prvt_foster schreef:Wat betreft de liner; het blijft een feit dat ze in 1944 al gemaakt zijn. Dit was een officiele opdracht gegeven aan firestone.
Waar haal je dat??? Bron????
prvt_foster schreef:De details van de Y straps zijn mij niet goed bekend. De ene helm die ik heb heeft de wat grotere platte gespjes en de andere wat kleinere messing. Kun je daar wat zinnigs over zeggen?
Er zijn maar twee soorten M1C LINERS die door de serieuze AB verzamelaar als 100% oorlogs worden beschouwd...
Inland gemaakt met beige straps en kleine wire buckles en Westinghouse gemaakt met groene straps en grote cast buckles.
De Westinghouse gemaakte met groene straps en wire buckles zijn een eindeloze discussie en aangezien er geen enkel bewijs van gebruik is zijn ze voor mij niet aanvaardbaar en ik ben er
persoonlijk van overtuigd dat ze einde of na WO2 zijn!....
Uitzonderengen op de regel zijn de Hawley en St Clair liners met inland style straps en slotjes, maar die zijn 'Rarer than Hen's Teeth!!!'
Tot aan Normandië zag je alleen Inlands (behalve een tweetal teruggevonden Westinghouse liners die beiden van de 326AEB waren...
Vanaf de zomer van 1944 komen stilletjes aan de Westinghouse liners te voorschijn....
prvt_foster schreef:enig idee wat de nieuwe airborne's NA market uitgereikt kregen???
Tot voor Normandie had men vooral M2 D-Ring, vanaf Normandie zie je naast veel M2's massa's M1 Fixbale (infanteriepotten) en uitzonderlijk enkele M1C fixbales.... Vanaf Dragoon zie je Inland en Westinghouse liners door elkaar...
Voor mij is de zeldzaamste US parahelm de M1C FIXbale...
Zelfs die in Gary Howards 'America's Finest en die in Chris Armold' Steel Pots zijn fake!!!
prvt_foster schreef:O ja ter aanvulling; 1 van de helmen is voorzien van naam en armynummer. Hebben jullie misschien ergens toegang om te kijken wanneer deze heer diende? Ik vermoed ergens tussen 1945 en 1950 maar ja...je weet het nooit. In google kan ik hem niet vinden...
Wat is het nummer???
Als het al begint met US of NG is het na-oorlogs....(jaren 50...)
Johan