Verzameling US

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Verzameling US

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

Na vaker beurzen bezoeken en goede contacten maken met handelaren hier in NL toch een leuke verzameling kunnen displayen. Vorig jaar heb ik toch de keuze gemaakt om mij te gaan focussen op US en Brits. Mijn mooiste aanwinsten van deze zomer zijn toch het M41 Field Jacket met periode geplaatste 1 ID patch, en zover ik kan zien gaat het hier om een green back! ook het kleine booklet van de 101st Airborne Division is een leuke aanwinst, deze boekjes zijn steeds moeilijker te vinden. Verder heb ik ook redelijk wat informatie over de 2 dogtags die ik in mijn verzameling heb! dit ga ik binnenkort nog wel behandelen! Ben heel benieuwd wat jullie van mijn collectie vinden! dus laat zeker wat weten! Tips zijn ook altijd welkom! :D
Bijlagen
Display 1.jpg
20190901_141151101_iOS.jpg
Dogtag Hubert Steorts.jpg
20190901_141155854_iOS.jpg
20190901_141214095_iOS.jpg
Tanker Display.jpg
Airborne Display.jpg
Airborne Display 2.jpg
M1.jpg
M41 jacket.jpg
M41 Jacket 2.jpg
M41 Display.jpg
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling US

Bericht door Amstelwijck »

Dat ziet er netjes uit Fleur ! Zeer fraai tentoongesteld en mooi op de foto gezet.
Zelf heb ik me meer gefocust op Nederlands van vóór 1940 en wat Duitse medailles, maar kan het niet laten om zo nu en dan ook eens wat Amerikaanse artikelen aan te schaffen. Ik hoop in de toekomst nog meer van je eventuele aanwinsten te mogen aanschouwen.

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Verzameling US

Bericht door asjemenou »

Inderdaad een mooie verzameling zo. Toch even een (positieve) opmerking. Pas op met verlichting in een vitrinekastje. Is dit model IKEA verlichting nog voorzien van een halogeen lampje? Of is het toch een LED?
Gloei- en ook halogeenlampen worden langzaam aan een zeldzaamheid maar beiden geven warmte (UV) af en kunnen zo de kleuren van je mooie verzamelobjecten beïnvloeden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Re: Verzameling US

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

asjemenou schreef:Inderdaad een mooie verzameling zo. Toch even een (positieve) opmerking. Pas op met verlichting in een vitrinekastje. Is dit model IKEA verlichting nog voorzien van een halogeen lampje? Of is het toch een LED?
Gloei- en ook halogeenlampen worden langzaam aan een zeldzaamheid maar beiden geven warmte (UV) af en kunnen zo de kleuren van je mooie verzamelobjecten beïnvloeden.
Klopt! Heb hier ook veel over gelezen, heb daarom de keuze gemaakt om geen verlichting in het kastje zelf te doen. Ik heb alleen boven in het plaffond buiten de kastjes een spotje maar die doe ik alleen aan als mensen even willen kijken. Verder zit er naast de kastjes een raam met daarvoor screens en een gordijn, dus komt bijna geen licht binnen. Zit alleen nog een beetje hoe ik het beste mijn jasje kan beschermen tegen motten. Toen ik heb kocht heb ik hem gelijk met de stofzuiger even uitgezogen, hij heeft namelijk heel lang op een pop gezeten. Heeft iemand nog tips? Anders dacht ik mottenballen???
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling US

Bericht door Amstelwijck »

Stukjes cederhout in de zakken van de jas. Bij diverse winkels te koop.
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Verzameling US

Bericht door asjemenou »

Als ik je reactie zo eens lees dan ben je goed bezig.

Voor wat betreft je Amerikaanse jasje, deze is toch van katoen vervaardigd?
De larven van de kleermot eten geen katoen. Wel dierlijke producten zoals wol, veren en leer.
Zilvervisjes daarentegen doen zich wel tegoed aan katoen. Dit beestje is overigens lastig te bestrijden en komt bijna in ieder huis wel voor;
https://www.zilvervisjes-weg.nl/c-15241 ... piervisje/ en https://www.zilvervisjes-weg.nl/c-15262 ... vervisjes/ .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Re: Verzameling US

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

asjemenou schreef:Als ik je reactie zo eens lees dan ben je goed bezig.

Voor wat betreft je Amerikaanse jasje, deze is toch van katoen vervaardigd?
De larven van de kleermot eten geen katoen. Wel dierlijke producten zoals wol, veren en leer.
Zilvervisjes daarentegen doen zich wel tegoed aan katoen. Dit beestje is overigens lastig te bestrijden en komt bijna in ieder huis wel voor;
https://www.zilvervisjes-weg.nl/c-15241 ... piervisje/ en https://www.zilvervisjes-weg.nl/c-15262 ... vervisjes/ .

Bedankt voor je bericht!
Het jasje aan de binnenkant is gemaakt van wol... er zitten al een paar motgaatjes in (zo heb ik hem gekocht) dus wil er nu voor zorgen dat het niet erger word. Het scheel denk ik al wel dat ik hem in een vitrine kastje heb. Maar toch ff misschien cederhout gaan halen.
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Re: Verzameling US

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

Amstelwijck schreef:Stukjes cederhout in de zakken van de jas. Bij diverse winkels te koop.
Bedankt!
Ga ik gelijk even halen!
Plaats reactie