Falschirmjager helm

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Nog een hele leuke bijeenkomstigheid, de FJ helm staat al weer een week te koop en de centen blijven achterwege. Goeie reklame voor Weitze. Ik heb ook nog een keer de advertentie nagelezen en geen woord over de bijgewerkte adelaar dus van onwetendheid van hun kant is geen sprake. Ik heb de helm te snel en te enthausiast gekocht maar als je naar de foto,s kijkt zijn die zo genomen dat je de bijgewerkte stukken niet kan ontdekken. De aannemenlijkheid van de helm en de bijgaande tekst waren gewoon top. Mooie les altijd extra foto,s vragen in hoge resolutie dat bieden ze namelijk zelf aan.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Kugelblitz »

Zegt genoeg over Weitze... Tientallen keren kun je leuk zaken doen als je je snel portemonnee trekt, maar als er een keer een probleem ontstaat (dat ook nog eens hun schuld is), dan wordt alles ineens lastig en kan je lang wachten op je geld. Verdienen ze aan je, dan zijn ze vriendelijk en reageren ze direct, maar als je een keer een probleem aan de kaak stelt dan komt hun ware aard naar boven.
Ik heb het al zo vaak meegemaakt, zelfs bij dealers waar ik al jaren een goede band mee heb en waarvan je het gevoel hebt dat je meer bent dan alleen klant en verkoper.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ja ik koop al dikke twintig jaar lang spullen van bekende handelaren waaronder willem duist en marc van tiel en geef ook vaak aan waarnaar ik op zoek ben. Dus in aanziens des persoons dat vind ik wel makkelijker om iemand aan te kijken waar ik het van koop. Dat is bij weitze niet het geval maar heb enkele dure stukken gekocht al in korte tijd.Dus veronderstellen dat ze niet zuinig zijn op hun klandizie is licht uitgedrukt. Ik ben er wel klaar mee voorlopig na dit incident. Maar ja het blijft natuurlijk leuk als je weer eens wat moois ziet op zon site en even contact hebt zijn ze idd de vriendelijkheid zelf. Geld overmaken en drie dagen erna ligt het al in je brievenbus. andersom is het dus aanmerkelijk anders.vanmorgen nog contact gehad het geld is onderweg maar die hebben we vorige week ook al gehoord. Volgend keer wil ik bewijs zien van de overboeking.
seinpistool
Lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2014, 08:36

Re: Falschirmjager helm

Bericht door seinpistool »

Willi, heb mijn geld van Craig cottlieb volledig terug gehad tot de verzendings kosten toe. Het zal wel goed komen hoor.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Schwerpunkt »

Oorlogsvarken schreef:Ja ik koop al dikke twintig jaar lang spullen van bekende handelaren waaronder willem duist en marc van tiel en geef ook vaak aan waarnaar ik op zoek ben. Dus in aanziens des persoons dat vind ik wel makkelijker om iemand aan te kijken waar ik het van koop. Dat is bij weitze niet het geval maar heb enkele dure stukken gekocht al in korte tijd.Dus veronderstellen dat ze niet zuinig zijn op hun klandizie is licht uitgedrukt. Ik ben er wel klaar mee voorlopig na dit incident. Maar ja het blijft natuurlijk leuk als je weer eens wat moois ziet op zon site en even contact hebt zijn ze idd de vriendelijkheid zelf. Geld overmaken en drie dagen erna ligt het al in je brievenbus. andersom is het dus aanmerkelijk anders.vanmorgen nog contact gehad het geld is onderweg maar die hebben we vorige week ook al gehoord. Volgend keer wil ik bewijs zien van de overboeking.
Willie , ik heb een zeer beperkte lijst van dealers waar ik koop , bij Weitze kijk ik zelfs niet.
Ondanks dat ik mij beperk komt wat ik wil toch ooit wel te koop, is het niet van één van mijn preferred dealers dan is het van een verzamelaar.
Ik geef mij zuur verdiende centen niet graag uit bij dubieuze personen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb eigenlijk sinds kort ook nooit bij weitze gekocht omdat ik ook nog eens heel veel discutabele spullen zag op zijn site maar een paar italiaanse coltruien en een ss panzer schuitje dit jaar en de goede afwikkeling daarvan deden mijn vertrouwen wel toenemen. Mijn lijst van militaria dealers is klein en van echte verzamelaars krijg je meestal niks los. Ik heb ook wel eens jongens hier om te kijken maar ik ben nog niet op de leeftijd dat ik dingen weg doe. Ja verdiend en zuurverdiend is allebei verdiend dat is een feit. Ik heb mijn hele leven ook hard gewerkt om wat te hebben en te bezitten dus 6500 voor een helm ben ik ook niet blij mee om dat niet terug te krijgen. Ja en dat het goed komt geloof ik zeker. De druk is vandaag verhoogd en er is een toezegging gedaan. (Deze week nog) Als het niet zover was had ik er al naar toe gereden. Heb het gevoel dat ze er nu pas wat aan gaan doen.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Het geld van de helm is terug na een boos telefoontje na drie weken kan het in een keer binnen twee dagen terug gestort worden dus conclusie. de verkoop gaat een stuk sneller dan terug storten van geld als de koop om wat voor reden niet geslaagd blijkt.


Willie.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Schwerpunkt »

goed nieuws Willie.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Kugelblitz »

Fijn dat het is opgelost.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: Falschirmjager helm

Bericht door senders221 »

Goed om te horen dat het opgelost is. Maar heeft wel erg lang geduurd voordat je het geld terug had.

Nu weer op zoek naar een nieuwe FJ helm?
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Falschirmjager helm

Bericht door jeroen wo2 »

Weitze heeft goede spullen, maar helaas zitten er ook een aantal stukken bij waar men vraagtekens over heeft.
Fijn voor je dat het voor jou is opgelost !
Zo zie je maar, zelfs bekende Dealers maken fouten.
Ik hoor heel vaak als argument: Ja maar ik heb dit bij (bekende dealer) gekocht dus dan zal het wel origineel zijn. :bonk:
Maargoed, iedereen maakt wel eens fouten, daar zijn we mensen voor.
Never Back Down
seinpistool
Lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2014, 08:36

Re: Falschirmjager helm

Bericht door seinpistool »

Goed nieuws Willie, maar het werd ook hoog tijd.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik wil er idd een hebben met een mooie decale die ik de volgende keer wel goed inspecteer en vanaf een foto koop ik even niks meer. Gewooon ophalen en ter plaatse even een vergrootglas erop kan je in ieder geval zien of die niet bijgewerkt is.
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

Re: Falschirmjager helm

Bericht door patrick99 »

FF snel na Hamburg rijden om een decal van een FJ helm te bekijken en die vervolgens niet goed is ;-)
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Falschirmjager helm

Bericht door Schijnwerper »

Goed leerzaam topic ja, ongelooflijk wat een beetje gerenommeerde dealer al voor fratsen kan uit halen.
Niet dat ik er verbaast over ben loop ook al een tijdje mee.
Maar juist kopen bij een beetje bekende dealer hoopje juist geen gezeik te hebben achteraf.
Zeker met zulke bedragen.
Zo zie maar weer, en dan vervolgens gewoon weer dood leuk te koop te zetten, zonder vermelding wat niet goed is en geconstateerd is.
Dat je bij een particulier gezeik kan hebben is algemeen bekend, maar juist kopen bij een bekende commerciële gerenommeerde dealer waar de prijzen er ook naar zijn.
Hoop je mocht het niet goede zijn om wat voor reden dan ook, het zonder problemen retour kan zenden, en met max 10 dagen je geld terug is bijgeschreven.
Zie ook wel eens iets staan bij een bekende dealer, bv zaklamp prijs 45 euro, is gewoon naoorlogs type waarde 10 a 15 euro max.
Vraag me af hoe dat dan gaat, mocht je op via dit forum er zelf ook achter komen dat ie niet goed is.
En je hem dan retour kan zenden zonder gezeik?
Nou scheelt het wel of iets 45 Euro is of 6500 Euro :P
Maar toch gaat om het principe en de goede naam waar ze zelf ook mee te koop lopen.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie