OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

hajos schreef:Opzich wel te begrijpen.

Verkopen betekend winst maken. Dat wil men nou juist niet hebben.
Als jij een exemplaar hebt zou niemand je tegenhouden als je het weggeeft aan een andere verzamelaar.
Als een handelaar winst maakt is dit ook goed voor de Nederlandse staat. Hij betaalt BTW aan de staat en belastingen op zijn winsten.

Maar het gratis weggeven mag dan weer wel :?: _/-\o_ Kan je dit zelf verklaren.
Waarom wordt dit boek verboden ? Is het omdat er winst wordt gemaakt of gaat het over de inhoud :?

Je zou toch beter moeten weten dacht ik.

Denk dat dit allemaal zo wordt gedaan om de Nederlandse economie er boven op te helpen, de staatsschuld af te bouwen en zo te zitten in de zakken van de gewone werkende. :+
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Erik »

hajos schreef:Verkopen betekend winst maken. Dat wil men nou juist niet hebben.
Das niet waar. Hieronder staat artikel 137e WvS afgebeeld:
de wetgever schreef:Wetboek van Strafrecht

Artikel 137e
1. Hij die, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving:

1. een uitlating openbaar maakt die, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, voor een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap beledigend is, of aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap;

2. een voorwerp waarin, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, zulk een uitlating is vervat, aan iemand, anders dan op diens verzoek, doet toekomen, dan wel verspreidt of ter openbaarmaking van die uitlating of verspreiding in voorraad heeft;
wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2.
Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
3.
Indien de schuldige een van de strafbare feiten, omschreven in dit artikel, in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het feit, nog geen vijf jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
Jouw tweede uitspraak klopt wel gezien lid 2 van art. 137e:
Want jij schreef:Als jij een exemplaar hebt zou niemand je tegenhouden als je het weggeeft aan een andere verzamelaar.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door HMS Renown »

Jim schreef:
uniformverzamelaar schreef:Ik kan aannemen dat dit zwaar ligt bij de Joden.

Maar als je langs de andere kant ziet van Israël met de nederzettingen doet, dan vraag ik mij toch het een en ander af.
De een heeft niets te maken met de ander. Veel mensen leggen graag die koppeling.
De Israelische regering van nu en hun beleid heeft niets te maken met de Nederlandse wetgeving die ontstaan is na de oorlog.

En de vaak gebruikte uitroep "De Joden". Alsof ieder die Joods is altijd er overal eens is wat een Joodse groep / regering doet. Belachelijk!

Als dat zo waren er geen verschillende Joodse politieke partijen en onderling Joodse religieuze verschillen.

Alsof niet Joodse Nederlanders geheel ervoor zijn om Mein Kampf in de vrije verkoop te gooien. Er zijn Nederlanders die geheel achter de Israelische regering staan en zelfs nog radicaler zijn. Denk, Wilders /PVV. Denk je dat die Mein Kampf in de vrije verkoop willen?

In dit soort discussies worden alle Joden / groeperingen /regerings beleid ongenuanceerd over een kam geschoren.

Als de discusies over herdenkingen en Duitsers gaat. Zijn er genoeg voorbeelden over : er waren ook goede Duitsers.
Om inderdaad even terug te komen op de regering van Israël. Dit was vandaag in het nieuws http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2141736 Ik denk dat het artikel aanhalen voldoende zegt over mijn standpunt.

Trouwens de wetgeving is niet altijd logisch. Wiet mag bij jullie bijvoorbeeld wel verkocht worden maar niet gekweekt? Toen ik deze zomer in Amsterdam was, was er wel een rookverbod maar geen verbod op het roken van wiet in de horeca. De Belgische wetgeving is veel strenger op het gebied van drugs dan op het gebied van tabak. Zit daar logica in? Voor de ene wel voor de andere niet. Voor een vreedzame wapenverzamelaar voelt het aan als een straf dat de wapenwet strenger geworden is, voor de ouders van de vermoordde Luna (doodgeschoten door Hans Van Temsche in Antwerpen) is het een opluchting omdat ze waarschijnlijk hopen dat het niemand anders moet overkomen.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Denk wel wat dat U de Belgische wetgeving niet goed kent :
zie
http://www.cannabishulp.be/wetgeving-rond-cannabis

Dus verkoop of gratis weggeven is strafbaar.

Voor bezit en kweek voor eigen gebruik is er sinds 2005 een ministerieel rondschrijven gekomen dat dit soort misdrijven met de laagste prioriteit kan vervolgd worden, tenzij er andere verzwarende feiten werden gepleegd. Het is een blijft een misdrijf.
Indien een minderjarige wordt betrapt met wiet, dan zal er een proces-verbaal worden opgesteld en de ouders daarvan op de hoogte gebracht.

Wat de wapens betreft heeft Nederland een veel strenger beleid dan België.

Nu, men kan geen gek tegenhouden om zo een laffe daad te doen. Er zijn voorbeelden in Nederland zat. En hoor toch regelmatig op het programma "Opsporing verzocht" op de Nederlandse tv dat er vuurwapens zijn gebuikt ondanks hun strengere wetgeving op wapens.

Men mag verzamelaars niet gaan vergelijken met criminelen.

Of denk je dat er geen illegalen wapens circuleren zowel in België als in Nederland ?
Laatst gewijzigd door uniformverzamelaar op 08 nov 2014, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Nu wat die generaals betreft van het Israëlitische leger.

Zijn staan mee aan de wieg van dit geweld en hebben steeds bevelen uitgevoerd.
Dat ze nu zo reageren zou U moeten doen nadenken over het feit dat die mannen dit doen om hun eigen vel te redden indien Israël veroordeeld wordt voor misdaden tegen de mensheid.
Wat een voortel geweest is door bepaalde fracties in het Europees parlement
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door HMS Renown »

uniformverzamelaar schreef:Denk wel wat dat U de Belgische wetgeving niet goed kent :
zie
http://www.cannabishulp.be/wetgeving-rond-cannabis

Dus verkoop of gratis weggeven is strafbaar.

Voor bezit en kweek voor eigen gebruik is er sinds 2005 een ministerieel rondschrijven gekomen dat dit soort misdrijven met de laagste prioriteit kan vervolgd worden, tenzij er andere verzwarende feiten werden gepleegd. Het is een blijft een misdrijf.
Indien een minderjarige wordt betrapt met wiet, dan zal er een proces-verbaal worden opgesteld en de ouders daarvan op de hoogte gebracht.

Wat de wapens betreft heeft Nederland een veel strenger beleid dan België.

Nu, men kan geen gek tegenhouden om zo een laffe daad te doen. Er zijn voorbeelden in Nederland zat. En hoor toch regelmatig op het programma "Opsporing verzocht" op de Nederlandse tv dat er vuurwapens zijn gebuikt ondanks hun strengere wetgeving op wapens.

Men mag verzamelaars niet gaan vergelijken met criminelen.

Of denk je dat er geen illegalen wapens circuleren zowel in België als in Nederland ?
Beste Uniformverzamelaar

Om even te reageren op uw opmerking over mijn eigen wetgeving, bedankt voor de link. Uw bevestigt mijn verhaal alleen maar namelijk dat het drugsbeleid in België STRENGER is als in Nederland. Had u mijn post nu eens goed gelezen was het u wel opgevallen. Trouwens voor u mij weet te vertellen dat ik mijn eigen wetgeving niet ken, de huidige federale regering heeft beslist om het beleid strenger toe te passen dat zien we hier, ik woon namelijk in de grensstreek en de controles zijn al opgevoerd. Er is immers een verschil tussen wet en de toepassing van de wet. Maar enfin even snel op internet een linkje opzoeken en iemand dat vertellen dat hij zijn eigen wet niet kent dat kan allemaal zomaar?

Uw post over het Europese parlement is in mijn ogen wel een zinnig argument. Het kan misschien inderdaad aantonen dat de generaals dit doen om hun eigen vel te redden. Al heb ik moeite om te geloven dat 106 officieren zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. Uw opmerking dan weer dat ik dan zelf maar eens moet nadenken over dat gegeven? Neen dank u, ik discussieer enkel over zinnige argumenten. Nadenken doe ik wel uit mezelf en op basis van feiten dat hoeft u mij niet te vertellen.

Mijn opmerking was tot slot ook niet bedoelt om te stellen dat wapenverzamelaars niet vreedzaam zijn. Ik wilde met mijn stelling enkel meegeven dat de wetgeving niet altijd logisch is voor iedereen. Ik kan de ouders van de vermoordde Luna immers bijzonder goed begrijpen dat zij voorstander zijn van een strengere wapenwet. Maar dat is de keerzijde van de medaille en de mening van de ander, laten we die ook is lezen en proberen te begrijpen?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste,

De nieuwe regering is VAN PLAN om de wet op drugs strenger te maken.
Tot op heden is dit deze wet nog niet in het staatsblad verschenen en dus niet van kracht over gans het grondgebied België.

Indien deze 106 officieren van een ander gedacht waren hadden zij toen de bevelen maar moeten weigeren en niet achteraf.

De ouders van Luna zouden die absoluut blij zijn met de strengere wapenwet als ze weten dat ze de simpele wapen verzamelaar met een dergelijke wet de duivel aan doen ? Of zijn deze mensen ook wat voorgelogen dat door deze nieuwe wet dit soort zaken niet meer zouden kunnen gebeuren.
Trouwens zij hielden zich ook niet aan de wetgeving door het in dienst nemen van iemand die zij in het zwart betaalde.
Maar dit alles doet niets af van hun verdriet door het verlies van hun dochter. Laat ons over eens zijn.

Dat ze eerst de zwarte markt van de wapens eens aanpakken. Er zijn verschillende plaatsen in Brussel en Antwerpen waar dit handeltje woelig tiert en dit ondanks de nieuwe wet.

Wetten zijn niet altijd logisch, soms spreken ze zich wel tegen en er zijn altijd hiaten in de wetgeving die handige advocaten weten te vinden.
Daar zijn in België ook voorbeelden zat van.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door HMS Renown »

uniformverzamelaar schreef:Beste,

De nieuwe regering is VAN PLAN om de wet op drugs strenger te maken.
Tot op heden is dit deze wet nog niet in het staatsblad verschenen en dus niet van kracht over gans het grondgebied België.

Indien deze 106 officieren van een ander gedacht waren hadden zij toen de bevelen maar moeten weigeren en niet achteraf.

De ouders van Luna zouden die absoluut blij zijn met de strengere wapenwet als ze weten dat ze de simpele wapen verzamelaar met een dergelijke wet de duivel aan doen ? Of zijn deze mensen ook wat voorgelogen dat door deze nieuwe wet dit soort zaken niet meer zouden kunnen gebeuren.
Trouwens zij hielden zich ook niet aan de wetgeving door het in dienst nemen van iemand die zij in het zwart betaalde.
Maar dit alles doet niets af van hun verdriet door het verlies van hun dochter. Laat ons over eens zijn.

Dat ze eerst de zwarte markt van de wapens eens aanpakken. Er zijn verschillende plaatsen in Brussel en Antwerpen waar dit handeltje woelig tiert en dit ondanks de nieuwe wet.

Wetten zijn niet altijd logisch, soms spreken ze zich wel tegen en er zijn altijd hiaten in de wetgeving die handige advocaten weten te vinden.
Daar zijn in België ook voorbeelden zat van.
Ah ja, maar dat wil dan niet zeggen dat ze de bestaande wet niet strenger kunnen toepassen? Iedere Jood is dan ook automatisch tegen de verkoop van Mein Kampf? Een Jood die Mein Kampf misschien eens leest om te snappen waar de Holocaust vandaan komt, moord brand! Waarom? Jij leest Mein Kampf! Wat is daar zo erg aan? Erg, man jij bent een Jood! Ah ja en ik mag die dan wel lezen omdat ik geen Jood ben? Ik mag de Koran ook niet lezen omdat ik geen Moslim ben? Maar als ik de Koran lees ben ik automatisch Moslim. Als ik Mein Kampf lees ben ik ook automatisch Nazi?

Jouw opmerking over de Joodse officieren vind ik nonsens. Jij hebt een oordeel over deze mensen zonder dat je zelfs hun naam kent. Dat is gewoon zo. Waarom? Ah ze zijn lid van het Israëlische Leger dus zijn ze automatisch oorlogsmisdadigers. SS'ers zijn dus ook automatisch oorlogsmisdadigers omdat ze lid zijn van de SS zonder meer! De uitvinder van het Zyklon B gas is automatisch een oorlogsmisdadiger ook al verafschuwde hij het zien van de doden. Ah ja maar dat is zijn eigen fout had hij maar geen lid moeten worden van die SS.

Wat die ouders van Luna betreft, wat voor zin heeft die opmerking? Ik rij ook wel eens te hard, dan krijg ik ook een "veroordeling" ook al vind ik 10 euro boete voor een minuut stil te staan te veel. Maar daarvoor heb ik nog geen kind vermoord! Vermeld dan ook maar in één keer iedere keer dat de ouders van An en Eefje verkeerd parkeren, ah ja dat is tegen de wet. Iedere bezitter van een wapen vanop de zwarte markt is een zak want hij kocht een wapen op de zware markt. Maar iedere wapenverzamelaar is zo onschuldig als een lam ah ja want ik verzamel ook wapens.

Tot slot ik herhaal het nog eens wat voor mij geen logisch wet is, is voor een andere heel logisch. Zowel jij als ik doen dubbel werk want dat punt heb ik al aangehaald.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door patrickh »

Guy, met verbazing lees ik wat jij schrijft over de ouders van Luna, dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Appels met peren vergelijken noemen we dat hier...
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Der Blitz »

En ondertussen gaat dit topic dus al over drugs... ma goed, op drugs kan men niet streng genoeg zijn! Nederland zou dat best ook verbieden en de coffee shops enkel cofie laten verkopen in plaats van die rommel. Ma das mijn mening.

In antwerpen is er een winkel us army stock genaamd, deze verkoopt veel wo2 spullen, vroeger kwam ik er regelmatig, verkoopt zowel echt als nieuw, de duitse vlaggen met hakenkruis hangen gewoon in de rekken, daar had ik jaren geleden het boek mein kampf al eens gekocht, achteraf alles weg gedaan, die winkel lag vroeger naast het vld gebouw (politieke partij in belgie) en niemand kraaide ernaar, de verkoper zelf is een joodse man.

Je moet ook absolute geen moslim zijn om de koran te mogen lezen! Ik heb van een Turkse collega op het werk een nederlands talige koran gekregen gehad ik moest het maar eens lezen zei hij, is er nog niet van gekomen, en ik ben helemaal geen moslim...

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

AUB heren, wie heeft hier Luna erbij betrokken !!

Ik schaam me voor de tekst zeker niet, in betaal belastingen, ik betaal voorheffing op de mensen die ik te werkstijl en dit alles deden deze mensen niet. Maar ik heb ook geschreven dat dit ter zijde was.
Wat als de moord met een bijl gebeurd was. Was dan de wetgeving veranderd ? Neen, het is niet naar aanleiding van deze daad dat de wapenwet in België strenger werd, maar na de moorden in Luik door een ontsnapte gangster.

En wat de joden betreft, de zoveelste die de tekst maar half heeft gelezen. Wat typisch is.

En een wet is trouwens niet geldig als zij niet in het staatsblad is verschenen. Het is nu trouwens al een misdrijf en het ligt aan vele factoren of ze dit een vervolging kent.
Gewoon iets te veel wiet op zak voor een meerderjarige wordt gewoon geseponeerd door het parket. Het is anders als de wet is verschenen. Dan kan de Procureur des Koning het parket vragen om deze strikt toe te passen.

Je mag je niet vergissen met de politie verordening die de burgemeester van Antwerpen heeft uitgevaardigs over de nul tolerantie, want dit enkel van kracht in het gebied dat onder de bevoegdheid van de burgemeester valt. Verder heeft dt voor andere bewoners van andere steden en dorpen van geen enkel belang.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door HMS Renown »

uniformverzamelaar schreef:AUB heren, wie heeft hier Luna erbij betrokken !!

Ik schaam me voor de tekst zeker niet, in betaal belastingen, ik betaal voorheffing op de mensen die ik te werkstijl en dit alles deden deze mensen niet. Maar ik heb ook geschreven dat dit ter zijde was.
Wat als de moord met een bijl gebeurd was. Was dan de wetgeving veranderd ? Neen, het is niet naar aanleiding van deze daad dat de wapenwet in België strenger werd, maar na de moorden in Luik door een ontsnapte gangster.

En wat de joden betreft, de zoveelste die de tekst maar half heeft gelezen. Wat typisch is.

En een wet is trouwens niet geldig als zij niet in het staatsblad is verschenen. Het is nu trouwens al een misdrijf en het ligt aan vele factoren of ze dit een vervolging kent.
Gewoon iets te veel wiet op zak voor een meerderjarige wordt gewoon geseponeerd door het parket. Het is anders als de wet is verschenen. Dan kan de Procureur des Koning het parket vragen om deze strikt toe te passen.

Je mag je niet vergissen met de politie verordening die de burgemeester van Antwerpen heeft uitgevaardigs over de nul tolerantie, want dit enkel van kracht in het gebied dat onder de bevoegdheid van de burgemeester valt. Verder heeft dt voor andere bewoners van andere steden en dorpen van geen enkel belang.
Ga je mij misschien de schuld geven dat je zo een belachelijke en ronduit kwalijke uitspraak doet?! Dat hoef ik niet van jouw te pikken kom af met een zinnig argument in dat geval! Trouwens ik betaal ook belastingen net als mijn ouders en er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt van zoiets nog maar te durven zeggen! Je veralgemeende ook de Joodse officieren? Wel ik geef je nogmaals een stelling gelinkt aan het onderwerp, mij hebben ze altijd geleerd dat zelfstandigen de grootste fraudeurs zijn. Maar omdat je iets in het zwart doet vermoord je nog geen kind? Er zijn geen grenzen!

Tot slot wat jij aanhaalt als typisch doe je zelf. Je leest mijn teksten maar half want ik haal al constant aan dat de Belgische wetgeving niet logisch is voor sommigen. Ik weiger met jou langer te discussiëren als jij zo laag bent van mij de schuld te geven van zo een laffe uitspraak!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door patrickh »

uniformverzamelaar schreef:AUB heren, wie heeft hier Luna erbij betrokken !!

Ik schaam me voor de tekst zeker niet, in betaal belastingen, ik betaal voorheffing op de mensen die ik te werkstijl en dit alles deden deze mensen niet. Maar ik heb ook geschreven dat dit ter zijde was.
Wat als de moord met een bijl gebeurd was. Was dan de wetgeving veranderd ? Neen, het is niet naar aanleiding van deze daad dat de wapenwet in België strenger werd, maar na de moorden in Luik door een ontsnapte gangster.

.
O sorry, ik wist niet dat je netjes belastingen betaald, ga dan maar verder met kwetsen. Wat betreft die bijl en wet, waar slaat dat nu op, ik denk dat als jij met een bijl door een winkelcentrum rent, je opgepakt wordt, ondanks dat het geen schietwapen is, dus daar hoeft de wet niet voor aangepast te worden.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door HMS Renown »

Der Blitz schreef:En ondertussen gaat dit topic dus al over drugs... ma goed, op drugs kan men niet streng genoeg zijn! Nederland zou dat best ook verbieden en de coffee shops enkel cofie laten verkopen in plaats van die rommel. Ma das mijn mening.

In antwerpen is er een winkel us army stock genaamd, deze verkoopt veel wo2 spullen, vroeger kwam ik er regelmatig, verkoopt zowel echt als nieuw, de duitse vlaggen met hakenkruis hangen gewoon in de rekken, daar had ik jaren geleden het boek mein kampf al eens gekocht, achteraf alles weg gedaan, die winkel lag vroeger naast het vld gebouw (politieke partij in belgie) en niemand kraaide ernaar, de verkoper zelf is een joodse man.

Je moet ook absolute geen moslim zijn om de koran te mogen lezen! Ik heb van een Turkse collega op het werk een nederlands talige koran gekregen gehad ik moest het maar eens lezen zei hij, is er nog niet van gekomen, en ik ben helemaal geen moslim...

groeten
Dat is zeker zo Blitz. Een historicus of een amateurhistoricus gelijk wij die onderzoek doen naar de ideologie achter de Nazi partij hoeven daarom niet per definitie Neonazi's te zijn. Ik las onlangs nog het leven over Alfred Rosenberg, nazi filosoof. Ik schaar me helemaal niet achter zijn gedachtengoed maar het helpt wel om de rassenhaat van de Nazi's beter te begrijpen. Het leert je ook om kritischer te zijn in de actualiteit.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

HMS Renown schreef:
uniformverzamelaar schreef:AUB heren, wie heeft hier Luna erbij betrokken !!

Ik schaam me voor de tekst zeker niet, in betaal belastingen, ik betaal voorheffing op de mensen die ik te werkstijl en dit alles deden deze mensen niet. Maar ik heb ook geschreven dat dit ter zijde was.
Wat als de moord met een bijl gebeurd was. Was dan de wetgeving veranderd ? Neen, het is niet naar aanleiding van deze daad dat de wapenwet in België strenger werd, maar na de moorden in Luik door een ontsnapte gangster.

En wat de joden betreft, de zoveelste die de tekst maar half heeft gelezen. Wat typisch is.

En een wet is trouwens niet geldig als zij niet in het staatsblad is verschenen. Het is nu trouwens al een misdrijf en het ligt aan vele factoren of ze dit een vervolging kent.
Gewoon iets te veel wiet op zak voor een meerderjarige wordt gewoon geseponeerd door het parket. Het is anders als de wet is verschenen. Dan kan de Procureur des Koning het parket vragen om deze strikt toe te passen.

Je mag je niet vergissen met de politie verordening die de burgemeester van Antwerpen heeft uitgevaardigs over de nul tolerantie, want dit enkel van kracht in het gebied dat onder de bevoegdheid van de burgemeester valt. Verder heeft dt voor andere bewoners van andere steden en dorpen van geen enkel belang.
Ga je mij misschien de schuld geven dat je zo een belachelijke en ronduit kwalijke uitspraak doet?! Dat hoef ik niet van jouw te pikken kom af met een zinnig argument in dat geval! Trouwens ik betaal ook belastingen net als mijn ouders en er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt van zoiets nog maar te durven zeggen! Je veralgemeende ook de Joodse officieren? Wel ik geef je nogmaals een stelling gelinkt aan het onderwerp, mij hebben ze altijd geleerd dat zelfstandigen de grootste fraudeurs zijn. Maar omdat je iets in het zwart doet vermoord je nog geen kind? Er zijn geen grenzen!

Tot slot wat jij aanhaalt als typisch doe je zelf. Je leest mijn teksten maar half want ik haal al constant aan dat de Belgische wetgeving niet logisch is voor sommigen. Ik weiger met jou langer te discussiëren als jij zo laag bent van mij de schuld te geven van zo een laffe uitspraak!
Nogmaals en dit is voor de tweede keer. In een van de vorige posten heb ik duidelijk geschreven welke joden ik bedoelde. Od hebben de heren die,post juist overgeslagen :?

Gaat U mij beschuldigen van fraude ?

Voir mij stopt deze discussie.

Salut en de wind van achteren.
Laatst gewijzigd door uniformverzamelaar op 09 nov 2014, 04:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie