Derde Wereldoorlog is nu!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Derde Wereldoorlog is nu!

Bericht door Zitadelle »

De definitie van wereldoorlog luidt "een oorlog met veel naties dat een groot deel van de wereld omspant"

Dat leidt mij tot de conclusie dat de Derde Wereldoorlog al een tijdje aan de gang is, met verschillende offensieven van alle kanten. Alleen zijn de verschillende partijen lastig te bepalen...

1. Irak
2. Afghanistan
3. Colombia
4. Israel/Palestina
5. Tsjestjenie (volgens Poetin onderdeel van de War on Terror)

Wat is jullie mening hierover? Is WOIII al bezig of vinden jullie van niet?
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Derde Wereldoorlog is nu!

Bericht door Peter M »

Zitadelle schreef:Wat is jullie mening hierover? Is WOIII al bezig of vinden jullie van niet?
Je zou kunnen zeggen van wel, gezien iedereen tegenwoordig vreest voor aanslagen en doden binnen de landsgrenzen.....ik bekijk het echter niet zo dramatisch....
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Nee. Het merendeel zijn volgens mij vredes missie's. Irak valt natuurlijk daarbuiten!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

nee
er is wel wat meer nodig voor een wereldoorlog denk ik
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Derde Wereldoorlog is nu!

Bericht door Tim »

Zitadelle schreef:Wat is jullie mening hierover? Is WOIII al bezig of vinden jullie van niet?
Ah nee, oorlogen zijn er altijd en overal. En het is al "erger" geweest ; tijdens de Koude Oorlog stonden we waarschijnlijk veeel dichter bij een WOIII dan nu (denk maar aan de rakettencrisis)
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Probleem 1: Een heleboel van de conflicten die je noemt staan los van elkaar. Bijvoorbeeld israel en palestina kan je volgens mij scharen onder een burgeroorlog.

Probleem 2: Sinds de Tweede Wereldoorlog zijn er overal ter wereld al conflicten geweest. Afrika, Zuid-Amerika, Azie. Dus kan je hier geen label "WO3" op plakken. Eerder "WO26" of iets dergelijks.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

paulstolk schreef:Probleem 1: Een heleboel van de conflicten die je noemt staan los van elkaar. Bijvoorbeeld israel en palestina kan je volgens mij scharen onder een burgeroorlog.
Dat is het feit van deze wereld, vrijwel alles is verbonden met elkaar:

1. Irak (door een Internationale Coalitie uitgevoerd/ondersteunt)
2. Afghanistan (zie Irak)
3. Colombia (Colombiaanse regering wordt actief gesteund door VS, die de FARC zien als terroristische organisatie)
4. Israel/Palestina (Israel wordt gesteund door de VS - PLO, PLF, Jihad, Hamas zijn allen terroristische organisatie's)
5. Tsjestjenie (volgens Poetin onderdeel van de War on Terror)

Dus misschien is het wel zo: War On Terror = WOIII?!
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zitadelle schreef:Dus misschien is het wel zo: War On Terror = WOIII?!
Die "War on Terror" en al het geweld en de haat errond zal wel eens afnemen, als er een verstandiger president komt in de VS. Die aap van een Bush heeft namelijk niet door dat al dat terrorisme vooral te maken heeft met de arrogante houding die hij de VS meegeeft.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Derde Wereldoorlog is nu!

Bericht door robin.h »

Zitadelle schreef: Wat is jullie mening hierover? Is WOIII al bezig of vinden jullie van niet?
Mijn mening is nee.
Altijd en overal zullen wel oorlogen tussen bevolkingsgroepen of 2 landen blijven bestaan.Net zoals Israel/Palestina ,dit zal nooit meer goed komen tussen die 2 landen denk ik.Ik vind het dus geen wereldoorlog 3.Dan moet het zeg maar over bijna de wereld zijn verspreid(de oorlog).
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Tim schreef:
Zitadelle schreef:Dus misschien is het wel zo: War On Terror = WOIII?!
Die "War on Terror" en al het geweld en de haat errond zal wel eens afnemen, als er een verstandiger president komt in de VS. Die aap van een Bush heeft namelijk niet door dat al dat terrorisme vooral te maken heeft met de arrogante houding die hij de VS meegeeft.
Dat klopt wel maar er zijn veel meer landen die zich ermee bemoeien! Dus wat dat betreft is eigelijk heel de wereld er wel mee bezig, de een is voor en de ander tegen...
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

zodra de hele wereld in zoiets bemoeit, is het nog niet meteen een wereld oorlog tegen het terrorisme. Ik geef Tim gelijk, zodra en een minder arrogante president aan de macht is, zal het vast wel beter gaan. Ik durf te wedden dat Clinton geen oorlog zou hebben gevoerd met Irak.

Wat is eigenlijk de doel van de terroristen? Hopen dat Amerika minder arrogant word? akkoord, maar niet op hun manier.

Weet iemand wel de doel van de terroristen?
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Het zal wel een moderne wereldoorlog zijn en niet meer zoals vroeger toen een duidelijke scheiding was tussen `goed`en `kwaad
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

`Wat te denken van China een slapende reus, 1 miljard mensen, maar 30% van het land is bewoonbaar de rest is woestijn bergen. En laat net toevallig naast China een groot stuk wereld liggen met ontelbaar veel bodemschatten waar bijna geen mensen wonen. (Siberie) Rusland wordt steeds zwakker, is geen wereldmacht meer steeds meer binnenlandse problemen, terrorisme! EEn heel eng idee!!!!
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

jeroen1944 schreef:`Wat te denken van China een slapende reus, 1 miljard mensen, maar 30% van het land is bewoonbaar de rest is woestijn bergen. En laat net toevallig naast China een groot stuk wereld liggen met ontelbaar veel bodemschatten waar bijna geen mensen wonen. (Siberie) Rusland wordt steeds zwakker, is geen wereldmacht meer steeds meer binnenlandse problemen, terrorisme! EEn heel eng idee!!!!
Als je geinteresseerd bent in die dreiging, moet je voor de gein "De Beer en de Draak" maar eens lezen van Tom Clancy (als je dat al niet hebt gedaan :P)

Zelf bezie ik een paar dreigingen in de wereld:

1. China --> Siberie, Taiwan
2. Noord-Kora --> Zuid-Korea
3. Iran --> Straat van Hormoes
4. Balkan
5. Tsjestjenie --> uitgroeien tot internationaal 'Kaukasus-conflict'
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

In vergelijking met WO I en WO II is de toestand in de wereld nu een stuk stabieler. Terrorisme is iets verschrikkelijks maar het is niet te vergelijken met oorlog.

De conflicten die nu genoemd worden zijn in mijn ogen op zichzelf staande conflicten waarvan meerdere al geruime tijd een rol spelen binnen de wereldpolitiek.

Voor WO III is in mijn ogen dus nog heel wat meer nodig, maar laten we het maar houden op 2 wereldoorlogen...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie