komende week naar Praag

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

komende week naar Praag

Bericht door Yorick »

komende week (van 3 tot 8 oktober) zit ik met school in Praag.

wat opdrachten maken, rondleidingen doen.

en we gaan naar Terezin, een Duits kamp waar men Joden, zigeuners, etc in stopte.

de meeste vakken hebben ene of meerdere opdrachten gemaakt voor deze reis, en ik heb het zo gedaan dat ik 3 opdrachten doe, en die kan ik alle 3 over Terezin doen, wat 'gelukkig' dus leidt tot interessante opdrachten, die ik zelf ook echt interessant vind om te doen!
*en waarvan de kwaliteit ook iets hoger zal liggen*

ik ben er 2 jaar geleden ook al met scouting geweest, dus heb al enige voorkennis over Terezin, maar ik denk dat ik weer even zo hard overdonderd zal worden als 2 jaar geleden als je door de poort met 'Arbeit macht frei' naar binnen loopt en je links en rechts van je de kantoortjes ziet waar men zich moet melden...

Terezin is voor mij dan ook het 'hoogtepunt' van de reis..
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Terezin is zeer indrukwekkend, helaas toen ik er was hadden ze net die watersnood ramp gehad overstromingen enzovoort, Hoop dat het nu opgeknapt is. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ben er ook eens geweest met school erg interessant zeker de moeite waard
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik ben er vorig jaar geweest (in Praag) en toen hebben we ook een uitstapje naar Terezin gemaakt.
Zeer indrukwekkend.

Ook Praag zelf is zeer de moeite waard met een rijk verleden, een trotse cultuur en goedkoop bier !
Ik hoop dat je daar ook wat van mag opsnuiven tijdens je trip.
We zien benieuwd naar je reisverslag :wink:

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Praag is goedkoooooooop!!! Word je ziek van. Ben er 1 dag geweest. Helaas niet naar Terezin, maar ook deze locatie staat op het lijstje van 'te bezoeken'..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Brianlinden schreef:Terezin is zeer indrukwekkend, helaas toen ik er was hadden ze net die watersnood ramp gehad overstromingen enzovoort, Hoop dat het nu opgeknapt is. Veel plezier!
toen ik er 2 zomers geleden was met scouting was het ook net ondergestroomd, hierdoor was al het interieur van de barakken verwijderd..

ikzelf heb geen digicam, maar m'n vriendin heeft nog een ouderwets geval, dus zodra daarvan dan de foto's ontwikkeld zijn zal ik ze scannen.

voor het geval ik morgen het forum niet meer bezoek: tot over een weekje!
"Arnhem bridge. And hold it!"
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

ben weer terug, was wel leuke week...
van Terezin zal ik morgen of misschien vanavond nog even verslagje maken..
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Praag is een prachtige stad! Ik ben er twee keer geweest, en heb er de rijke historie van de stad geproeft! ( Alsmede het bier :P ) Ook Terezin heb ik beide keren bezocht, ik vond het wel raar dat het vormalig ghetto nog steeds bewoond is!
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

inderdaad.. bier is erg goed jah :D halve liter voor nog geen euro :D

wel erg veel zwervers zeg..

wij werden nog in de gaten gehouden door 2 zakkenrollers waarvan 1 een mes had.. maar we waren met 20 jongens, dus we liepen hun richting op en toen ze doorhadden dat wij ze doorhadden gingen ze er gauw vandoor :P

gisterochtend zat ik met m'n vriendin en nog iemand ergens in een Praags cafe wat te eten en te drinken, het was nog vroeg dus ik nam geen bier, maar Hot Apple, ik wist niet wat het was.. bleek het hete appelsap met rum (volgens m'n vriendin), citroen en kruidnagel te zijn.. een aanrader hoor ;)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Einde maart ga ik met school ook naar Praag voor een week, hebben jullie toevallig enige dumpstores gevonden?
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Heb er reeds 6 maal naar Tsjechië geweest, er zijn prachtige verzamelaarswinkels waar veel authentiek materiaal te koop is voor een prijsje. let wel op voor de namaak.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Tsjechië is 1 van de vele landen waar op grote schaal fake spul wordt gemaakt !
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

antwerpx schreef:Einde maart ga ik met school ook naar Praag voor een week, hebben jullie toevallig enige dumpstores gevonden?
ik niet, maar ben dan ook alleen in de Joodse wijk en op en rond het 'Muzeum' gedeelte geweest dit keer (2 zomers geleden met scouting ook aan de andere kant van de rivier bij de burcht en omgeving), en heb hier niks gevonden behalve veel kleding winkels, toeristische winkels, markt, een enorm sfeervol cafeetje (:)) en een klein winkeltje van een Chinees die er (knake plastic) BBguns en messen enzo verkocht...
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gesloten