SS dolk met echt of fake handvat of volledig fake ?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
powerrentingske
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2022, 09:30

SS dolk met echt of fake handvat of volledig fake ?

Bericht door powerrentingske »

Ik heb een SS dolk gekocht van een verzamelaar, maar ik heb niet zoveel ervaring in deze materie. Het leek me oorspronkelijk echt met RZM 7/67 1940 op (zou van Gottlieb Hammesfahr in solingen moeten zijn); maar vandaag heb ik deze gedemonteerd en het handvat leek me van plastiek of bakeliet of zo te zijn. Ik heb nog een ander SS mes en daar heb ik met een mesje een klein stukje afgekrabt (aan de binnenkant) en dit was echt hout. Hier echt een soort hard platiek. Werden er SS dolken met bakelieten/plastieken handvaten gemaakt of enkel hout? Of zou het een echt lemmet zijn met fake handvat?
Ik kan dit evt nog terugsturen bij fake..
Bijlagen
20220531_151031[1].jpg
20220531_151037[1].jpg
20220531_151718[1].jpg
20220531_151730[1].jpg
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: SS dolk met echt of fake handvat of volledig fake ?

Bericht door Pak88 »

hoi, de originele zwarte handvaten werden van een soort kunststof gemaakt. maar ss spullen worden belachelijk veel nagemaakt, ook heel overtuigend soms. dus nog even wachten op reactie van een kenner, en/of je vraag op meerdere forums plaatsen.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: SS dolk met echt of fake handvat of volledig fake ?

Bericht door LDO »

Even een correctie: SS dolkgrepen werden NOOIT van kunststof gemaakt, ze zijn altijd handgemaakt en van hout.

https://www.lakesidetrader.com/Educatio ... sst-Treue/