M42 SD SS helm

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: M42 SD SS helm

Bericht door NickG. »

Klopt!
Alles word tegenwoordig nagemaakt helaas.. :bonk:
Ik kreeg op WAF het advies om dit soort certificaten niet online te zetten ivm dat mensen het gaan vervalsen.
Ik zal de foto dus ook helaas moeten verwijderen.
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M42 SD SS helm

Bericht door Schwerpunkt »

NickG. schreef:Klopt!
Alles word tegenwoordig nagemaakt helaas.. :bonk:
Ik kreeg op WAF het advies om dit soort certificaten niet online te zetten ivm dat mensen het gaan vervalsen.
Ik zal de foto dus ook helaas moeten verwijderen.
Je moet maar voor 1 ding oppassen , heeft Hicks de helm in handen gehad ?
Ik weet dat Hicks ook voor dealers certificaten schrijft , is voor hem pure business. En dan geeft hij zijn zegen enkel via foto's en dan kan het wel voorvallen dat zijn evaluatie niet correct is.
Om maar te zeggen dat niemand perfect is , als het kan betrek altijd een persoon bij zulke grote aankoop die kennis heeft en raad kan geven zonder er een dollar voor te moeten hebben.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: M42 SD SS helm

Bericht door CollectorWo2 »

Zit er trouwens een watermerk in je certificaat?
Dat zie ik bij niemand altijd.
Dat is idd beste omdat niet laten te zien.
Ik zag bij duiven een ss helm,2250 euro.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: M42 SD SS helm

Bericht door patrickh »

Ook al zit er een watermerk in, wat wil dat zeggen...ja, dat het papiertje zelf origineel is, meer niet. Ik kan ook certificaten maken bij alles wat ik verkoop, en wat zegt dat dan? Hoogstens dat ik MET certificaat 10 euro extra wil hebben :mrgreen: Wat ik wil zeggen, staar je niet blind op dergelijke papieren, maar ga voor kennis!

Zeg zelf niets over de helm, daar heb ik geen kennis over.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: M42 SD SS helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb maar een advies koop op eigen kennis zaken en vertrouw helemaal niemand. Ik zit al 22 jaar in het verzamelen en kan als ik wil een paar als zeer goed bekende betrouwbare dealers compleet onderuit halen met verhalen uit mijn eigen ervaringen. Er gaat veel geld om in onze hobby. In veel gevallen nog meer als in bijvoorbeeld kunst. Kelly Hicks is een (ss) instituut geworden en word als een stempel in het goud gezien maar zoals hiervoor gezegd werd door een lid is het een buisnis en verdiend de man nu ook veel geld aan het opsturen van certificaten na ze via foto,s beoordeeld te hebben. Het geld houd onze hobby in stand maar verpest het helaas ook op vele fronten en trekt ook verzamelaars met een criminele inslag en de neiging tot oplichting ligt altijd op de loer. Het is soms te makkelijk.
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: M42 SD SS helm

Bericht door NickG. »

Bedankt voor jullie advies allemaal!
Voor de duidelijkheid: Helaas is de helm nog niet in mijn bezit want ik heb hem nog niet helemaal afbetaald... :P
Daarom kan ik geen foto's met daglicht maken van het decal.
Ik ken de verkoper heel erg goed en ik heb levenslange garantie op originaliteit.
Deze man heeft ook een naam hoog te houden en kan geen rotzooi verkopen.
Je moet toch ook mensen kunnen vertrouwen?
En als er eens iets niet zou kloppen kan ik hem zo ruilen of mijn geld terug krijgen, dat is geen probleem.
Er zit een watermerk in het certificaat.
Kelly Hicks is een paar weken geleden bij hem langs geweest, ze kennen elkaar goed.
Nogmaals ik wardeer het al jullie advies en weet dat je inderdaad heel snel opgelicht word maar bij deze helm heb ik daar zeker niet het gevoel bij.
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M42 SD SS helm

Bericht door Schwerpunkt »

NickG. schreef:Bedankt voor jullie advies allemaal!
Voor de duidelijkheid: Helaas is de helm nog niet in mijn bezit want ik heb hem nog niet helemaal afbetaald... :P
Daarom kan ik geen foto's met daglicht maken van het decal.
Ik ken de verkoper heel erg goed en ik heb levenslange garantie op originaliteit.
Deze man heeft ook een naam hoog te houden en kan geen rotzooi verkopen.
Je moet toch ook mensen kunnen vertrouwen?
En als er eens iets niet zou kloppen kan ik hem zo ruilen of mijn geld terug krijgen, dat is geen probleem.
Er zit een watermerk in het certificaat.
Kelly Hicks is een paar weken geleden bij hem langs geweest, ze kennen elkaar goed.
Nogmaals ik wardeer het al jullie advies en weet dat je inderdaad heel snel opgelicht word maar bij deze helm heb ik daar zeker niet het gevoel bij.
Ik verzamel al Duitse helmen sinds 1997 , voor er nuttige info op het internet was. Een goede raad : gebruik het internet want het is een ideaal middel om eerst iets te laten checken voor je een aankoop doe. Alle bekende dealers en ook zij die enkele goede boeken hebben geschreven maken fouten die ze al dan niet toe willen geven.
Levenslange garantie en certificaten zijn wat mij betreft bullshit en lokkertjes om onervaren verzamelaars aan te trekken. Ik hoef geen levenslange garantie of een certificaat , ik weet dat de helmen die ik aankoop echt zijn en ik heb voor die kennis gewerkt en er veel tijd en geld in geïnvesteerd.
Kennis die ik graag overdraag aan nieuwe verzamelaars. Er zitten honderden verzamelaars online die je kunnen helpen voor je een aankoop doet.

Op basis van deze foto's zou ik zelfs geen aankoop overwegen , ten tweede hoop ik dat je de helm goedkoper hebt gekocht dan eentje met een fabrieksdecal.
Er staan genoeg mooie SS helmen te koop momenteel met correct fabrieks decal. Die je van de dealer site rechtstreeks kan authentificeren.

In ieder geval hoop ik samen met jou op het beste. Ik zou zeker ook nog een forum opinie vragen als je hem binnen hebt.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
robindejong1993
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 aug 2014, 21:07

Re: M42 SD SS helm

Bericht door robindejong1993 »

Ik heb je helm ook op waf gezien.
Aleen maar positieve reacties daar.
Mooie aanwinst dus! _/-\o_
Plaats reactie