Derde Wereld Oorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja...nu zit ik dit hele verhaal 's ff achteraf na te lezen en nou valt me toch iets op..
Denk ff met me mee want 't is nogal wat wat ik wil duidelijk maken...
moeten jullie voor de grap 's ff het hele verhaal overnieuw lezen; er zit namelijk weinig samenhang in, de enige samenhang die ik zie is een stel malloten ( ik incluus ) die hun angsten lopen te roepen.
En als se wereldleiders zo zouden zijn als wij wat dat betreft ( en volgens mij zijn ze dat ook ) dan kan je lachen natuurlijk.
Want degene die zichzelf door zijn of haar angsten laat leiden zal door zijn of haar angsten vernietigd worden.

Eigenlijk zie ik er maar 1 die zijn hoop uitspreekt: maximus.

Als de wereld geregeerd zou worden door mensen die hun hoop uiten dan zou er veel meer vrede bestaan in de wereld...

Want wanneer je geloofd in iemands goedheid zal je meer goedheid zien dan wanneer je geloofd in iemands slechtheid...dan zul je namelijk slechts iemands fouten zien.

maar goed...ik placht wel vaker te zeggen : ik ben maf natuurlijk...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
stefano
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2003, 15:03

Bericht door stefano »

Een nieuwe grote wereld oorlog zal niet zo snel onstaan denk ik de groot machten hebben te veel baat bij goede economische relaties. Maar wat te doen als er een terroristische nucliare aanval komt je kan geen land de schuld geven. Preventief aanvallen dan maar met zon gek als bush
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Over WO III is een boek uitgebracht: De laatste dagen van Europa, geschreven door Hans Hellmut Kirst. Het gaat over Rusland die Europa binnenvalt met atoomwapens en hoe Duitsland zich moet redden in deze oorlog. De tactieken en de beschrijvingen hoe de Russen aanvallen zien er realistisch uit. Het verhaal vind ik echter slecht.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het is mischien wel een beetje achterhaald, het 'Russische gevaar'. Naar mijn mening, als er een nieuwe wereldoorlog zou ontstaan, zou die beginnen bij China die omliggende landen aan het veroveren is. Zuid-Korea wordt aangevallen, VN-interventie, enz.
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

....en nu een antwoord wat niet iedereen zal zinnen;

De derde wereldoorlog (wo3) zal uitgevochten worden in het midden-oosten. Het lijkt me niet een vraag van "of dit ooit gebeurd", maar eerder een vraag van "wanneer dit zal plaatsvinden."
Zo lang Israel (lees: de huidige rechtse regering van Israel) de rest van het Middenoosten blijft terroriseren en Amerika zijn handjes fijn boven Israel houdt (en dat zal wel permanent zo blijven kijkende naar de macht van de rechtse Joodse lobbie in de VS) is het gewoon een kwestie van tijd voordat de bom ontploft.
Niet dat de Palestijnen nu boter op hun hoofd hebben, nee helemaal niet, maar veel ander opties dan wat ze nu doen hebben ze ook niet. Helaas zijn het altijd de onschuldigen (Israelische en Palestijnse burgers) die de rekening betalen.

Moeten we het echt raar vinden dat de Arabische wereld een hekel aan het Westen heeft? Natuurlijk niet! Zo lang wij achter de V.S. blijven staan zonder kritiek en de V.S. achter de regering van Israel wederom zonder kritiek, zij wij, de VS en Israel voor de gemiddelde arabier een pot nat.
En spreekt Bush over "de as van het kwaad", dan heeft hij het volgens mij toch echt over zichzelf en zijn collega Sharon.

Van Rusland, China en Noord-Korea hebben we minder te vrezen dan van de situatie in het Midden-Oosten.


Mattie. :(
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Soviet:German
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2005, 16:10
Locatie: Nederland
Contacteer:

Als...

Bericht door Soviet:German »

Als... De Wo3 Uitbreekt dan gaan we gewoon dood.
Denk ik dan want ik durf te wedden dat bush met de kern rootzooi gaat gooien...
En dan op een gegeven moment blasen ze gewoon de wereld op...

Klinkt fantasierijk maar ik denk dat het wel zo zou gaan... :shock: :(
Not one step backwards!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Bijna 2 jaar na de vorige post... :wink:
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ik denk dat er als er een wereldoorlog komt dat niemand het overleeft!!
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Dat denk ik niet. De regeringsleiders zullen zelf ook wel weten dat als ze alles in gana zetten de Wereld eraan gaat en ze er dus niets mee opschieten. Als er een WOIII komt zal die zeker de wereld niet vernietigen. Misschien wel het merendeel van de mensheid.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Maar je weet ook nooit wat voor mensen er rond lopen met rare wapens!!
Het is denk ook beter dat er helemaal geen derde weereldoorlog komt.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

:lol: Denk je dat het beter is als er geen oorlog komt?

We zijn allemaal beter af zonder oorlog...
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Eric schreef::lol: Denk je dat het beter is als er geen oorlog komt?

We zijn allemaal beter af zonder oorlog...
Er zitten vast wel wat voordelen aan, maar ten opzichte van de nadelen vallen die totaal weg...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Aan de tweede wereld oorlog zaten ook wel voordelen.
Meer werk, goede uitvindingen voor de toekomst.

Maar een van de vele nadelen: De doden.

Al zijn de voordelen nog zo goed, niks dan de doden goedmaken.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Eric schreef:Aan de tweede wereld oorlog zaten ook wel voordelen.
Meer werk, goede uitvindingen voor de toekomst.

Maar een van de vele nadelen: De doden.

Al zijn de voordelen nog zo goed, niks dan de doden goedmaken.
Inderdaad, precies wat ik zeg ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie