US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jort jacobs
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2017, 19:13

US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door jort jacobs »

Beste Forum

Ik ben op het moment bezig met een US uniform samen te stellen voor slag om de ardennen. Nou wil ik graag een m7 holster op dat uniform aangezien ik die zelf erg toff vind maar nu vraag ik me af is dit wel correct. Ik weet dat in 1944 het m3 schouder holster werd vervangen met de m7 maarja wanneer is dat gebeurd aangezien slag om de ardennen ook in 44/45 zich afspeelde. Misschien heeft iemand wellicht foto s van militairen in die tijd met m7 holsters. of een antwoord op die vraag. alvast bedankt voor de reactie's

met vriendelijke groet Jacobs.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door asjemenou »

Lastige vraag.
Uit de reacties van de onderstaande weblink begrijp ik ook dat M7 holsters al in 1944 zijn gefabriceerd maar WOII foto's waarop daadwerkelijk M7 holsters te zien zijn, zijn blijkbaar zeldzaam. Mag ik hier dan voorzichtig uit concluderen dat in de laatste maand van 1944 en de eerste maand van 1945 een M7 holster een niet op grote schaal verstrekt uitrustingsstuk was?

http://www.usmilitariaforum.com/forums/ ... -holsters/

Als je op zeker wilt spelen dan zou ik je GI uniform uitrusten met een M3 shoulder holster of een M1916 belt holster. Op Internet kom ik overigens M3 holsters tegen die 1945 zijn gemarkeerd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
jort jacobs
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2017, 19:13

Re: US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door jort jacobs »

bedankt voor je reactie. ja inderdaad is een lastige kwestie heb er al over na zittend denken om gewoon een m3 te nemen maar vind de m7 gewoon echt mooier haha maarja het moet wel historisch accuraat zijn uiteraard. en m3's met 45 datering dat lijkt me heel vreemd aangezien ze in 45 echt niet meer werden gemaakt zover bekend is tenminste. dat de m7 niet veel is verstrekt is denk ik wel iets is wat je kan vaststellen heb zelf ook weinig tot geen foto s kunnen vinden ermee. ga er nog even goed over nadenken wellicht heeft iemand nog foto s uit de slag om de Ardennen met militairen met m7 holster.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door asjemenou »

Of er veel M3 holsters in 1945 zijn geproduceerd durf ik niet te zeggen maar ik kwam dit op het Internet tegen; https://picclick.com/Wwii-M3-Shoulder-H ... 48519.html .
De verkoper beweert dat het holster origineel is.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door earlymb »

Met de introductie van de M7 was de M3 niet opeens onbruikbaar, de lopende contracten zullen gewoon zijn afgemaakt en uitgereikt tot de voorraad op was.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door johan willaert »

Er is maar 1 M7 te zien op de bekende fotos en dat is op één of andere generaal tijdens de parade op het marktplein van Bastogne in januari 1945. M7 is NIET representatief voor de gemiddelde GI in Europa tijdens WO2 en al helemaal niet tijdens het Ardennenoffensief
29th Let's Go!!!!!
jort jacobs
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2017, 19:13

Re: US ww2 m7 holster bruikbaar voor battle of the bulge?

Bericht door jort jacobs »

heb je die foto van die een of andere generaal op het marktplein in bastogne ken namelijk maar 1 foto van een hoge rang die een m7 draagt was een colonel overigens maar dat is niet op het marktplein. wellicht hebben we het dan over een andere foto.
Verplaatst van Algemene vragen naar Algemeen (geallieerd) op 12 dec 2019, 21:24 door Erik

Plaats reactie