Waarde van deze originele pop muz de kisten

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Bobdussen »

image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Mr Mojo Risin »

Iets meer uitleg zou welkom zijn denk ik.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Bobdussen »

Helemaal compleet. Alleen kisten zijn repro verder is alles officieel en kleding is gestempeld
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door opheusden1944 »

Schat hem met deze foto's op een eurotje of 400!
Is de broek ook gemerkt?
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jim »

Het lijkt erop dat de anklets geen passend setje zijn. gespen zaan de zelfde zijde.
Als de broek een Britse P37 is, is het altijd oorlogs. Is het een P40 dan is het oppassen. De p46 is vrijwel identiek. De naad van de kont bij de p46 heeft een versteving van een strook stof. De naad is dus niet zichtbaar aan de binnenzijde zoals bij de P40. De p46 is eigenlijk veel zeldzamer omdat die in zeer beperkte oplage is gemaakt.
Veel zelfs ervaren verzamelaars kennen de p46 niet eens. En via dit forum heb ik geleerd dat het Rode kruis een eigen aanmaak had van BD uniformen. De broeken hadden echter een extra kontzak (links).
Het lampje is niet bedoelt als zaklamp maar voor weg markering. 2,50-5
Zover te zien lijkt het dat de nog de kruisriemen, gasmaskertas, schopje, geweer ontbreek? ik zie de l-riemen van de smallpack

jasje: 150, broek: 250, helm :30, webbing: (koppel, bajonet, veldfles) smallpack met l-riemen) 90.
Er zijn altijd mensen die veel meer of minder uitgeven /hebben uitgegeven voor een of meerdere van de genoemde zaken. Maar een aardig gemiddelde.
Zo gaf een bekende eens €1000 voor een 1e model airborne smock. En mijn para heeft nog geen €1000 gekost incl 1e model smock en helm. Je moet het ook treffen en geduld hebben als je weinig wilt uitgeven.
Ik zelf zou een bod van + €450, doen. Maar alleen als ik mezelf zou mogen overtuigen of alles inderdaad goed gedateerd is of overtuigend wo2 is.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jan m »

Volgens mij koop je geen originele britse helm uit de tweede wereldoorlog. Ik denk dat hij eerder rond de 50 euro waard is. Voor de pop is het gewoon wat de gek ervoor geeft volgens mij.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jim »

De foto toont veel te weinig details om er veel zinnigers over te zeggen.
Jan m schreef:Volgens mij koop je geen originele britse helm uit de tweede wereldoorlog. Ik denk dat hij eerder rond de 50 euro waard is.
Ik weet niet of je bedoelt dat de helm op de pop een orginele wo2 Britse helm is of dat je meent niet voor 30 euro een Britse helm te kunnen kopen?
Ik heb een aantal infantrie helmen (gehad). Maar nooit meer geven als 20 euro. De goedkoopste had ik in Engeland gekocht voor 5 Britse ponden.
Echter nog nooit gekocht via een website. Militaire voertuig beurzen daar kan je voor weinig leuke spullen vinden.
Maar ik ben begonnen met verzamelen in een tijd dat de prijzen een heel stuk lager lagen.

Als Britse verzamelaar weet ik dat broeken en met name p37 een stuk prijziger zijn als p40 broeken. Het jasje is een leuke (grote) maat 13. Voor kleinere maten vraagt via internet al standaard €125 te vragen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jan m »

Tja ik ben op zoek naar een engelse helm maar voor 30 euro kan ik hem nooit op internet kopen. Misschien moet ik toch maar een keer naar een beurs gaan. Kleine opmerking er zit geen bajonet in de schede.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jim »

Tja op beurzen vindt je vaak genoeg nog leuke koopjes.
Zo heb ik eens eens op een Belgische beurs (bij Nederlandse verkopers) een Amerikaanse aanmaak spijkerbajonet gekocht voor 2 euro. Ze hadden dus letterlijk een grote metalen emmer vol met spijker bajonetten. Dat zijn prijzen die vindt je niet op internet.
Losse schede altijd bijhouden. Die vind je minder snel als losse bajonetten.
Op Beltring bij een Britse verkoper kon ik spijkerbajonetten met schede kopen (in bewaarvet) voor 1 Britse pond. Hij had een grote krat vol!
Maar ook op Britse websites, zoeken op army surplus, kan je koopjes vinden.
Zoals bij deze:
http://www.epicmilitaria.com/section.ph ... ef3d073279
Wel opletten dat het echt wo2 is. na wo2 is verschillende soorten webbing gewoon door geproduceerd. En soms denken ze dat een wo2 stempel betekend dat ze goud moeten vragen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jan m »

Bedankt voor de link. Door dit topic heb ik waarschijnlijk al een helm.

Jan
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Bobdussen »

Ik heb ook nog een aantal Britse helmen.

Gr.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jan m »

Bedankt, maar ik word op dit moment al geholpen.

Jan
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door earlymb »

Jim schreef: Op Beltring bij een Britse verkoper kon ik spijkerbajonetten met schede kopen (in bewaarvet) voor 1 Britse pond. Hij had een grote krat vol!
Ik heb op Beltring inderdaad ook eens een partijtje spijkerbajonetten voor erg weinig gekocht. Die kisten waren overigens al snel verdwenen, dus waarschijnlijk zijn ze opgekocht door een handelaar. En afgelopen jaar een stapeltje WO2 gedateerde P37 small & large packs voor iets van GBP 2 per stuk. Een stapeltje veldflessen in zeer goede staat ook voor zoiets, en 50p voor de (uiteraard gedateerde) carriers bij een standje een rij verderop. Gedateerde kruisriemen en L-straps vindt je voor onder de GBP 1 als je een beetje zoekt. En zo is er zat leuk spul te vinden. Voor mijn 1939 gedateerde MKII helm (100% origineel en compleet) heb ik GBP 1 betaald op een Engelse rommelmarkt. Ik zal een jaar of 10 zijn geweest. :lol:

Let wel goed op de omschrijving op websites; 'P37 of WW2 pattern' is niet altijd hetzelfde als WW2 gedateerd! Zo heb ik vorige week op de rommelmarkt een P37 Long koppelriem in de Canadese kleur maar gedateerd 1947 gekocht...

Ik krijg alweer helemaal zin in Beltring... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Waarde van deze originele pop muz de kisten

Bericht door Jim »

earlymb schreef: Let wel goed op de omschrijving op websites; 'P37 of WW2 pattern' is niet altijd hetzelfde als WW2 gedateerd! Zo heb ik vorige week op de rommelmarkt een P37 Long koppelriem in de Canadese kleur maar gedateerd 1947 gekocht...
Klopt! En ook zwart gemaakte koperen gespen e.d. bijna altijd na-oorlogs. Standaard groene P37 webbing (dus niet geblancoed) is hoe dan ook na-oorlogs.

In de gewone dumphandel kan je af en toe nog leuke webbing en aanverwanten vinden voor weinig. Een Britse koppel 1944 voor €5 tussen de Nederlandse koppels in. Er was ook een groot aantal Britse messtins 1944 en aluminium 1945 voor een paar euro.
Ooit een via een Deense website een hoop leuke Britse en Amerikaanse webbing aangeschaft. Maar dan moet je eigenlijk een groot aantal zaken aanschaffen anders als je de porto erbij telt wordt het te duur.

De losse spijkerbajonet die ik vermelde had ik gekocht op het Belgische evenement Wings and Wheels.
Beltring is tegenwoordig Folkestone Racecourse geworden. Is nog dichterbij voor ons continentale bewoners. :mrgreen:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie