Achterhalen registratienummer

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Achterhalen registratienummer

Bericht door Dodo »

Hallo,

Gisteren ontving ik mijn eerste M41 Field Jacket. Nadat ik gekeken had of alle knopen nog redelijk vast zaten (ze zitten vast), heb ik mijn oog laten gaan over de binnenkant. Iets wat mij meteen opviel was dat er enkele keren het volgende nummer in het jack stond geschreven (en 1x gestempeld): S-8206. Volgens de heer Enjames is de S het initiaal van de achternaam en zijn de laatste 4 cijfers het einde van de registratiecode. De gehele registratiecode heb ik helaas niet.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om met behulp van deze code (S-8206) de naam en de gegevens van de soldaat te achterhalen. Weet iemand misschien naar welke organisate(s) ik een brief/e-mail zou moeten schrijven? Moet ik misschien contact opnemen met de Amerikaanse ambassade, of word het dan nodeloos ingewikkeld?

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen met de speurtocht naar de identiteit van de drager en het jasje!

Groeten,

Roeland
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het is bijna onmogelijk dit te achterhalen met alleen de Laundry Code....
Je moet al een beetje meer info weten en toegang hebben tot Unit Rosters om er de juiste naam te kunnen opplakken.
Daarbij worden rosters van eenheden angstvallig privé gehouden door de personen die ze hebben.
Het is te makkelijk voor iemand met de juiste gegevens om een naam en nr in een item te markeren en zo de waarde te vertienvoudigen.... zeker als het om bekende eenheden gaat....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Het enige wat ik heb is dus de 'laundry code'. Misschien weet de verkoper wat het registratienummer zou zijn. Dus ik zal daarnaar even een e-mail sturen.

Zijn de Unit Rosters enkel bekend bij de Staat, of ook bij particulieren?

Alvast bedankt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie