Inbraak museum EyeWitness

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Inbraak museum EyeWitness

Bericht door Joep »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1441362 ... t-is-eruit

https://www.ad.nl/limburg/belangrijk-de ... ~ae873c43/

Echt te bizar voor woorden dit..

Vond het zelf één van de mooist opgezette musea en was toevallig van plan om er over 2 weken een bezoekje te brengen.

Jammer dat het nu weer door dit soort idioten om zeep geholpen wordt.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
afca1900
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jun 2017, 13:59
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door afca1900 »

Wij zijn er afgelopen vrijdag nog geweest, en we waren onder de indruk van de collectie.
En dan nu dit..... Dood en dood zonde!!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door Jim »

Van de 150 poppen zijn er 9 meegenomen en wapens. En dat waren de topstukken veelal op naam. Ongeveer 6 tot 8 daders. Hoef je niet over te twijfelen dat dit op bestelling is gebeurd. Die zullen in een anonieme collectie verdwijnen, vrees ik. Als het voor de verkoop was pak je de niet of nauwelijks traceerbare stukken. Fallschirmjager, ss helmen en dergelijke zaken. Daar zal de nodige voorbereiding en verkenningswerk aan vooraf gegaan zijn. Mogelijk nog de laatste dagen vooraf. Die zijn om geen tijd te verliezen recht naar hun gewilde stukken gegaan. Hopelijk wordt dit tuig van de richel, gepakt voor ze hun sporen geheel kunnen wissen. Hopelijk vind de heer Seelen de lust en energie snel weer en hopelijk vroeg of laat zijn spullen. Dat zijn topstukken gemist zullen worden, ongetwijfeld. Maar de rest van de 141poppen en spullen behoren wat mij betreft bij elkaar te blijven en zullen zowel verzamelaars als niet verzamelaars ook in de toekomst kunnen boeien.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door DogTcollect »

Jammer dat dit soort dingen gebeuren. Wat ik me wel echt afvraag is waarom ze die pop voor het hek gelaten hebben is volgensmij ook aardig wat centen wat er aan die pop zit. Had dan wel verwacht dat ze de helm ofzoiets zouden meenemen.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door CollectorWo2 »

DogTcollect schreef: 06 aug 2020, 01:05 Jammer dat dit soort dingen gebeuren. Wat ik me wel echt afvraag is waarom ze die pop voor het hek gelaten hebben is volgensmij ook aardig wat centen wat er aan die pop zit. Had dan wel verwacht dat ze de helm ofzoiets zouden meenemen.
Denk dat de tijd druk in de weg zat :roll:
Of net te weinig ruimte..
Hopelijk worden ze gepakt vrees het ergste..
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door asjemenou »

Zie ook; https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... seum-beek/ .

Ik kan mij voorstellen dat er oorlogsmusea zijn die kiezen voor het tentoonstellen van replica en de originele zeldzame stukken opbergen in de kluis.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door Ratlook »

asjemenou schreef: 07 aug 2020, 10:30 Zie ook; https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... seum-beek/ .

Ik kan mij voorstellen dat er oorlogsmusea zijn die kiezen voor het tentoonstellen van replica en de originele zeldzame stukken opbergen in de kluis.
Dat zou toch wel heel erg raar zijn :roll:

Krijgen we straks alleen nog maar musea met "neppers"te zien.

Rijksmuseum met een "nep - nachtwacht" dat willen we toch niet?

Inbraken en diefstal kun je nooit voorkomen, maar "toegeven" aan die mensen is

volgens mij nog veel erger.

---
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door asjemenou »

Ratlook schreef: 08 aug 2020, 09:20 Krijgen we straks alleen nog maar musea met "neppers"te zien.
Ik ben het helemaal met je eens, maar de verzekeraar van dit alles vindt daar ook iets van. Ze kunnen als verzekeringsvoorwaarde stellen, dat je het pand optimaal beveiligd. Wat helaas geen 100 procent garantie geeft en peperduur is. Dan kun je als (klein) museum kiezen voor replica's.

Een schilderij als de Nachtwacht, een nationaal icoon is een ander verhaal. Als je deze steelt dan weet je als dief zijnde dat deze niet te verhandelen is. Het schilderij is te beroemd. Je kunt 'm ook als verzamelaar (dief) nooit vol trots aan iemand laten zien.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2765
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door racefiets »

Dat kan met bepaalde stukken die nu gestolen zijn ook niet.
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door Ratlook »

---
Meestal worden dit soort dingen en bijvoorbeeld ook kunst, op bestelling gestolen

voor een verzamelaar die er in zijn kelder naar gaat kijken :roll: :mrgreen:

---
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door DogTcollect »

Heb ook een aardige collectie wil me fallschirmjager helm verkopen en dan vragen ze af waarom ik niet aan ophalen doe :D dit soort dingen ben ik dus bang voor al komen ze je helm netjes ophalen en betalen zullen ze wel na je gezicht te hebben gezien je achter halen of je achtervolgen en je kenteken bord noteren en uiteindelijk je huis vinden en leeg roven. Als verzamelaar kun je tegenwoordig ook maar beter niet aan face to face verkoop doen
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door johan willaert »

asjemenou schreef: 08 aug 2020, 11:59 Een schilderij als de Nachtwacht, een nationaal icoon is een ander verhaal. Als je deze steelt dan weet je als dief zijnde dat deze niet te verhandelen is. Het schilderij is te beroemd. Je kunt 'm ook als verzamelaar (dief) nooit vol trots aan iemand laten zien.
racefiets schreef: 08 aug 2020, 12:09 Dat kan met bepaalde stukken die nu gestolen zijn ook niet.
Inderdaad.... Met onder andere de gestolen Hildebrandt group kan je dit evenmin...
Men heeft niet alleen de duurdere zaken gestolen, ze zijn naast onverkoopbaar, zelfs met geld van de verzekering, onvervangbaar...

En daarom zullen ze ook nooit op de markt aangetroffen worden...
29th Let's Go!!!!!
Wo2RelicsHunter
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2020, 08:39

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door Wo2RelicsHunter »

Intussentijd heeft men oorlogsmuseum Ossendrecht ook leeggehaald.
Triest gedoe dit
We shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, We shall never surrender'.
-Winston Churchill
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door asjemenou »

Heb je het over dit oorlogsmuseum http://www.oorlogsmuseumossendrecht.nl ?
Hoe kom je aan de berichtgeving over de inbraak? Ik kan er niets over vinden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
capslocker
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 aug 2013, 18:09

Re: Inbraak museum EyeWitness

Bericht door capslocker »

Er gaan inderdaad op fb zulke berichten rond.
Altijd opzoek naar Nederlandstalige Signaal Magazines.
Plaats reactie