collectie ww2

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: collectie ww2

Bericht door peanut »

Als "Jaquesf" van het WAF zegt dat je pet niet oke is zou ik die maar geloven.
Ben zelf ook benieuwd wat hun dan vinden wat er fout aan is, meteen even gevraagd. Ik leer ook graag bij als het kan :)
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie ww2

Bericht door rumariho »

Wel raar en jammer dat een militaria site, die aangeeft origineel wo2 spullen verkoopt, ook niet meer te vertrouwen zijn. Heel triest weer. Daardoor kan ik het nog steeds niet geloven dat het als fake word bestempeld.

Het petje ziet er anders uit dan andere crushers maar dat wilt nog niet zeggen dat het gelijk fake is het niet origineel. Ik krijg alleen maar te horen dat het fake is maar waarom? Omdat hij anders eruit ziet. Met zon rede ga ik niet akkoord. Bestaat er een manier om de stof en naden te controleren op echtheid uit die tijd? Ik geloof onder uv licht?
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: collectie ww2

Bericht door patrickh »

Ik moet de eerste militariasite nog tegenkomen, die geen replica of fakes verkoopt...Zie nog vaak genoeg spul wat niet klopt, alleen is de vraag, weten ze dat zelf ook ja of nee. Ook handelaren hebben niet alle kennis in huis en worden zelf ook soms genept.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: collectie ww2

Bericht door utmi »

Jij koopt een crusher, aan jou om je dan daarin te verdiepen....het liefst voor een koop.

Begin eens met een thread als deze: http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ht=crusher
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: collectie ww2

Bericht door Edgar »

Vaak kan je die ''onwetendheid'' van de dealer beoordelen aan de hand van de prijs zien die ze ervoor vragen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: collectie ww2

Bericht door patrickh »

Maar ook, vragen ze er soms evengoed de hoofdprijs voor...wat ik er mee zeggen is dit: Weet wat je koopt, doe kennis op!
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: collectie ww2

Bericht door Ray76 »

Mooie collectie heb je. Alleen jammer dat de chrusher nu imitatie blijkt te zijn. Balen zeg.
Hopelijk kan je je geld nog terug krijgen. Ik heb me al voorgenomen(en op advies van oa Utmi) om toch voor "textbook"
te gaan en niet voor het afwijkende.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: collectie ww2

Bericht door patrickh »

Afwijkende kan ook, alleen als je zeer zeker bent van je zaak. Vooral het Nederlandse NSB gerelateeerd spul kom je zeer veel niet textbook tegen, maar zeker wel de moeite van het verzamelem waard. Het probleem hierbij is wel dat de markt heel klein is, je gaat het moeilijker kwijt raken mocht je ervan af willen...
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie ww2

Bericht door rumariho »

Met de topic op het WAF word ik niet heel veel wijzer van. 3 man zeggen dat het fake is maar waarom word er niet gezegd. Krijg enigzins het vermoeden dat als iets afwijkt van het textbook variant het gelijk als nep/fake word beschouwd. Dus met de kennis die ik nu heb over het petje kan het alleen fake zijn omdat hij er anders uit ziet. Over materiaal word niet gesproken. Ook heb ik in een andere post een foto geupload waarop je duidelijk kan zien dat een metale cocarde op een crusher zit. Dus het kwam degelijk wel voor!!

Ik kan het altijd terugsturen en mijn geld terug krijgen. Als iemand een onderbouwde argument heeft waarom het nep is, zie ik je bericht graag tegemoet. En niet heletijd naar het WAF verwijzen want daar geven ze ook geen argumenten
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: collectie ww2

Bericht door coco »

Ga eens na hoe een echte er uit ziet (boeken en het internet) leg de jouwe er naast en dan zie je dat het materiaal verkeerd is en daarbij de pet is enorm gedragen de insignia zijn mint om maar 2 punten te noemen.
Je bent gewoon enorm genept, dat gebeurt de beste, maar wilt het zelf niet zien dat is het probleem een beetje.

Mij (en de rest hier waarschijnlijk) maakt het geen reet uit dat je en repro cap in je collectie hebt voor veel te veel geld. Ik adviseer alleen hem terug te sturen en wat leuks/origineels te kopen.
Wat betreft WAF vaak geven mensen op WAF niet veel achtergrond om de simpele reden dat fakers mee kijken op WAF en daarmee hun voordeel doen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: collectie ww2

Bericht door Jasper J »

Je had bij de prijs al iets moeten vermoeden 770 voor chrusher is te goedkoop de pet lijkt een soort samenraapsel we hebben er contact over gehad maar voor mijn gevoel wil je er gewoon niet aan prima als jij 770 door de plee wilt spoelen maar het is gewoon zonde van je geld terug dat ding :wink:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie ww2

Bericht door rumariho »

Op advies van jullie en verzamelaars op het waf heb ik het petje toch maar terug gestuurd. Ik wil geen items in mijn verzameling waarover twijfel is. Dan maar opzoek naar wat anders. Bedankt voor de reacties
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie ww2

Bericht door rumariho »

Paar nieuwe items erbij. Container voor gasschutzhaube
Bijlagen
DSC03184.JPG-for-web-normal.jpg
DSC03184.JPG-for-web-normal.jpg (10.33 KiB) 857 keer bekeken
DSC03183.JPG-for-web-large.jpg
DSC03182.JPG-for-web-large.jpg
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie ww2

Bericht door rumariho »

Kampfstof proben kist
Bijlagen
DSC06240.JPG-for-web-large-1391504246.jpg
DSC06237.JPG-for-web-large-1391504153.jpg
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: collectie ww2

Bericht door rumariho »

Strassen erlaubnis
Bijlagen
DSC05096.JPG-for-web-large.jpg
DSC05094.JPG-for-web-large.jpg
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
Plaats reactie