nieuwe collectie voor Overloon

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Hopelijk verkoepn ze die weer niet voor geld !
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Het is volgens mij al langer bekend dat het Marshall Ground Transportation Museum van plan is haar collectie in bruikleen te geven aan het Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum Overloon. Het Marshall Ground Transportation Museum is een prive initiatief van de heer Jaap de Groot. In 1991 besloot de heer De Groot de fraaiste voertuigen van zijn omvangrijke prive collectie onder te brengen in een museum. De hiervoor opgerichte " Stichting Historisch Materieel " is belast met het beheer van het Marshall Ground Transportation Museum. Het schijnt echter zo te zijn dat de collectie die in Zwijndrecht staat opgesteld slechts de helft is van de totale collectie. Er lijkt dus sprake van ruimtegebrek te zijn en dit is dan misschien ook de reden van de verhuizing.
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind het niet zo geweldig dat die voertuigen naar Overloon gaan!! Als je ziet hoeveel voertuigen er nu al staan weg te rotten en wat voor een onzin er staat! Stuk ijzeren gordijn :? en volgens mij zelfs wat na-oorlogse voertuigen. Er zijn enkele hallen die er netjes uitzien maar alles wat buiten staat :mad: :full:
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah kvind het heel spijtig dat 60% van het materiaal weg staat te rotten buiten zonder goed onderhoud eel spijtig
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
mfhilgers
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 aug 2004, 16:51
Locatie: waddinxveen

Bericht door mfhilgers »

Jammer dat jullie niet het hele verhaal kennen rond de collectie die momenteel in Overloon staat. Even ter informatie:
In de jaren 50 werd er geconserveerd door, schrik niet! beton in de voertuigen te gieten. Onderhoud werd er wel degelijk gedaan. Maar publiek ,dat vrij overal mocht kijken heeft bijvoorbeeld de hele Mitchell bommenwerper leeg geroofd!!!!!( de ravage heb ik mogen aanschouwen toen ik erin mocht)
Momenteel is het museum (o.l.v. dhr. Temming echt heel hard bezig om te redden wat er te redden valt. Maar..............
Het museum krijgt geen cent subsidie en moet alles zelf bekostigen. En dat terwijl het museum draait op 90% vrijwilligers.
Als we allemaal klachten hebben over de staat van de collectie. laten we dan gewoon onze hulp aanbieden en elk weekend komen restaureren. Momenteel is er slechts een enkele vrijwilliger die dit doet.
Laten we inplaats van klagen nu eens de mouwen opstropen.....
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

het probleem is dat het me ontzettend veel geld aan benzine zou kosten aangezien ik niet echt dichtbij woon anders had ik me zeker aangemeld
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Het zou wel een goed idee zijn om met enkele forumleden bijv. een weekend (heel of 1 dag) de handen uit de mouwen te steken. Gewoon opruimen, etelageren (diorama's opstellen), poetsen etc.
Ik ben hier in ieder geval zeker voor!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
mfhilgers
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 aug 2004, 16:51
Locatie: waddinxveen

Overloon

Bericht door mfhilgers »

ik kan maar een ding zeggen..... stuur ze een mailtje en meldt je aan als vrijwilliger
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

En met de regering van vandaag hoeft overloon en andere cultuur historische iniatieven niet veel steun te verwachten.
Tijd dat alle geschiedenis gekken eens gaan demontreren!

Marco heeft helemaal gelijk, laten we namens dit forum eens een groep vrijwilligers verzamelen en dan aanbieden aan het museum.
Mogen jullie vast gratis naar binnen en wie weet zit er ook wel een tegmoetkoming in de reiskosten aan vast.
Of jullie gaan carpoolen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

En dan kan je het vaneerst een beetje als je eigen collectie beschouwen :wink:
"Hey hebben jullie mijn nieuwe tigertank al gezien?" *)
War is something human...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

zeer waarschijnlijk ga ik mij opgeven als vrijwilliger in de herfsvakantie. Tijd zat, en het lijkt mij erg leuk (eerder geweldig) om een hele vakantie te 'hobbyen'!

Me ouders vinden het in ieder geval goed, tenzij ik iedere ochtend vanuit Den Haag naar Overloon moet gaan. Gewoon even logeren bij familie dan!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik zou dit ook wel zien zitten, zolang mijn leeftijd geen probleem zou zijn (17) en wanneer het ook niet zo'n ver eind weg zou zijn (110 km).


Rick
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ik wil niet vervelend doen, maar ik denk niet dat je zomaar werk vind daar qua met obecten werken, eerder vegen, eten/drinken verkopen en andere dingen die je overal kan doen. Ik denk niet er animo voor is, zeker niet als zij voor het materiaal moeten zorgen waar jij mee wil "hobbyen".
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

t is te ver.. :(
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

maar wat verwachtte je daar te doen dan? dat vraag ik me toch af.
Plaats reactie