Oorlog in Putten

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
cees1965
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2022, 23:44
Ontvangen: 1 keer

Oorlog in Putten

Bericht door cees1965 »

Afgelopen week is er een nieuw boek over de oorlog van Putten uitgegeven. Het is een goede aanvulling op de bestaande boeken over de oorlog in Putten. Andere zaken worden belicht en er zijn veel bijzondere forto's in opgenomen.....

In 2017 ben ik begonnen aan een verhaaltje over mijn opa.
Voor mijn zonen wilde ik uitzoeken en vastleggen hoe het zat met het oorlogsverleden van hem.
Gedurende de zoektocht naar informatie liep alles volledig uit de hand en ontstond er geleidelijk aan een boek van meer dan 300 pagina's over de oorlog in Putten.
Het vulde zich met bijzondere verhalen en foto's waarvan velen nog nooit gepubliceerd.
Het groeide uit tot een bijdrage aan de geschiedschrijving van Putten en daarbuiten.
Omdat ikzelf geen historicus ben en eigenlijk zelfs ook geen echte schrijver vult mij dat met nederige dankbaarheid dat ik van velen het verhaal mocht opschrijven.
Zonder de belangeloze hulp van anderen was dit boek nooit geworden tot wat het vandaag is.
Mijn dank gaat uit naar allen die een bijdrage hebben geleverd, zelfs al was dat soms maar een kleine bijdrage.
COVER 85 r2 13-03-22.jpg
Het boek is verkrijgbaar in Putten bij Bruna en Het Boekpunt, beiden aan de Dorpsstraat.
De prijs is € 13,50.
Indien Putten te grote afstand is dan is er de mogelijkheid om het boek digitaal te bestellen bij uitgeverij Mijn Bestseller :

https://www.mijnbestseller.nl/shop/inde ... seller-nl/

On-line is de prijs € 14,50, maar daar komen verzendkosten overheen......
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oorlog in Putten

Bericht door Erik »

Goede tip Cees! Dank je!
Putten gaat mij als oud-Ermeloër aan het hart! Ik heb destijds mijn stage gelopen in Putten ook ook kerkelijk waren de beide gemeente innig met elkaar verbonden. Daarnaast een heel tijdje deel uitgemaakt van de Archeologische werkgroep in Putten (verbonden aan de tien malen) voordat het AWN werd!
Kortom, zodra ik weer in het dorp van het springend hert kom; meteen naar de Bruna!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Oorlog in Putten

Bericht door Pak88 »

goed bezig geweest Cees, als een zoektocht uitmond in een heel boek. dan is het inderdaad uit de hand gelopen, gelukkig maar. vele verhalen van mensen uit die tijd gaan op den duur verloren, door jou is er weer veel vastgelegd.
1Mandine
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2022, 19:01

Re: Oorlog in Putten

Bericht door 1Mandine »

zeer goede uitgave!
Plaats reactie