foutmelding bijlagen

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Proos »

Het lukt mij wel. Probeer je vanaf een telefoon? Probeer eens of je kunt omschakelen naar de desktopmodus, helpt dat?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Proos »

Ik heb een forumextensie uitgezet (5 minuten geleden) die soms een wat langlopende query genereerde. Betreft "stop forum spam", maar ik keur de aanmeldingen sinds de Chinese aanmeldingsboerderij langskwam vorig jaar, toch al handmatig goed. Het forum zou iets sneller moeten zijn - wat ook kan uitmaken bij het uploaden (als je aan het uploaden bent op hetzelfde moment dat de database druk is). Ben benieuwd of het beter gaat. Hoor het graag.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Mike_Utrecht »

Via Mozilla Firefox geprobeerd.
Misschien moet ik mijn lidmaatschap upgraden?
screenshot error.png
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Mike_Utrecht »

screenshot error IE.png
idem dito met Internet Explorer
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Proos »

Oké, ik heb het gevonden. Er is inderdaad een limiet.

Die was ik al een tijdje kwijt, omdat we voor afbeeldingen een eigen afhandeling hebben ingebouwd. Een geüploade afbeelding zet ik op de server om naar een lagere resolutie en op die manier kunnen we een geüploade afbeelding van 10MB functioneel tonen als 700KB. Op die manier houden we het een beetje betaalbaar, want opslag voor websites is relatief duur; zeker wanneer je backups meerekent.

Ik heb de limiet van 1MB voor plaatjes aangepast naar 15MB, omdat ik die automatisch kan omzetten en dat voorkomt eventuele rare foutmeldingen. Maar met PDF-bestanden kan ik niets manipuleren. Voor één PDF van 15 MB slaan we dan ook echt 15 MB op en voor dat ene bestand kan ik richting de 50 afbeeldingen hosten. Daar komt bij dat een PDF soms slecht geoptimaliseerd is en het ook niet geïntegreerd in de browser weergegeven wordt (op dit forum).

Kortom, ik ben daarom niet zo enthousiast om de limiet flink te verruimen voor PDF-bestanden. Het is meer een kleine voorziening voor een specifieke handleiding met tekst; niet voor veel beeldmateriaal en dus een groot bestand.

Wat ik voor je kan doen is het volgende:
Als je een topic start en je mij de link stuurt, voeg ik met de PDF aldaar voor je toe.
Op die manier wordt het toch gehost, maar voorkom ik een ongecontroleerde aangroei van PDF's door willekeurige forumgebruikers.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Mike_Utrecht »

Duidelijk en bedankt, dan is er niets mis met mijn apparatuur en werkwijze. Ik begrijp dat er een bepaalde mate van controle moet zijn om wildgroei en excessieve uploads te voorkomen.
Het .pdf bestand heb ik al verkleind van het origineel voor dit forum.
In mijn optiek is het van belang wanneer we enig inzicht kunnen geven van het boek in onderstaande topic.
Daar zou ik het pdf graag geplaatst zien worden:
viewtopic.php?f=28&t=43444&start=15
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Proos »

Dank voor het begrip! Ik heb de PDF toegevoegd aan het bericht. :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: foutmelding bijlagen

Bericht door Mike_Utrecht »

Merci. Dat maakt het topic compleet!
Plaats reactie