Import uit US

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrExeo
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 okt 2013, 22:37
Locatie: Waregem

Import uit US

Bericht door MrExeo »

Beste forumleden,

Als je iets koopt uit de VS kan je dan de import taksen omzeilen of is het verplicht deze te betalen?
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Import uit US

Bericht door dg1983 »

Het is maar net of je er tussendoor glipt ja of nee en als je invoer moet betalen is het puur afhankelijk van het bedrag wat op het pakketje staat
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Import uit US

Bericht door panzer lehr »

Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Import uit US

Bericht door wvd »

Markeer het als een gift met een waarde onder de €22 dan betaal je geen invoerrechten. Enige minpunt is dat als het verzekerd verzend is de waarde telt die op het pakket is vermeld.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Import uit US

Bericht door Jan Klaassen »

Verplaatst naar de Babbelbox.

Heb zelf regelmatig wat uit Amerika laten komen. 1 keer is de verkoper zo'n druiloor geweest het geen "gift" te maken - toen stond dus de TNT-man op de stoep met een dikke vette rekening van de douane. Dus, 'gift'-it en dan komt het al een heel eind goed :mrgreen:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Import uit US

Bericht door uniformverzamelaar »

Je moet toch een beetje oppassen met "gift" hoor.

De douane hebben het recht U pakket te openen en als er twijfel is plakken ze er zelf een prijs op.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Import uit US

Bericht door dg1983 »

Jan Klaassen schreef:Verplaatst naar de Babbelbox.

Heb zelf regelmatig wat uit Amerika laten komen. 1 keer is de verkoper zo'n druiloor geweest het geen "gift" te maken - toen stond dus de TNT-man op de stoep met een dikke vette rekening van de douane. Dus, 'gift'-it en dan komt het al een heel eind goed :mrgreen:
Gift werkt tegenwoordig een stuk minder goed dan voorheen. Als de douanier het open maakt bestaat de kans dat ze er zelf een prijskaartje aanhangen wat behoorlijk kan oplopen.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Import uit US

Bericht door wvd »

Nog nooit problemen mee gehad. Als ze het openmaken plakken ze er sowieso zelf een prijs aan.
Weten ze het niet krijg je een brief en is er nog niks aan de hand.
Douane weet de prijs toch ook niet nogmaals ik heb nooit problemen gehad
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Import uit US

Bericht door uniformverzamelaar »

Heb daar in Belgie toch al andere ervaringen mee gehad !!

Of zou het er aan liggen dat de Belgische douaniers iets pienter zijn dan de Nederlandse :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Import uit US

Bericht door wvd »

uniformverzamelaar schreef: Of zou het er aan liggen dat de Belgische douaniers iets pienter zijn dan de Nederlandse :?
Nou dat lijkt me niet :+

Even serieus misschien is de regelgeving bij jullie anders maar hier nooit problemen en verzamel al dik 10 jaar. Zelf toen mijn duits kruis werd tegengehouden bij de douane geen probleem gehad. Kreeg toen een formulier thuis dat ze de waarde niet konden bepalen dus ik de waarde opgegeven die op de documenten vermeld was. Daarna netjes mijn pakket gekregen met inklaringskosten maar dat was minimaal.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Import uit US

Bericht door uniformverzamelaar »

Tja, sommige zullen meer geluk hebben dan andere zeker.

En als ik zo de reacties lees, zijn er nog die schrijven dat het niet zo gemakkelijk meer is.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Import uit US

Bericht door sobel »

Gift markeren is inderdaad een mogelijkheid, niet iedere verkoper doet dit helaas. Ooit wat voor een fotocamera gekocht ter waarde van 90$, helaas 30% douane kosten mogen neerleggen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Import uit US

Bericht door Auke »

Veel Amerikaanse verkopers zijn inderdaad wel bereid om aan te geven dat de zending een gift is, of ze geven een lagere waarde aan, ook al is dat technisch gezien belastingfraude. Wanneer ze wel de juiste waarde vermelden kunnen de invoerrechten en inklaringskosten inderdaad erg hoog oplopen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
MrExeo
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 okt 2013, 22:37
Locatie: Waregem

Re: Import uit US

Bericht door MrExeo »

Bedantk voor de reacties, ik zal de verkoper vragen om het als gift te markeren :)
Gebruikersavatar
Janssen
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 dec 2013, 18:57
Locatie: Limburg

Re: Import uit US

Bericht door Janssen »

Een vriend van mij attendeerde mij ook op de 'gift' manier, nadat ik een paar keer een TNT man met een dikke rekening aan mijn deur zag verschijnen zag ik wel in dat ik eens moest proberen dat de omzeilen. De meeste verkopers die ik heb ontmoet schrijven inderdaad "gift" op de doos en verstoppen ze de papieren. In sommige gevallen laten ze de papieren achterwegen en ik heb tot nu toe nooit heisa gehad met de douane.
Nooit ga ik voorbij uwe woningen, zonder op den voorgevel deze geheimzinnige onzichtbare woorden, maar welke gij door geheel uw leven daarin gegrift hebt, te lezen:
"Zonder vrees en zonder blaam"
Plaats reactie