blanke, op enkele uitzonderingen na." (februari '79).
Michael, je gaat me toch niet vertellen dat je dit geen ziekelijke stellingen vind?
Ik ben hier niet mee eens hoor, iedereen schrijft zijn mening in het blad, maar zoiets heb ik persoonlijk nog nooit gelezen...voor die artikels zullen ze wel hard gezocht hebben.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Dat Roeland Raes op zo'n bijeenkomst opduikt maakt het ook niet fraaier...

http://www.geocities.com/vlaamsbedrog/w ... oerae.html

En nee, zulke meetings heb je niet van de Leibstandarte.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Hard gezocht of niet, het staat er.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Die andere Timo schreef:Hard gezocht of niet, het staat er.
Inderdaad, het gaat hier dus niet om de zienswijze van een individueel lid van de SMF. Het gaat erom dat in het partijblad onderstaande stellingen opgenomen zijn. De organisatie staat dus achter onderstaande uitspraken:
barry schreef:3 quotes uit het "Berkenkruis":

Racisme en anticommunisme, de twee basisingrediënten van de nazi ideologie:
"Worden niet alle communistische revoltes door Joden aangevoerd? Steekt daar niet een systeem in?" (januari '76 over de Portugese anjerrevolutie).
Negationisme:
"In geen enkel concentratiekamp in Duitsland of daarbuiten hebben gaskamers, gaswagens, verbrandingskamers voor levenden bestaan." (juni '79).
Racisme van nazikwaliteit:
"Het rassenonderscheid is een biologisch verschijnsel. Men kan hier van hogere of lagere wezens spreken. Men weet dat een doorsnee neger 500 jaar ten achter is op de doorsnee blanke, op enkele uitzonderingen na." (februari '79).
Michael, je gaat me toch niet vertellen dat je dit geen ziekelijke stellingen vind?
Michael, vind je nog steeds dat het bestaan van een organisatie met dergelijke standpunten een goede zaak is?
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Michael, vind je nog steeds dat het bestaan van een organisatie met dergelijke standpunten een goede zaak is?
Het is hier in België nog altijd vrijheid van menings uiting, ook in het blad, de persoon zal zo hebben gedacht, niet alle leden hebben zo'n mening e! :/
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Michael, het gaat mij hierbij niet om de individuele leden. Het gaat erom dat "Het Berkenkruis" gezien wordt als de spreekbuis van de organisatie. Hetgeen in dit blad wordt geschreven is dus waar de organisatie voor staat.

Dus:
Michael, vind je nog steeds dat het bestaan van een organisatie met dergelijke standpunten een goede zaak is?
-F.U.B.A.R-
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Nee, maar ondertussen is de zwarte weduwe eregast op hun bijeenkomst(en). Dat zegt veel over de organisatie als geheel.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Was die bijeenkomst in het Antwerpse?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Doet dat er toe?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Michael, ter herinnering zodat je mijn vraag niet vergeet:

Michael, het gaat mij hierbij niet om de individuele leden. Het gaat erom dat "Het Berkenkruis" gezien wordt als de spreekbuis van de organisatie. Hetgeen in dit blad wordt geschreven is dus waar de organisatie voor staat.

Dus:
Michael, vind je nog steeds dat het bestaan van een organisatie met dergelijke standpunten een goede zaak is?
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Die andere Timo schreef:Nee, maar ondertussen is de zwarte weduwe eregast op hun bijeenkomst(en). Dat zegt veel over de organisatie als geheel.
De zwarte weduwe als ere-gast.... genoeg lijkt me. Foute boel
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

barry schreef:Michael, het gaat mij hierbij niet om de individuele leden. Het gaat erom dat "Het Berkenkruis" gezien wordt als de spreekbuis van de organisatie. Hetgeen in dit blad wordt geschreven is dus waar de organisatie voor staat.
Och wat een kwatsch, ze weigeren volgens mij geen verhalen van leden, ze hebben respect voor elkaars idealen.

De meeste Duits-gezinde NS kwamen uit Antwerpen, er is daar nu een groot vreemdelingen probleem en daardoor is het Vlaams Blok daar ook zo sterk.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

"een groot vreemdelingen probleem "?

Michael, wat als "die rooie opportunisten" schrijven naar Berkenkruis? Gaan ze dat ook plaatsen en respecteren? Nee, ik denk dat je opnieuw last hebt van rechtse gevoelens die je in de thread over het uniformverbod nog probeerde te ontkennen
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ahzo, u bent Timo Worst, aangenaam. Zijt ge al eens in sommige buurten van Antwerpen geweest?! Volgens mij moet ge eerst lid zijn van het SMF en ge moet 'goede bedoelingen' hebben.
Plaats reactie