Sabels presenteren in vitrinekast.

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Sabels presenteren in vitrinekast.

Bericht door Stefan »

Hallo gebruikers van het Wo2 forum :)

Ik weet niet of ik het juiste gedeelte heb aangeklikt op deze vraag te stellen, ik heb namelijk een half uur gezocht op het forum of een andere gebruiker eventueel deze vraag al had gesteld. Het gaat om het volgende:

Ik heb recent twee nieuwe aanwinsten in mijn verzameling, namelijk Wehrmacht parade sabels.
Op diverse forums zie ik wel eens verzamelingen voorbij komen waar mede verzamelaars hun sabels in vitrines presenteren op zo'n kleine plastic of glazen houdertjes waardoor het sabel recht op blijft staan en dus niet plat in de vitrine ligt. Ik zie soortgelijke houdertjes ook wel eens bij verzamelingen van medailles, of dolken/bajonetten. Vroeger zag je ook wel eens bij oudere mensen thuis waar deze gebruikt werden voor bijvoorbeeld een bordje, of porseleinen objecten rechtop te laten staan. Iets in die richting bedoel ik. Diegene wat deze dingen gebruiken weten wel wat ik bedoel


Ik heb mijn sabels nu gewoon plat in de vitrinekast liggen en vind het persoonlijk niet uitzien.
Graag zou ik ze rechtop hebben staan.

Wie van jullie weet hoe die plastic of glazen houdertjes heten en waar ik deze eventueel kan aanschaffen.

Hieronder een paar foto's* van de sabels, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Foto's aangepast naar formaat 800x600 in verband met eventueel uitrekken van de lay out van het forum.

Alvast bedankt,

Stefan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brigadier
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:58

Re: Sabels presenteren in vitrinekast.

Bericht door Brigadier »

Hallo Patrick,

Mooie slippers :wink:

Bedoel je iets in deze trance?
Afbeelding
Ik denk dat je iets van ''acryl display standaard'' moet zoeken.
Ik heb mijn setje toen der tijd bij Mark van Thiel gekocht van imcsmilitaria.
Anders kom je toch al snel op ebay uit.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Sabels presenteren in vitrinekast.

Bericht door Stefan »

Hey Brigadier, thanks voor de snelle reactie.

Tja... vanmiddag was het hier al 24 graden dus de slippers mogen weer uit de kast. 8)

Ik zal eens gaan zoeken op je zoekterm "acryl display standaard"
Wellicht hebben meerdere verzamelaars verschillende manieren om hun spullen op zo'n manier neer te zetten, wellicht kunnen jullie hier een paar voorbeelden (foto's) plaatsen?

Alvast bedankt,

Stefan.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Sabels presenteren in vitrinekast.

Bericht door earlymb »

Als je zelf wat platen of strips acryl haalt kun je ze precies op maat zagen en met behulp van een heteluchtpistool ombuigen. Kwestie van meten en eventueel een 'prototype'/mal maken van stevig karton om te zien of het werkt.
Plaats reactie