Verzameling Benoit

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Verzameling Benoit

Bericht door nathan2552 »

Hele mooie verzameling!
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzameling Benoit

Bericht door jurgen »

Hoe kom je aan zo ontiegelijk veel items uit de buurt? Bel je bij iedereen persoonlijk aan of ben je gewoon een bekend verzamelaar in de streek. :wink:
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Re: Verzameling Benoit

Bericht door Benoit »

Bedankt voor de info!

Jurgen, ik vind dat dat nogal meevalt :p Nu ik herlees: de eerste helm komt uit ruime omgeving van Eeklo (weet niet meer precies hoe die gemeente heette) en de wo2 rijkswachthelm komt uit Kleit (Maldegem). Verder komt ongeveer 1/4e van de gasmaskers van de zolders van huizen hier uit de streek vandaan. Zal nog eens kijken wat er uit de buurt komt en ik nog niet gepost heb ;) Veel van de spullen komen van rommelmarkten vandaan. Als je dan even met de mensen praat weet je meteen hoe ze er aan kwamen/of ze nog andere zaken liggen hebben (= belangrijk ;) )

Als ik iets koop via internet is m'n eerste vraag altijd van waar het komt/wat de geschiedenis is van dat voorwerp (voor de mensen die me nu herkennen: ik ben inderdaad die vervelende vent :p :D) Als ik 20 mails stuur is er met veel geluk ééntje die in het plaatje past.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzameling Benoit

Bericht door jurgen »

Achzo. Ik heb nog nooit het geluk gehad iets uit de streek op de kop te tikken. Op één uitzondering na maar of dat verhaal klopt is lang niet zeker.
Plaats reactie