Zoektocht met metaaldetector met forumleden - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay heb de foto's gekregen en gezien. Erg vet hoor!!! :D:D:D:yes: Vind je dat spul dan ook allemaal in de buurt daar of brengt de OD het daar allemaal naar toe? Niet dat ik daar ook wil gaan zoeken ofzow(mag niet eens zonder vergunning) ik heb zelfs niet eens een detector. :(
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

SiNiStEr schreef:Owkay heb de foto's gekregen en gezien. Erg vet hoor!!! :D:D:D:yes: Vind je dat spul dan ook allemaal in de buurt daar of brengt de OD het daar allemaal naar toe? Niet dat ik daar ook wil gaan zoeken ofzow(mag niet eens zonder vergunning) ik heb zelfs niet eens een detector. :(
Explosieven laat ik zoveel mogelijk in de buurt van de vindplaats liggen, laatst had ik 2 mills granaten op de ginkel langs een wandelpad, die leg ik dan een stukje verderop, over het algemeen laat de EOD de spullen ter plekke springen, vaak natuurlijk allemaal bosgebied, ook een keer een fosfar handgranaat gevonden, begon te roken zodra er zuurstof bij kwam, gauw weer begraven, deze is wel afgevoerd in een bak zand naar een veiliger springplek
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

dus dan is er n og best wat te vinden op de ginkelse heide? Ik had nl gehoord dat er echt nietzo veel meer zou liggen...
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

ironmarc schreef:dus dan is er n og best wat te vinden op de ginkelse heide? Ik had nl gehoord dat er echt nietzo veel meer zou liggen...
Overal kom je nog wel wat tegen, maar het wordt schaars, en het scheelt dat als je toestemming hebt je ook op de open plekken kunt gaan kijken zonder dat de boswachter of de terreinopzichter de hond per ongeluk los laat.
Het is niet meer zoals vroeger dat de parachute klokken voor het oprapen liggen, de ginkel zelf is militair terrein en ook nog eens archelogisch gebied dus daar mag je helemaal niet meer zoeken

Van de week een onderduikershol gevonden, wat gebruikt is door engelse para's na de slag, niet op de ginkel, maar op een andere plek in arnhem, de boswachter vertelde deze locatie, en na het nodige speurwerk de para's gevonden die daar in hebben gezeten, helaas tot nu alleen de namen, weet niet of iemand van deze groep nog in leven is, deze week of volgende week eens met de detector in de omgving gaan speuren
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja dat zijn kicken plekken!
Maar hoe kom je aan die vergunning eigenlijk?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

De vergunning die ik heb, is tot stand gekomen in overleg met de Gemeente Renkum, de ginkel is wat makkelijker omdat ik voor Defensie werkt, andere locaties gaan vaak via onderlinge opgebouwden kontakten.
Ben nog steeds (al 3 jaar bezig) met de gemeente arnhem voor een vergunning, die komen elke keer met een andere smoes
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

aha, ja die zal je wel niet snel krijgen :(
wat doe je met de vondsten? Hou je die zelf of breng je die naar t museum?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Het hangt er vanaf, de mooie vondsten zoals de sten bajonet,de onderplaat van een 6 ponder a/t, RAF horloge, en 2 parachute klokken van de 21ste Para company nog een aantal andere vondsten hou ik(nog) zelf, maar grote items, zoals een tweetal container beugels of dingen zoals container klembanden, parachute clips, en dingen die men kan gebruiken na het schoonmaken om displays aan te vullen of zo gaan naar het museum, de behoudsmedewerker daar is een vriend van mij, en op mijn beurt mag ik dan weer bij hun de straalkast gebruiken.
verder heb ik nog wat glider items zoals spanhaken en kettingen die ik zelf bewaard om weg te geven of te ruilen
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

aha, goed initiatief om items naar het museum te brengen. Toch al mooie vondsten zo te lezen :P
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

het mooiste zijn toch de perosoonlijke stukken, ik heb veel spullen gevonden zoals geld, capbadges enzo op crashsites van "arnhem"vliegtuigen
verder nog niet zo lang geleden het zakmes met een muntstuk er tussen, er is bekend van die plek dat daar veldgraven zijn geweest.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

per ongeluk

Bericht door Jasper J »

ik heb in arnhem gezocht ik wist niet dat het niet mocht heb er denk ik een keer of 8 gezocht doe ik nu zeker niet meer nu ik dit weet ik heb een naam plaatje gevonden van de kriegs marine granaat punt8 20mm hulzen parachut haken en een hoop kogels plus een luger pistool heb ik gelijk maar verkocht mvg schaarleider
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Re: per ongeluk

Bericht door Michiel M. »

schaarleider schreef:ik heb in arnhem gezocht ik wist niet dat het niet mocht heb er denk ik een keer of 8 gezocht doe ik nu zeker niet meer nu ik dit weet ik heb een naam plaatje gevonden van de kriegs marine granaat punt8 20mm hulzen parachut haken en een hoop kogels plus een luger pistool heb ik gelijk maar verkocht mvg schaarleider
Heb je nog een foto van de Luger?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Eum daar vraag je me wat ik heb wel foto,s genomen ik zal ze eens zoeken.Het was een vrij standaart ding volgens mij zwart grijzig met een soort persoonlijk versierde kolf.
Aude Audenda
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

ironmarc schreef:aha, goed initiatief om items naar het museum te brengen. Toch al mooie vondsten zo te lezen :P
Iron Marc heb je een emailtje gestuurd wat voor soort mensen je over de vloer krijgt als je in Arnhem zoekt :wink:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Eum daar vraag je me wat ik heb wel foto,s genomen ik zal ze eens zoeken.Het was een vrij standaart ding volgens mij zwart grijzig met een soort persoonlijk versierde kolf.
Krijg je dit soort verhalen weer... eerst zien dan geloven zeg ik dan.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten