Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door ammo »

Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door kevin15 »

Iemand van Wo2forum?
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door ammo »

Ben bang van wel.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door asjemenou »

Toch wel jammer dit voorval. De verzamelwoede die deze man en z'n zoon hebben gedreven kan ik als militaria verzamelaar zijnde wel begrijpen maar je moet wel het onderscheid kunnen blijven maken van wat nog verantwoord is om in je verzameling te hebben en wat niet. Als je op een zeker moment 16 handgranaten in je verzameling hebt die ook nog explosief zijn dan kan je dit onderscheid naar mijn idee niet meer maken.
Leuk dat je kan zeggen dat je scherpe handgranaten in je verzameling hebt maar denk je daarbij ook nog aan de veiligheid van je huisgenoten en buren?! Ook al is de buurman nog zo'n aardige en rustige kerel maar als ik zou weten dat hij dit soort explosieven in z'n huis zou hebben dan zou ik niet meer zo prettig slapen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Laurens van D.
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 apr 2014, 14:17

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door Laurens van D. »

Het is ook niet zo slim van ze om verboden waar aan te bieden op marktplaats. En ik begrijp niet dat ze niet hebben kunnen bedenken dat de granaten en de wapens wel eens illegaal zouden kunnen zijn.

ze zullen het geen 2e keer doen denk ik: http://www.marktplaats.nl/verkopers/170 ... rentPage=1
_Arthur

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door _Arthur »

kevin15 schreef:Iemand van Wo2forum?
Zoals al opgemerkt: deze dus: memberlist.php?mode=viewprofile&u=7932

Geen medelijden mee: hij is hier vaak genoeg gewezen op de gevaren en gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door Der Blitz »

_Arthur schreef:
kevin15 schreef:Iemand van Wo2forum?
Zoals al opgemerkt: deze dus: memberlist.php?mode=viewprofile&u=7932

Geen medelijden mee: hij is hier vaak genoeg gewezen op de gevaren en gewaarschuwd.

Ha ha, wat een clown, gaan porren met een schroevendraaier in een granaat... lol
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door earlymb »

Ik zou zonder aanvullende informatie 'op scherp staand' met een korreltje zout nemen. Maar helaas zijn ook lege (hand)granaten nog steeds 'delen van munitie' en dus zonder vergunning verboden in Nederland...
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door senders221 »

Erg dom. Maar als je het gaat aanbieden via mp dan vraag je er ook om.
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door kevin15 »

Dat was denk ik 1 keer en nooit meer weer.
Ik ben zelf 4 jaar geleden de fout ingegaan door 303 bovo patronen te verkopen op school.
Een aardige preek en verhoor gehad bij bijzondere wetten maar gelukkig niet bij justitie terecht gekomen.
Mijn straf was 20 uur taakstraf van bureau Halt.
Sinds toen heb ik er niks meer mee.
Opgraven is leuk maar mee naar huis gaat het niet.
Ik heb er heel erg van geleerd en hoop deze vader en zoon ook.
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door Bobdussen »

Ik ben het, heb 2 nachten vast gezeten. En wat boden we aan op marktplaats ? Een bodemvondst webley revolver, en een bodemvondst Duits seinpistool. En wat betreft de volle munitie, daar kunnen jullie niet over oordelen. Alleen met informatie uit de media. Ik zal het even haar fijn uitleggen. Mijn vader verzamelt al vanaf zijn 8e ofzo ( nu 51). In die tijd heeft hij veel dingen gekocht en ook veel zelf gevonden. Die 16 volle handgranaten is geen kont van waar. Ze hebben lege eihandgranaatjes die nog net niet uit elkaar vallen van het doorroesten gerekend als volle handgranaten. Dat die lege eihandgranaatjes niet mogen daar heb ik een mening over. We hebben een flinke collectie. En alles is er uit gehaald. Zelfs schoonmaaksetjes van de k98. Onze vitrine kast lag kapot op de grond. Dure Duitse helmen ( Luftwaffe, Wehrmacht) zijn nu gedeukt en zitten krassen op. M'n vader heeft een vergunning en mag tot 10.000 volle patronen in huis hebben (tot 20mm) ze hebben ook ter decoratie dienende granaten uit de tuin meegenomen. Bijna alles is weg. En zoals jullie weten is het verzamelen van wo2 een hobby, en geen criminele activiteit. Wij hebben geen kwaad in ons en doen het puur voor de decoratie en onze verzameling. Heel het huis lag overhoop en er waren veel dingen kapot. En wat betreft de volle granaten klopt dus niet!! Ze hebben ook patroonbanden meegenomen. En dat terwijl mijn vader vergunninghouder is. Schandalige werkwijze. Ieder scherfje of wat dan ook van een granaat die we in de loop der jaren zelf hebben gevonden of wat dan ook hebben die lui meegenomen. En alles wordt vernietigd. Onze verzameling was zo mooi ingericht. Alles was overhoop gevaagd en kapot. Zonde van het spul.
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door kevin15 »

Ik weet ook wel dat de media het heel erg overdrijft.
De media zet jullie neer als grote criminelen.
Ik hoop dat je een bewijs hebt met alle spullen die je had en wel legaal waren.
Ook foto's zijn al genoeg.

Ik ken ook iemand die trammelant heeft gehad door een paar verboden spullen in zijn verzameling te hebben liggen.
Ook een gezellige inval gehad door de mannen in blauw.
Meerdere legale spullen hebben ze ook meegenomen en zijn nooit meer opgedoken, waaronder een originele fliegerschwert.

Zolang er geen bewijs was dat laat zien dat bijvoorbeeld een helm niet beschadigd was word het heel moeilijk om een schadevergoeding te krijgen.

Wat voor een vergunning heeft je vader als ik vragen mag?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door CollectorWo2 »

Dat is wel erg zonde dat de helmen zijn beschadigd door hun,ik neem aan dat er foto,s zijn van de helmen?
Dat doen de meeste verzamelaars ook en dan zie je de staat ervan.
Het is nergens voor nodig om een vitrine om te gooien.
Hopelijk kan je daar wat aan doen.
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door jappie »

Ligt het aan mij of hoor je het gewoon vaker dat er van alles en nog wat mee word genomen door de politie wat ze niet mee horen te nemen.

Het lijkt mij dan dat er bij zo een inval iemand van bijzondere wetten bij moet zijn en dat die wel zou moeten weten wat wel en wat niet meegenomen gaat worden.

Dat je spullen beschadigd raken is vanzelfsprekend doodzonde en zou nooit mogen gebeuren, maar denk ook dat menig politieagent geen verstand heeft van de waarde noch de regels die hier aan vastzitten (mbt de wapens e.d.)

Verder heeft denk iedereen wel een mening over dit soort dingen. De regels in Nederland zijn naar mijn idee te streng, maar zolang ze er zijn hou ik me er wel graag aan alleen al omdat dit 1 van de gevolgen kan zijn.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Wapens en munitie gevonden in een huis in dussen

Bericht door kevin15 »

Jammer genoeg komt er pas later iemand van BW later in het spel, wanneer het al te laat is.
Ze mogen wel wat voorzichtiger doen met andermans eigendommen.
Plaats reactie