NSDAP Gau badge: informatie

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
WO2 Co(o)llector
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2022, 12:36

NSDAP Gau badge: informatie

Bericht door WO2 Co(o)llector »

Hallo allemaal,
Ik heb in mijn collectie een NSDAP gau badge liggen ooit gekocht voor €25, met een "screwback SS plaatje". De RZM code op het plaatje is 215/4. Na mijn opzoek werk lijkt dit heel ongewoon (normaal met een pin inplaats van screwback) er zit ook een markering onder (voor zover ik kon lezen zegt het "Ge") net zoals dat er geen zwarte "email" meer opzit. maar ik weet niet of hij origineel is, wat hij waard is, wat de markering zou kunnen betekenen, ...
(De onderste foto is de eerste foto)
Ik zou het heel fijn vinden als jullie zoveel informatie zouden geven als jullie kunnen!
Groetjes Ruben
Bijlagen
Afbeelding(6).jpg
Afbeelding(5).jpg
Afbeelding(4).jpg
Afbeelding(3).jpg
Afbeelding(2).jpg
Afbeelding(7).jpg
Afbeelding(9).jpg
Afbeelding(8).jpg
Afbeelding(10).jpg
Afbeelding(1).jpg
Afbeelding.jpg
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: NSDAP Gau badge: informatie

Bericht door Pak88 »

hoi, er hoort idd origineel zwart emaille op de swastika te zitten.
ik ben geen kenner van partij speldjes, maar in een van mijn boek staat er een. die is idd ook met een speld,
ik vind de achterkant wel erg grof afgewerkt. dat geeft ook twijfel,en het nut van een wehrmacht adelaartje op die draaischroef zie ik ook niet.
maar ik zou je vraag ook eens plaatsen op het forum van lowlandsmilitaria, ik ben zelf ook benieuwd.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: NSDAP Gau badge: informatie

Bericht door utmi »

Helaas is dit een slechte kopie
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: NSDAP Gau badge: informatie

Bericht door LDO »

Je kunt veilig aannemen dat alles met een RZM gemarkeerde schroefsluiting Poolse namaak is. Schroefsluitingen kun je tegenkomen op onderscheidingen met of zonder L/ nummer, ofwel geproduceerd onder controle van de LDO. Maar niet met SS en RZM.

Je ziet zelfs al RZM gemerkte IJzeren Kruisen uit die hoek komen. Fantasie en in strijd me de toen geldende regels. Er werden geen EK's speciaal voor de SS gemaakt.
Plaats reactie