KaartenTas SS met SS stempels

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
John Miller
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2022, 18:01
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 2 keer

KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door John Miller »

Onlangs een mooie kaartentas gekocht zou een originele moeten zijn voor maar €50 had alleen de buitenkant gezien kreeg hem binnen opende de flap en zag allemaal stempels kan iemand mij vertellen of deze origineel zijn en of de tas origineel is en wat de stempels betekenen en hoeveel de tas waard is alvast bedankt

Even voor de duidelijkheid ik was niet op zoek naar een SS kaarten maar een originele oorlogse of Net na oorlogse kaarten tas kwam er pas achter toen ik de flap opende met alle stempels erin
Bijlagen
F53E3952-40B2-4539-9028-6CAB38D0DC4F.jpeg
007EEAFA-18C2-4C8E-9300-411A8A780C47.jpeg
E1264D3C-AC5F-4E6E-B775-AB604596DC87.jpeg
FE444669-D609-4030-AA2A-D6975911E44C.jpeg
96269CFF-7050-43EA-923E-E65C3CFE8F59.jpeg
E5F85C34-8D07-4369-99D5-EA030FF3D8B6.jpeg
197C9E32-CBAF-4923-8F7E-A5B51C98A2A6.jpeg
01653D96-96B5-470C-8917-DA71B315D7D3.jpeg
Laatst gewijzigd door John Miller op 13 mar 2022, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak88
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door Pak88 »

hoi, je hebt niet veel betaald, maar de tas ziet er niet oud uit. zeker aan de binnenkant, ik heb geen verstand van specifiek zulke tassen hoor.
wel van leder van koppelriemen en munitietassen.
ik denk dat de tas naoorlogs is, en ik hoop dat je heel critisch word bij aanschaf van ss spullen. het word enorm veel nagemaakt, en soms zo goed dat enkel heel ervaren verzamelaars het verschil kunnen zien. plaats eerst een foto op een of meerdere forums, en laat het object beoordelen voor je geld weg gooit. het gaat al gauw om veel geld bij ss spullen.
John Miller
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2022, 18:01
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door John Miller »

Pak88 schreef: 12 mar 2022, 20:41 hoi, je hebt niet veel betaald, maar de tas ziet er niet oud uit. zeker aan de binnenkant, ik heb geen verstand van specifiek zulke tassen hoor.
wel van leder van koppelriemen en munitietassen.
ik denk dat de tas naoorlogs is, en ik hoop dat je heel critisch word bij aanschaf van ss spullen. het word enorm veel nagemaakt, en soms zo goed dat enkel heel ervaren verzamelaars het verschil kunnen zien. plaats eerst een foto op een of meerdere forums, en laat het object beoordelen voor je geld weg gooit. het gaat al gauw om veel geld bij ss spullen.
Het ding is dat ik niet zocht voor een SS tas gewoon een mooie tas Oorlogs die stempels zag ik pas toen ik de tas binnen kreeg als ik SS spullen koop doe ik dat wel extra info na vragen etc
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door CollectorWo2 »

Pak88 schreef: 12 mar 2022, 20:41 hoi, je hebt niet veel betaald, maar de tas ziet er niet oud uit. zeker aan de binnenkant, ik heb geen verstand van specifiek zulke tassen hoor.
wel van leder van koppelriemen en munitietassen.
ik denk dat de tas naoorlogs is, en ik hoop dat je heel critisch word bij aanschaf van ss spullen. het word enorm veel nagemaakt, en soms zo goed dat enkel heel ervaren verzamelaars het verschil kunnen zien. plaats eerst een foto op een of meerdere forums, en laat het object beoordelen voor je geld weg gooit. het gaat al gauw om veel geld bij ss spullen.
Geen goed gevoel erover.
sluiting en stempels :roll:
John Miller
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2022, 18:01
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door John Miller »

CollectorWo2 schreef: 13 mar 2022, 00:27
Pak88 schreef: 12 mar 2022, 20:41 hoi, je hebt niet veel betaald, maar de tas ziet er niet oud uit. zeker aan de binnenkant, ik heb geen verstand van specifiek zulke tassen hoor.
wel van leder van koppelriemen en munitietassen.
ik denk dat de tas naoorlogs is, en ik hoop dat je heel critisch word bij aanschaf van ss spullen. het word enorm veel nagemaakt, en soms zo goed dat enkel heel ervaren verzamelaars het verschil kunnen zien. plaats eerst een foto op een of meerdere forums, en laat het object beoordelen voor je geld weg gooit. het gaat al gauw om veel geld bij ss spullen.
Geen goed gevoel erover.
sluiting en stempels :roll:
Nee dat heb ik ook gelukkig zocht ik ook niet naar een SS tas anders was het echt balen geweest
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door asjemenou »

Kaartentas ziet er inderdaad nieuw uit. Is dit een reproductie van een Duitse WOII kaartentas?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
John Miller
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2022, 18:01
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door John Miller »

asjemenou schreef: 13 mar 2022, 19:53 Kaartentas ziet er inderdaad nieuw uit. Is dit een reproductie van een Duitse WOII kaartentas?
Geen flauw idee dacht een originele
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door asjemenou »

Mijn eerste ingeving was dat een kaartentas van een Oost-Europees leger zou kunnen zijn. In deze legers kun je dit soort kaartentassen nog wel tegenkomen. Echter, jouw kaartentas lijkt niet echt op deze modellen. Vandaar mijn vermoeden dat het een reproductie zou kunnen zijn van een Duitse WOII kaartentas. Bedoelt voor reenactors. Helaas vond iemand het nodig om er "SS stempels" in te zetten.
Bekijk deze gereproduceerde kaartentas maar eens; http://www.hikishop.com/wwii-german-m35 ... -1227.html .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
John Miller
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2022, 18:01
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door John Miller »

asjemenou schreef: 13 mar 2022, 23:20 Mijn eerste ingeving was dat een kaartentas van een Oost-Europees leger zou kunnen zijn. In deze legers kun je dit soort kaartentassen nog wel tegenkomen. Echter, jouw kaartentas lijkt niet echt op deze modellen. Vandaar mijn vermoeden dat het een reproductie zou kunnen zijn van een Duitse WOII kaartentas. Bedoelt voor reenactors. Helaas vond iemand het nodig om er "SS stempels" in te zetten.
Bekijk deze gereproduceerde kaartentas maar eens; http://www.hikishop.com/wwii-german-m35 ... -1227.html .
Ja die had ik ook al gezien maar die van mij is niet met wit gestikt dus hoopte dat het daarom een originele zou zijn het liefst oorlogs maarja als het na oorlogs zou zijn zou ik dit ook prima vinden
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door utmi »

Naar mijn mening vroeg Bundeswehr opgeleukt (niet dus) met fake stempels.
Their name liveth for evermore
John Miller
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2022, 18:01
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: KaartenTas SS met SS stempels

Bericht door John Miller »

utmi schreef: 14 mar 2022, 08:59 Naar mijn mening vroeg Bundeswehr opgeleukt (niet dus) met fake stempels.
Ja dus Na oorlogs okay nou bedankt alsnog ja die stempels zijn erg overdreven maar vind hem alsnog prima als een Display stuk
Plaats reactie