Het Belgisch leger

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je vergeet het personeel :D

Maar ik ga me koest houden, ging tenslotte over het Belgische leger.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

hmm kben ex personeel he :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Proos,

Heeft je deeltijdse woonplaats in Weert iets te maken met de KMS daar???

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

[offtopic]
Allerminst

Ik studeer te Utrecht.
[/offtopic]
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

Het belgisch leger is dan misschien wel 'verouderd' maar uit mijn mening een van de betere legers op de wereld , para's in belgie ... die vind je nergens meer !! en je kan zegge amerikanen zijn 'goed' die rijde wel in een tank me alles erop en eraan , ze staan om 6 uur op om hamburger me friet te ete !! een stelletje luizakke bijeen die amerikanen !! neem et van mij aan
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Promeetje^ schreef:neem et van mij aan
Wat maakt jou zo'n expert??

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

hmm promeetje je bent 16 heb je al enige ervaring met amerikaanse militairen of militair personeel van andere landen? zelf ervaring met het Belgische leger en hun werking en materieel?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

Weet veel over de amerikanen van mijn pa , en t'belgisch leger , maat van kent veeel militairen (vooral para's) en doed ook mee aan die stages enzo :) dieje weet vrij veel van't belgisch leger ;)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En die zijn ook objectief over hun eigen legeronderdeel?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ik ben ex militair heb het huidig materiaal gezien en ga over paar maanden terug binnen. veel gesprekken gehad met militairen in buitenlandse opdrachten en zo en wat ik er uit kan opmaken is dat de motivatie van de meeste belgische militairen heel hoog ligt maar dat het materiaal van andere landen zoals US, GB en dergelijke toch wel heel wat beter is. En wat je daar zegt van om 6 uur opstaan om een hamburger friet te eten denk ik dat je toch wel een heel slecht beeld hebt van de militair.

een militair die veel in het veld zit of een gevechtsfunctie heeft gaat dat zijn lichaam niet aandoen om zoveel vettigheid te eten. Zo een mensen eten gezond en sporten heel veel om hun conditie op een zeer goed peil tehouden zodat als er iets gebeurd dat zij ook met volle verstand en gezond lichaam kunnen reageren op de dreiging waar deze militairen tegenover staan.

jij zegt nu iets van hamburgers en friet maar ik heb ook al unimogs met bier gezien hoor voor een oefening...
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

Jah maar van die friete en hamburger hebbek van men pa , die heeft me amerikanen in duitsland gelege , en et belgisch leger is heel goed, heel goei soldate , alleen wil en kan belgie niet zoveel geld in het leger pompe , en da vink wel spijtig
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Promeetje wil en kan belgie niet genoeg geld in het leger pompen? ik zal u zeggen wat da is he dat da ni kan...
ze steken het geld in andere dingen... zoals

Overbetaalde politici...
Geld dat in nutteloze zaken word gestoken...
op nog geen 10 jaar 3 tot 4 keer wegenwerken uitvoeren op wegen en kruispunten waar dan elke keer terug werken aan moeten zijn omdat er geen rekening gehouden is met de draaicirkel van vrachtwagens en degelijk.

en dan gaan ze ineens al hun rupsvoertuigen wegdoen bij het leger en wielvoertuigen van maken want de contracten voor de vernietiging van die rupsvoertuigen moeten tegen die datums voldaan zijn of het kost ze ontzettend veel geld en het is goedkoper om dan voor idiote bedragen materiaal te kopen waar men niks mee kan doen of het afnemen van andere eenheden om dan geld te steken in meer vrachtwagens zonder bescherming om vredesmissies in gevaarlijk gebied te doen zonder enige bescherming... nou het probleem met geld voor het belgische leger ligt niet bij het leger of de bevolking maar bij de IDIOTE POLITICI die de meeste tijd die ze aanwezig zijn op hun werk toch maar de g*dverd*mde krant liggen lezen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

daar geef ik u volkome gelijk , ik denk nie da ge u leger zowe moet verzwakke , want ge weet nooit of er nog nen serieuze oorlog komt
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Promeetje^ schreef:want ge weet nooit of er nog nen serieuze oorlog komt
Als er nog nen serieuze oorlog komt, hebben we het zoiezo "gescheten" hoor :wink:
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

of we kunne gatlekke bij de amerikane zoals blair dat doet :p t'valt echt op de laatste tijd
Plaats reactie