Iemand wapens?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Ja misschien is het veel werk maar daar gaat het niet om. Als je iets wil en dat kost tijd jammer dan so be it. Tuurlijk is het niet makkelijk om zo'n vergunning te krijgen zou ook niet best zijn. Maar als jij duidelijk aangeeft waarvoor je het wil en hoe je het opbergd etc dan denk ik dat dat wel goed komt
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Marc 82 Recon schreef:ik ben je niet aan het afzeiken ik weet goed genoeg wat ik zeg ik was toen ik 16 17 18 was net zoals jij op dat gebied van als er iets gebeurd och pech dan gebeurd het maar begin ik wel opnieuw maar nu denk ik daar helemaal anders over omdat ik op dat gebied meer rekening ben gaan houden met andere mensen en wat het effect zou zijn van dingen die ik doe op anderen

En wat is dat dan van ik ben ook 16, 17, 18 geweest. Dat kan ik ook bedenken. Het gaat er gewoon om dat ik een andere mening daarin heb. Vertel mij eens hoe groot de kans is dat je verzameling in beslag genomen word. En waarom zou uberhaupt je verzameling in beslag genomen worden. Wat heeft je militaria verzameling met dat pistooltje te maken. Dus als ik leger jeeps en vrachtwagens zou sparen zouden ze die ook wel ff in beslag nemen?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah wie weet he wil je die kans nemen dan?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Misschien wel ja, tuurlijk zal ik een vergunning proberen te krijgen voor datgeen wat ik wil
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Het is in Nederland zo dat je inderdaad een vergunning nodig heb voor de meeste wapens. Dus niet alle, dit heeft alleen betrekking tot automatische wapens.
Hier in Nederland mag je dus wel wapens en dan wel onklaar gemaakt zoals een Enfield of een K98 bijvoorbeeld, maar dan heb je wel document van nodig dat is onklaar is gemaakt volgens de wet.
Dat is wat ik wet van wapens in Nederland.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Toevoeging :!: : halfautomatisch zoals M1 Garand mag in Nederland ook niet. Ook niet onklaargemaakt!!! :cry:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

SiNiStEr schreef:Toevoeging :!: : halfautomatisch zoals M1 Garand mag in Nederland ook niet. Ook niet onklaargemaakt!!! :cry:
Dat was ik inderdaad vergeten er bij te zetten dat halfautomatische wapens ook verboden zijn, bedankt voor de aanvulling sinister
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Promeetje^
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2004, 14:24
Locatie: westerlo
Contacteer:

Bericht door Promeetje^ »

ik heb in frankrijk een mg42 gezien voor ongeveer 1350 € in zeeeeeeeer goede staat
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Promeetje^ schreef:ik heb in frankrijk een mg42 gezien voor ongeveer 1350 € in zeeeeeeeer goede staat
Jah, jammer dat wij in Nederland dat niet mogen hebben zonder vergunning.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Plaats reactie