Kan iemand mij vertellen of de hebel herblauwd is geweest

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
Tim98
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jul 2013, 00:14

Re: Kan iemand mij vertellen of de hebel herblauwd is gewees

Bericht door Tim98 »

Wat doet het met de waarde als zo iets herblauwd is? Kan me voorstellen omdat het dan niet origineel meer is dat de waarde zakt. :zapped:
Gezocht spullen en foto's uit omgeving Deventer ook informatie over waar ik met de detector zou kunnen zoeken
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Kan iemand mij vertellen of de hebel herblauwd is gewees

Bericht door Erik »

Tim98 schreef:Wat doet het met de waarde als zo iets herblauwd is? Kan me voorstellen omdat het dan niet origineel meer is dat de waarde zakt. :zapped:
Vaak kun je niet meer vertellen wanneer de blauwing heeft plaatsgevonden. Vergeet niet dat uitrusting na de oorlog niet, zoals veel verzamelaars denken, in een magazijn is beland om daarna, in de jaren negentig, tevoorschijn te komen om in het militaria-circuit te belanden.
Veel uitrusting is gewoon doorgebruikt tot in de jaren '60, '70 en zelfs '80 zoals mijn ervaring is. In die tijd is de uitrusting geblancoed, geblauwd, geschilderd etc. Het hoort allemaal tot de geschiedenis van dát stuk uitrusting. Het is dan origineel voor dát stuk uitrusting. Of het dan (de behandeling van dat stuk uitrusting) inderdaad in WO2 is gebeurd, is moeilijk te achterhalen.
Richt je tot de oorsprong van het uitrustingsstuk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie