Foto's Hermann Göring Fallschirm-Panzer-E.A. Regiment

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Blackend
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2008, 00:16

Foto's Hermann Göring Fallschirm-Panzer-E.A. Regiment

Bericht door Blackend »

Hallo,

een tijdje geleden ben ik in het bezit gekomen van een aantal originele foto's van feestende Luftwaffe troepen in Nederland. De foto's zijn tussen november 1944 en januari 1945 in Honselersdijk en Den Haag gemaakt. Dus vrij op het einde van de oorlog. De foto's zijn aangekocht vanwege de connectie met Den Haag.

Gewoonlijk is het moeilijk om de exacte eenheid of het regiment te bepalen, maar hier dragen enkele soldaten een zwarte of donker blauwe ärmelband met (zeer waarschijnlijk) Hermann Goering tussen wite of zilvere banden (ik gok op zilver voor een officier). De volgende aanwijzing is te vinden op de achterzijde van de foto. Op de achterkant staat: Kameradenabend - Stab. Het lijkt dus om foto's te gaan van troepen van een HG regiment in de omgeving van Den Haag/Honselersdijk/Naaldwijk eind 44, begin 45. Hoogstwaarschijnlijk een deel van de staf. Wat denken de experts over de bijgevoegde foto, HG, rangen etc? Bij dit bericht zit een foto waarop de Armelband het beste zichtbaar is, en twee losse foto's die bij het lotje zaten. Mogelijk gaat het hier ook om troepen van het HG regiment.

Na een korte zoektocht kwam ik erachter dat er in november 1944, een deel van Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment Hermann Göring inderdaad in de omgeving van Honselersdijk/Naaldwijk gelegerd was. Kan dit waar zijn, of moet het een andere eenheid zijn? Misschien heeft iemand meer informatie over dit regiment in november 1944 in Nederland? Tips zijn ook welkom.

Ik ben gevraagd om hier en kort artikeltje over te schrijven. Het is hierbij natuurlijk wel van belang dat ik zeker weet dat het hier om troepen van een HG regiment gaat en dat ik meer aanvullende informatie heb. Aan de hand van de foto's is wel het een en ander te reconstrueren, maar hoe meer, hoe beter. Zelf heb ik al wel enige informatie over de legering in Honselersdijk, maar erg veel is het nog niet. Aankomende weken moet ik maar eens een dagje het archief in.

Alvast bedankt!
Bijlagen
troepen_HG_aan-tafel_watermerk.jpg
tekst_portretten.jpg
portretten_HG.jpg
GEZOCHT: info m.b.t. tot de Zollgrenzschutz in Nederland
Plaats reactie