Bush of Kerry

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wie wordt de nieuwe Amerikaanse president??

George W. Bush Jr.
22
50%
John Kerry
22
50%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Als Buch zo doorgaat is er straks oorlog met Syrie, Iran en Noord Korea. Cuba?

Dat kan zeker escaleren in een derde wereldoorlog. Wat doet China als Noord Korea wordt aangevallen? Hoelang volgen Europese landen Bush nog?

Ik weet ook wel dat Saddam het beste kon opzouten alleen is men iets te snel ervan uitgegaan dat er daarna democratie zou komen. Irakezen en Afghanen beide zijn niet gewend aan democratie. Gaat zomaar 20 jaar duren voordat het daar stabiel is.

Ik mag toch hopen dat ze hem wegstemmen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Probleem is dat Saddam - door keiharde oppressie - juist de factor in de Irak was waardoor extremisische fundamentalisten geen schijn van kans hadden. Des te idioter natuurlijk het fabeltje van de Bush regering dat er een direct verband was tussen Saddam en de aanslagen in Amerika. Nu Saddam weg is grijpen de fundamentalisten hun kans, gevolg: instabiliteit. Een nu wil men er "democratie" en dan trekt Amerika zich terug.

Twee interessante vragen:

Wat als anti-Amerikaanse moslim fundamentalisten de verkiezingen winnen. Gaat Amerika dan toch weg? Of is democratie goed, zolang het pro-Amerikaans is?

Wat als anti-Amerikaanse moslim fundamentalisten niet aan de verkiezingen mogen deelnemen of de verkiezingen verliezen? Leggen ze zich dan neer bij de nieuwe regering? Of gaan ze gewoon door zoals ze ook nu aanslagen plegen op de leden van de interim-regering.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Die andere Timo schreef: Twee interessante vragen:

Wat als anti-Amerikaanse moslim fundamentalisten de verkiezingen winnen. Gaat Amerika dan toch weg? Of is democratie goed, zolang het pro-Amerikaans is?
Dat hangt dan ook nog af van in hoeverre Amerika toegang krijgt tot olie vanuit Irak. Ik denk dat de Amerikanen gaan voor een marionettenregering, spannend zal zijn wie er gaat betalen wie er op de kieslijst komt. Als dat de interimregering is is het wellicht al niet geheel zuiver.
Die andere Timo schreef:Wat als anti-Amerikaanse moslim fundamentalisten niet aan de verkiezingen mogen deelnemen of de verkiezingen verliezen? Leggen ze zich dan neer bij de nieuwe regering? Of gaan ze gewoon door zoals ze ook nu aanslagen plegen op de leden van de interim-regering.
Ik denk het laatste. En vergeet daarbij niet dat er misschien nogwel wat zielsverwanten rondlopen in landen als Iran. Dat soort mensen accepteert alleen hun eigen opvatting en niet die van anderen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Precies. Met andere woorden: genoeg ingrediënten voor nog jaren en jaren ellende. Ellende om olie - zoals Hauptmann terecht opmerkt - en niet om mensenrechten of democratie.
Hauptmann schreef:Dat soort mensen accepteert alleen hun eigen opvatting en niet die van anderen.
Wie? De Amerikanen? :wink:
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Hauptmann schreef:Dat soort mensen accepteert alleen hun eigen opvatting en niet die van anderen.
Wie? De Amerikanen? :wink:
Die ook/vooral :-)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

lapijntje schreef:Ik vind trouwens die propagandastunts van Bush om J Kerry af te breken maar laag bij de gronds. Het zegt meer over Bush dan over Kerry, eerlijk gezegd.
gelijk heb je; helaas denk ik wel dat de gemiddelde amerikaan niet het iq heeft om in te zien dat iemand anders dan bush waarschijnlijk de betere keus is.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

benmaf schreef: gelijk heb je; helaas denk ik wel dat de gemiddelde amerikaan niet het iq heeft om in te zien dat iemand anders dan bush waarschijnlijk de betere keus is.
Er speelt nog een belangrijk element. Amerikanen kiezen hun president wellicht primair op basis van wat hij intern in Amerika doet voor de kiezers. En misschien niet zo snel op buitenlands beleid. Tenzij je familieleden verliest in Irak.

Kan best zijn dat Bush voor de Amerikanen zelf wel aardig is, al gaat de staatsschuld wel enorm omhoog en hij de volgende president dus een mega probleem meegeeft.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Het zal er om spannen net als hier :D

Afbeelding
Gesloten