Andere horizonten verkennen.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

saimen schreef:ik ook
maar toch zou ik er niet voor weggaan...
voor mij zijn het meer zaken waarom
maar ik hou die voor me zelf
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik sta redelijk neutraal in deze discussie en ik moet bekennen dat de ban van de bewuste user mij geheel ontgaan is. Toen ik las dat een gebande user terug mocht komen omdat het zo rustig is geworden op het WOI forum en omdat het niveau daar laag is, keek ik wel een beetje op. Als het WOI forum zo enorm afhankelijk is van één user dan vraag ik me af of er geen andere oplossingen moeten komen.

Ondertussen heb ik wat andere berichten gelezen op het forum, waaronder deze, en dan bemerk ik nogal wat frustaties. Ik heb dan toch ook een beetje dezelfde mening als bijv. Adrian, een gebande member terug halen vanwege deze redenen, kan ik niet helemaal begrijpen. Over de user zelf kan ik trouwens persoonlijk geen oordeel geven want ik volg het WOI gedeelte van dit forum slechts bij hoge uitzondering.

Zelf zal ik het forum niet verlaten en ik hoop dat anderen ook dit besluit niet overhaast nemen. Ik denk echter wel dat dit besluit misschien eens beter bekeken moet worden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het forum is niet afhankelijk van één user, maar iemand terughalen met veel kennis van de eerste wereldoorlog kan wel een positieve impuls geven aan een forum. Dat hoopt de staff te bereiken.
We merkten dat het forum wat minder interessant begon te worden en wilde dus een stap zetten om dit tegen te gaan.

Ik begrijp Adrian en Brodie's gevoelens wel hoor, ik vind alleen jammer dat er dan meteen beslist wordt om niet meer op het forum te komen. Ik denk dat je dit besluit toch een kans moet kunnen geven.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

Martijn schreef:maar iemand terughalen met veel kennis van de eerste wereldoorlog kan wel een positieve impuls geven aan een forum. Dat hoopt de staff te bereiken.
We merkten dat het forum wat minder interessant begon te worden en wilde dus een stap zetten om dit tegen te gaan.


Je gaat me toch niet vertellen dat dit de enige reden was om de ban op te heffen? Is het zo moeilijk te vertellen dat er misschien nog meer speelt? Zou het kunnen zijn dat er meerdere kanten aan de zaak zaten voordat de bans werden uitgesproken? Ik meen me te kunnen herinneren dat er door de ontstane discussies voorafgaand en tijdens aan de bans een paar procedurewijzigingen zijn doorgevoerd. Kan dat niet heel vaag wijzen op een principieel gelijk? Niet zo kort door de bocht graag. Want nu krijgt menigeen het idee dat er een misdadiger mag terugkomen...
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ach, ik vind het erg jammer en ondoordacht dat je voor zo iets stoms (Remarque is dan nog actief op de forumonderdelen waar jij minder actief bent ...) zo'n drastisch besluit neemt. Zeker na al hetgene wat je ontvangen hebt van dit forum aan steun de laatste maanden.
Bedankt voor al je bijdrages in het verleden en veel succes in de toekomst.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik denk dat die positieve impuls 1 van de redenen was om de ban ongedaan te maken, als heb ik niet alles precies gevolgd. Daarnaast zijn er, zoals ik heb begrepen, afspraken gemaakt van beide kanten.
Remarque, volgens mij ben jij nooit geband om jouw mening, maar eerder om de bewoordingen die je daarbij gebruikte :)

Maar dit topic gaat hier helemaal niet over. Ik zwaai ontopic even naar Adrian en Brodie en verwacht ze snel weer terug te zien. :)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

er word vrij luchtig over gepraat :/
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

YPPY schreef:Daarnaast zijn er, zoals ik heb begrepen, afspraken gemaakt van beide kanten.

Remarque, volgens mij ben jij nooit geband om jouw mening, maar eerder om de bewoordingen die je daarbij gebruikte :)

Maar dit topic gaat hier helemaal niet over.
Mijn unban heeft rechtstreeks te maken met het vertrek van Adrian en Brodie, dus dit topic gaat er wel degelijk over.

Er zijn door mij geen afspraken gemaakt. Er is me medegedeeld dat er werd gewerkt aan het unbannen en vervolgens was de unban een feit. Ik heb hier niet zelf om gevraagd en er zijn door mij geen afspraken gemaakt.

De woorden die ik gebruikte waren reflecties op befeuten, mijn excuses hiervoor. Mijn mening in beide gevallen blijft echter staan, in het eerste geval betrof het herhaaldelijk aantoonbaar liegen door een mede user, in het tweede geval het onnodig onderuithalen van een underdog user. Dit mag weleens gezegd worden, want er schijnt een beeld ontstaan te zijn dat me neerzet als een of andere halve forumcrimineel.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Dit topic gaat nu dicht.

A) Moderatie/Beleids-kwesties worden niet besproken op het openbare forum, dus ook geen bans/unbans.
Nu niet, nooit niet.
Niet uit arrogantie, maar vanuit principe.
Leiding is nodig en daarbij horen ook impopluaire maatregelen.
Als je hier tegen bent kan je donderdag gaan meestaken met de FNV.
Het veranderd iig niets aan het beleid op dit forum.

B) Alhoewel ik persoonlijk Adrian zal missen is zijn afscheid geen reden om een topic te openen.
Alhoewel ik zijn beleefdheid begrijp om dit te posten, is het niet te bedoeling.
Net zo min als elke nieuwe user zich los gaat voorstellen als hij zich registreerd, kan het ook niet zo zijn dat iedere vetrekende member dit op deze wijze doet.
Wellicht moeten we er een centraal topic voor gaan maken analoog aan het "users stellen zich voor"-forum.

Voor de rest van het gesprek dit topic mee naar 'achteren' waar de staff zich verder zal beraden.
Op dit moment is het einde discussie.
Nadere beslissingen zullen volgen.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gesloten