Expositie in Verdun.

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken

Is dit een "must see"?

Peiling eindigde op 19 sep 2004, 22:24

Ja zeker!
2
67%
Nee, ik ga niet naar Verdun voor 30/11/04
0
Geen stemmen
Nee boeit me niet.
1
33%
Ik weet het niet.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
Peter Verdun
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 jul 2004, 19:06

Bericht door Peter Verdun »

Een slap aftreksel wil ik het niet noemen, daar is het immers te modern voor. De expositie voegt niet erg veel toe dan al te zien is in het memorial. Gelet op de toegangsprijs van het Memorial vandaag de dag zou het wel een leuk alternatief zijn.

Echt vergelijken met het Memorial kan je deze expositie niet daar is het gewoon te kunstzinnig en te modern voor.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

Peter Verdun schreef: Echt vergelijken met het Memorial kan je deze expositie niet daar is het gewoon te kunstzinnig en te modern voor.
Persoonlijk ben ik niet zo dol op kunstzinnig en modern als het de Eerste Wereldoorlog betreft. Neem nou het In Flanders Fields Museum in Ieper. Geef mij maar de veelheid aan oude troep die in het vorige museum stond. Daar kon ik uren kijken, heerlijk was dat. Maar goed: vroeger was alles beter...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
verdun_tk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2004, 10:31

Bericht door verdun_tk »

Goedenavond!!!

Enkele citaten uit Chrisje en Kees Brants, Velden van weleer, Reisgids naar de Eerste Wereldoorlog (blz. 205).

"VII
Verdun: het verleden als kermis"

"Tegenwoordig is Verdun een beetje een kermis. Niet alleen vanwege de commercie. Het is er gewoon te druk, met in het seizoen busladingen buitenlandse toeristen (het merendeel Duitsers). Het is er te vermoeiend , te georganiseerd, te veel. Daardoor krijgt het kleine gebied dat het slagveld beslaat iets oneerbiedigs. De bezoeker begint aan metaalmoeheid te lijden - weer een fort, een museum, een heilig verklaard stukje bos met gedenksteen, informatiebord en picknicktafels".

Kermis of Disney......iedereen is het daarover eens :lol:

Modern of veel rotzooi (oude stijl).....denk dat het beide zijn charmes heeft. Met de moderne middelen van tegenwoordig is in ieder veel mogelijk. Ook bij de tentoonstelling in het Centre Mondial de La Paix heeft men de moderne middelen op sommige plekken zeker interessant gebruikt om WO1 weer te geven.

Tom
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

En?
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ben net in verdun geweest maar heb de expositie niet bezocht wegens tijdsgebrek
Plaats reactie