Duitse soldaat Ardennen met lange jas...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Duitse soldaat Ardennen met lange jas...

Bericht door Jurryt »

... hoe zagen deze eruit? Met complete uitrusting enzovoort... Ik ben (ooit) een keer van plan om een Duitser met lange jas op te stellen, hoe ze er in de Ardennen offensief uit zagen.... Heeft iemand foto's?
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Euuu, Google al geprobeerd?


Jurrie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Duitse soldaat Ardennen met lange jas...

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:... hoe zagen deze eruit? Met complete uitrusting enzovoort... Ik ben (ooit) een keer van plan om een Duitser met lange jas op te stellen, hoe ze er in de Ardennen offensief uit zagen.... Heeft iemand foto's?

Laat je fantasie de loop Jurryt, de Duitse troepen in het Ardennen offensief gebruikten werkelijk alles wat nog voorradig was aan uitrusting.
Collector of uniforms of the enemy
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Kijk eens op de site van het Poteau Museum....
http://home.tiscali.be/poteau44/Poteau2Ne.html

De bekende foto's van Poteau....
Zelfs een Duitser met US regenmantel...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:Kijk eens op de site van het Poteau Museum....
http://home.tiscali.be/poteau44/Poteau2Ne.html

De bekende foto's van Poteau....
Zelfs een Duitser met US regenmantel...

Johan
Inderdaad Johan, kan allemaal, een verzamelvriend van me heeft namelijk een amerikaans jasje met daarop Duitse insignes.
Ooit een keer op een beursje in de Ardennen, de staat is niet al te best maar toch een zeer bijzonder item.
Collector of uniforms of the enemy
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

oke, bedankt!

jurrie: Ja, al geprobeert

Mooyman: Tja, een mooi beeld te krijgen is wel zo geschikt als je "niet zoveel verstand" van de Duitse zijde hebt ;)

Johna: Bedankt!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

hallo jurryt; de toch wel een van de bekenste uitrustingen van de ardenne zijn,
een mantel, daarboven en dikke winterjas, een sjaal om ook de oren tegen de koude te beschermen, en helm, een broek, laarzen met stof aan de buitenkant (winter)
koppel+riem, 2x k98, broodzak, veldfles, gammelle, een zeltbahn, schop+hoes, k98 bajo, en een k98

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Persoonlijk denk ik dat ze dat niet allemaal meehadden maar eerder zoals johan zei, dragen aan wat ze aan konden geraken.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Oke, das wel het totale volledige Sander, das iets meer dan ik graag wil :P
Ik bedoel gewoon een Duitser in Lange jas met utirusting die ze destijds aan hadden en Laarzen? Maar heeft iemand hier ook een foto van, zodat ik een beeld krijg waar ik op moet letten als ik eraan begin?
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Begin alvast met een goed gevulde portefeuille :wink:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

hehe :P ik vraag eerste gewoon om een foto ;)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Mijn toer, "Koop een boek!" :) :lol: Ik zou eerst er wat over lezen op forums, je wat informeren en dan de beurzen afsnuffelen en dan iets kopen, dan ben je er zekerder van. Ik zal ff een foto zoeken...
Jr.
Jurryt schreef:Oke, das wel het totale volledige Sander, das iets meer dan ik graag wil :P
Ik bedoel gewoon een Duitser in Lange jas met utirusting die ze destijds aan hadden en Laarzen? Maar heeft iemand hier ook een foto van, zodat ik een beeld krijg waar ik op moet letten als ik eraan begin?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

jr. schreef:Mijn toer, "Koop een boek!" :) :lol: Ik zou eerst er wat over lezen op forums, je wat informeren en dan de beurzen afsnuffelen en dan iets kopen, dan ben je er zekerder van. Ik zal ff een foto zoeken...
Jr.
Jurryt schreef:Oke, das wel het totale volledige Sander, das iets meer dan ik graag wil :P
Ik bedoel gewoon een Duitser in Lange jas met utirusting die ze destijds aan hadden en Laarzen? Maar heeft iemand hier ook een foto van, zodat ik een beeld krijg waar ik op moet letten als ik eraan begin?
Jallo jr :P Ik verdiep me niet zoveel in Duits als jij je in Brits wil verdiepen :P Ik wil gewoon 1 Duitse soldaat met lange jas (oftewel mantel) en uitrusting. Niet dat ik er meteen alles over hoef te weten hoor ;)
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

wel jurryt dan deo je de uitrusting die ik je gegeven had maar zonder de dikke wintervest, als je er aan begind wil ik je gerust helpen, bij keuze va materiaal :wink:
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Bedankt Sander :) Ik zal aangeven zodra ik genoeg geld heb voor een start :) Het kan misschien nog wel een paar maanden duren hoor ;)

Maar zoals ik eerder vroeg:
Heeft iemand foto's?!

Zoiets? Klopt het dat ze geen y-riemen om hadden?

Afbeelding
Plaats reactie