Onbekende kepie

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Onbekende kepie

Bericht door asjemenou »

John8 schreef:Wel gek dat hij (en eigenlijk ik) hier direct aan de schandpaal gebracht wordt en niemand hem een mailtje stuurt met jullie kennis. Zo gaat dat tegenwoordig vermoed ik.
Mijn reactie is nooit bedoelt om jou publiekelijk te schande te zetten. Laten we het dan maar op een gevalletje van miscommunicatie houden.
Verkopers/aanbieders op Marktplaats e.d. die iets te koop aanbieden voor wat het niet is die zijn er legio. Het is daarom onbegonnen werk om al deze adverteerders op hun misleidende advertenties te wijzen. In het verleden heb ik dit wel eens gedaan maar meestal reageert de verkoper toch niet en past z'n advertentie nadien ook niet aan. Ik heb wel eens een reactie terug gekregen met in niet mis te verstane bewoording dat ik mij er niet mee moet bemoeien.
Het enige wat mij rest is om mijn mede verzamelgenoten te waarschuwen via dit forum.

Zoals uniformverzamelaar al vermeld, er is vast wel een liefhebber voor dit soort objecten dus in de kachel stoppen is wat te drastisch.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Onbekende kepie

Bericht door Mr Mojo Risin »

@asjemenou: Daar ben ik het volledig mee eens.

Dit forum is een vorm van sociale controle onder de leden/verzamelaars en dit hoort dan ook in het openbaar afgehandeld te worden in mijn ogen. Vandaar ook mijn reactie.

Als er echt iets mis is en ik contacteer iemand eerst persoonlijk, is er alle tijd om zich in te dekken (hiermee bedoel ik niet specifiek jou).

Goed dat dit uitgeklaard is. Case closed wat mij betreft.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Onbekende kepie

Bericht door uniformverzamelaar »

John8 schreef:Goeie avond, ik zag dit deze avond en heb direct een emailtje gestuurd naar mn schoonbroer.
Hij gaat/ging de geïnteresseerden informeren dat het niet militair is + normaal ook de advertentie verwijderen.

We hebben gedeelde folders met onze items, ik had in de bijhorende txt niet aangegeven dat het een studentenpet was (enkel de eerste veronderstelling van Japans had ik opgenomen) en hij wist enkel dat het verkocht mocht worden.

Ik ben vrij zeker dat hier verschillende personen zijn die al aan hem gekocht hebben, met goeie ervaringen. Dit is/was enkel een slordigheid en slechte communicatie. Het item zal niet verkocht worden, ik stop het wel persoonlijk in de kachel binnenkort ;-)

Wel gek dat hij (en eigenlijk ik) hier direct aan de schandpaal gebracht wordt en niemand hem een mailtje stuurt met jullie kennis. Zo gaat dat tegenwoordig vermoed ik.
Ik wil zeker niemand aan de schandpaal nagelen. Daarom dat ik ook geantwoord heb met mijn kennis en het vermoeden dat het een studentenpet was.

Maar van je laatste punt " mensen die eventueel fouten maken in hun advertenties" om die te waarschuwen of hen op de hoogte te brengen ben ik al lang afgestapt.
ofwel reageren ze boos
ofwel doen ze de moeite nog niet om te antwoorden
ofwel wordt je nog uitgemaakt voor iemand zich die zich met alles moeit.

De weinigen keren dat ik op zulke reacties een positief antwoord gekregen heb kan ik op 1 hand tellen.

Trouwens er een een topic op dit forum waar men lacht met sommige advertenties. Daar zal je van mij geen posten vinden die zoiets aan de kaak stelt.

We zijn nu eenmaal maar mensen en die kunnen zich vergissen zowel ervaren verzamelaar (waarvan sommige denken dat ze de wijsheid in pacht hebben) als leken in deze materie.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie