Zoektocht met metaaldetector met forumleden - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Zoektocht met metaaldetector met forumleden - deel 2

Bericht door Proos »

Beste mensen,

Op verzoek een nieuw topic over Metaaldetectorzoektochten.

Dit is het oude topic.
Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Het vorige werd gesloten omdat het te ingewikkeld was voor ons moderators om alle posts te controleren aangaande een forumregelwijziging. Deze wijziging stelt dat het samen zoeken in bepaalde gebieden niet op dit forum afgesproken kan worden, omdat daarmee de wet wordt overtreden. Veel gebieden zijn namelijk offlimits voor metaaldetectoren. Deze rustplaatsen van gevallenen worden beschermd door oa. de Belgische en Franse overheid.

Aangezien we vantevoren niet weten of een gebied beschermd is zal in dit topic hier rekening mee gehouden moeten worden. Het is dus de bedoeling om alleen zoektochten af te spreken in gebieden waarvan nagezocht is of het is toegestaan daar te zoeken. Het bespreken van bepaalde gebieden, met het oogmerk om toestemming te vragen is wat ons betreft toegestaan.

Ook het bespreken van illegale vondsten is in dit topic niet toegestaan.

We hopen dat jullie begrip hebben voor deze maatregelen en wensen iedereen plezier met zijn/haar hobby. Als we ons allemaal eervol gedragen krijgen bezoekers van de slagvelden ook een betere reputatie.

Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

gaaf dat jullie toch een topic hierover geopent hebben!

Mischien gelijk wel handig om te weten, wat wordt bedoeld met illegale vondsten? Vondsten die gedaan zijn op plekken waar niet gezocht mag worden? Of explosieven o.i.d.?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Met dergelijke vondsten bedoelen we inderdaad objecten die zijn verkregen uit illegale opgravingen. Dus opgravingen in gebieden die daarvan zijn uitgesloten.

Wat betreft explosieven weet ik niet hoe de wet is, maar indien je in een "normaal" gebied een explosief hebt gevonden kun je dat natuurlijk hier vertellen en/of de foto's laten zien. Wel staat natuurlijk buiten kijf dat de juiste voorzorgsmaatregelen genomen dienen te worden en volgens de wet de zaak afgehandeld moet zijn, maar dat is een eigen verantwoordelijkheid. Ik zou het minder prettig vinden om een dagvaarding te ontvangen omdat iemand zich naar aanleiding van dit topic heeft opgeblazen.

Wat we vooral bedoelen is dat dit topic niet mag oproepen om op verboden plaatsen te gaan zoeken, dat is eigenlijk het belangrijskte en het centrale probleem van het vorige topic.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

oke clear!!!
Monco Bounty Killer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2004, 00:07

Bericht door Monco Bounty Killer »

gaat die forum-meet er nu nog van komen?
"Get three coffins ready"
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heheheh t duurt nou al maanden, volges mij gaat 't niet lukken ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Monco Bounty Killer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2004, 00:07

Bericht door Monco Bounty Killer »

dan proberen we het nog eens in dit topic
"Get three coffins ready"
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ja eerst weer eens kijken wie er interesse in hebben...

hoe wordt er omgegaan door de mensen die een detector hebben met de discriminatie? Wordt ie hoog, laag of in het midden gezet/afgesteld?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik heb discriminatie op mn whites, maar gebruik ik nooit, want dan pak je bijv geen stalen k98 hulzen etc etc.... maar op akkers wel, dan zoek ik alleen naar koper vanwege veel vervuiling.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Misschien eens informeren bij de Prospector?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
devogel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jun 2004, 12:24

Bericht door devogel »

ik ben van de partij :D
ik heb ook een whites, zet hem meestal op zijn laagst en soms op 5 voor 12 (bijna op ring-range)
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Eum... nog even over die quotes, volgens deze wet zou je toch nergens mogen zoeken dan??? Er zijn toch nog mensen gesneuveld, niet op een slagveld, en die mogen wel legaal worden opgegraven :?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Het is toegestaan met metaaldetector te zoeken in Nederland ongeacht of hier gevochten is of niet, behalve bij bepaalde gemeentes die dit hebben verboden.
Ik zal nog opzoeken welke gemeentes er zijn die dit verbieden zodat we een duidelijker overzicht krijgen.
Ik weet in ieder geval dat het in de gemeente Renkum verboden is om met metaaldetector te zoeken.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Duitsland AVP
Omg Nijmegen
Omg Arnhem
Oosterbeek
Duinen
Vlg. Havelte

Dit zijn een paar ''illegale'' gemeenten waar je dus niet mag zoeken... :cry:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten