nieuwe collectie voor Overloon

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Ik ben er pas geleden ook nog geweest voor een project vna ckv, ziet er erg mooi uit. Ik was ook al in het marshall museum geweest, echt mooi. alleen heb ik geen foto's gemaakt met een digi camera, stom ! stom ! stom ! :x
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het marshall museum stond toch eerst in zweindrecht? vond het een mooi museum, ben benieuwd hoe het in overloon staat
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

jaa klopt stond in zweindrecht maar omdat de eigenaar met pensioen ging wou hij het aan een ander museum schenken / verkopen.
maar was idd erg mooi ! en in overloon staat het ook alleen jammer dat ze de oude ruimte is weggehaald en veranderd, met al die krantenknipsels ect.
<('.'<)
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sobel schreef:het marshall museum stond toch eerst in zweindrecht? vond het een mooi museum, ben benieuwd hoe het in overloon staat
Ze hebben ze nu allemaal in een grote nieuwe hal gezet (z'n voertuigen).
Helaas zag ik dat (bijna) alle bestuurders een gewone 1970 landmacht helm ophadden. Ook zag ik er veel na-oorlogse buckleboots. Ik hoop dat ze dit nog even fixen, maar het ging dan wel om minstens 35 KL helmen, en het is een dure grap om die allemaal te gaan vervangen door originele WWII helmen.

Hier wat foto's, helaas bijna niks van voertuigen, want ik kreeg niet genoeg afstand van ze...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik denk dat ik morgen maar een kijkje ga nemen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sobel schreef:ik denk dat ik morgen maar een kijkje ga nemen :)
Zou jij dan wat foto's kunnen nemen van de nieuwe Shermans? :D
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

áls ik ga ja:P men vader probeerde volgens mij net duidelijk te maken dat ie niet ging rijden, agoed, ik ga binnenkort zeker nog een keer langs :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Niet veel veranderd daar.. hoewel.. 'copy paste' van zwijndrecht en want andere zaken er neer gezet van die prive collectie.

De INTERESSANTE en AUTHENTIEKE OVERLOON voertuigen staan nogsteeds weg te rotten.

Ik weet niet wat de plannen zijn van die gasten daar, maar als die BARC als het topstuk is van hun collectie. Kunnen ze van mijn part die hele meuk ergens anders neer zetten want het heeft absoluut geen meerwaarde aan het museum van Overloon! Schande, werkelijk waar GROTE schande! Dit heeft een ene moer meer te maken met de doelstelling van het museum!

ik quote: "Harry van Daal, inwoner van Overloon, was zo geschokt door de gebeurtenissen dat hij voorstelde om een deel van het slagveld intact te houden en in te richten als een museum. Op 25 mei 1946 verrichtte generaal Whistler, bevelhebber van de Britse troepen die Overloon veroverden, de officiële opening van het museum."

http://www.oorlogsmuseum-overloon.nl/nl/frameset.asp


Schande dat die gebeurtenissen nu alleen nog maar te zien zijn in de vernielde voertuigen buiten, een aantal boeken en wat andere objecten terwijl ze voorheen nog Héél véél authentieke voetuigen, uitrusting, uniformen (die plots zijn vervangen voor kopie of na-oorlogs!!) en andere historisch waardevolle items voor Overloon!

Een grote commerciele rotzooi met héél veel grij wat daar niet thuis hoort!

Mijn mening over het 'Oorlogs en verzetsmuseum' te Overloon!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

hmm, maar wel de moeite waard?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

:nocheer:

Voor iemand die Zwijndrecht wil zien in Overloon (dus iets minder ver of verder wil rijden (afhankelijk van afstand).. Dan misschien wel, anders niet.

Maar goed dit is mijn mening als 'n Boxmeerse die zich voornamelijk verdiept in oorlogshistorie van Boxmeer en haar gemeente (waaronder dus ook Overloon!).

Wel een tip als je gaat. Die buiten je ogen dicht en als je binnekomt in het nog enigszins leuk ingericht voor iemand die oorlogsvoertuigen (zowel oorlogs als na-oorlogs) wil zien.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

:P het marshall museum in zwijnderecht heb ik toen al eens bezocht, is vrij dichtbij voor mij, ben benieuwd hoe het in overloon staat, ik zie wel :) bedankt voor je mening :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ochja, Overloon is een van de weinige musea waar je origineel materiaal kunt bekijken en daarna door het personeel op bestelling kunt laten stelen :P
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Roel R. schreef:Ochja, Overloon is een van de weinige musea waar je origineel materiaal kunt bekijken en daarna door het personeel op bestelling kunt laten stelen :P
Vertel.. ! :P :lol:
<('.'<)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Slechts een roddel die ik steeds hoor. .. ..
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

correctie! WAS een van de weinige musea.. Het meeste is al niet meer orgineel! Hoewel... er een nieuwe collectie bij gekomen, zit vast wel weer wat orgineels tussen :P
Plaats reactie