93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Das daarom dat we in een democratie leven het zou raar zijn als we allemaal de zelfde mening moesten hebben ,maar als je van oorlogsmisdaden praat wat I.S doet met die koppen af te snijden das zijn dan modern oorlogsmisdaden of wat en die geraken daar momenteel wel mee weg ze zouden beter daar geld insteken voor die te pakken en laten zien dat ze daar niet me weg komen
Heydrich
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door yente »

Gelieve leestekens te gebruiken. Je zinnen zijn begrijpbaar maar heel lastig te lezen.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Zalle kik mag ne vlaamse boer zijn he uit een boeregat dau mee vergeet ik die tekens :P
Heydrich
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door michiel01 »

Hier op het forum is het zeer gewenst dat je fatsoenlijk Nederlands gebruikt. Daar hoort bij spelling en interpunctie. Dit is geen verzoek maar een dwingende aanwijzing.
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Dat het in het nederlands moet gebeuren dat begrijp ik wel maar dat die punten en komma's zo nodig zijn dat begrijp niet goed ik type met een vinger het is moeilijk genoeg om die tekst er al op te zetten zonder dat ik die punten en komma's moet gaan zoeken ik ben al blij dat het er al op geraakt op deze tablet en dan krijg ik een dwingend verzoek ik probeer ook maar mijn best te doen hoor ik ben maar een mens geen professor in de letterkunde dat ik soms fouten type dat kan gebeuren kan bij iedereen gebeuren maar dat ik daar een ban voor zou krijgen is er ergens toch een beetje over maar dat mijn mening

Met vriendelijke groeten alain

Alias FW200
Heydrich
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Haplo »

Ik zou zeggen lees je eigen tekst eens een keer over.
Dan zal je hopelijk inzien dat het bijna niet te lezen is met zoveel tekst.
Gebruik op zijn minst de enterknop bij een nieuwe zin.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Ik typ dat op een tablet, heb nog geen enterknop gevonden .
op een gewonen computer en een laptop staat er een enterknop op.
maar mijn pc is momenteel niet beschikbaar.
ik probeer altijd , mijn best te doen.
ik praat gewoonlijk gewoon dialect van de streek hier.
behalve als ik in nederland kom,dan probeer ik algmeen nederlands te praten omdat ze mij anders niet verstaan.
ik zal proberen er op toe te zien, dat ik die komma's en punten niet vergeet.

met vriendelijke groeten

FW200
Heydrich
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door uniformverzamelaar »

Geachte Heren,

Iemand die zijn best tracht te doen verdient alle waardigheid. Ook al lukt het hem/haar niet telkens.

Maar ik zou zeggen al doende leert men. :)

Ik ben ook voorstaande om het Nederlands te gebruiken en alle vreemde invloedswoorden waar een geschikt Nederlands woord voor bestaat er uit te laten.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Tim98
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jul 2013, 00:14

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Tim98 »

Ik als Nederlander vind dat Vlaams een mooi taaltje klinkt ook zo leuk! :yes:
Maar soms is het inderdaad niet geheel te begrijpen haha maar wel mooi om te ontcijferen!
Ik leer zo steeds meer Vlaamse woorden door dit forum :)
Gezocht spullen en foto's uit omgeving Deventer ook informatie over waar ik met de detector zou kunnen zoeken
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door CollectorWo2 »

Praten met een dialect doe je niet met typen,is niet te volgen.
Gebruikersavatar
Tim98
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jul 2013, 00:14

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Tim98 »

Klopt dat ben ik met u eens.
Maar ik bedoel dat ik veel Vlaamse woorden leer die vaak ook in een correcte Nederlandse zin staan.
Gezocht spullen en foto's uit omgeving Deventer ook informatie over waar ik met de detector zou kunnen zoeken
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door uniformverzamelaar »

Tja in dialect schrijven doe je niet.

Maar zouden de Nederlanders eens nadenken over de vreemde woorden die ze allemaal in hun taal gebruiken. :yes:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Proos »

Volgens mij is over en weer voldoende gesproken over het dialect, interpunctie en persoonlijke inzet om de tekstuele bijdragen op het forum ook voor anderen leesbaar en begrijpelijk te houden. Fijn dat er zoveel begrip voor is en aan de inzet zal het duidelijk niet liggen. Bedankt daarvoor. Een en ander lijkt mij voldoende duidelijk en ik wil daarom als moderator aangeven dat we nu weer terugschakelen naar het onderwerp.

Hiermee sluiten we dit zijstapje af en vraag ik iedereen vanaf dit bericht alleen te reageren als dat in relatie staat tot het originele onderwerp.

Bedankt voor het begrip.

Vriendelijke groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Jasper J »

Het staat buiten kijf dat wat er gebeurd is in de kampen vreselijk is onvoorstelbaar gruwelijk, je kunt je wel afvragen of deze man kon voorkomen wat daar gebeurd is .Ook al wist hij het had hij dan in zijn eentje in opstand moeten komen ?Dit lijkt mij een onhaalbare kaart als hij dat had gedaan koste het ook zijn leven iedereen kiest uiteindelijk voor zijn eigen hachje , is er überhaupt wel nagegaan hoe hij in het kamp terecht kwam als hij gewoon geplaatst was via orders van hoger hand had hij weinig tot geen keus. Ik vind de basis van dit soort recht zaken zeer dun en bijna onbewijsbaar.
Aude Audenda
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door rajbrns »

Jasper J schreef:Het staat buiten kijf dat wat er gebeurd is in de kampen vreselijk is onvoorstelbaar gruwelijk, je kunt je wel afvragen of deze man kon voorkomen wat daar gebeurd is .Ook al wist hij het had hij dan in zijn eentje in opstand moeten komen ?Dit lijkt mij een onhaalbare kaart als hij dat had gedaan koste het ook zijn leven iedereen kiest uiteindelijk voor zijn eigen hachje , is er überhaupt wel nagegaan hoe hij in het kamp terecht kwam als hij gewoon geplaatst was via orders van hoger hand had hij weinig tot geen keus. Ik vind de basis van dit soort recht zaken zeer dun en bijna onbewijsbaar.
Hij had ook gewoon aan het front kunnen strijden of een andere functie kunnen vervullen binnen het Derde Rijk. Kan 0,0 respect opbrengen voor kampmedewerkers in tegenstelling tot bijvoorbeeld een frontsoldaat. Goed dat hij alsnog een straf tegemoet kan zien, mits hij niet vooraf sterft.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gesloten