Erkennungsmarke origineel of reproductie?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Erkennungsmarke origineel of reproductie?

Bericht door Pak88 »

Bij deze zinken marke twijfel ik over de originaliteit, het zou bodemvondst zijn.
image-10-02-2023_15-49-59-89.jpg
image-10-02-2023_15-49-57-21.jpg
image-10-02-2023_15-49-45-70.jpg
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Erkennungsmarke origineel of reproductie?

Bericht door utmi »

MOB Liste:
62571 EW 6./FallschirmJäger II.ErsatzRegiment1 at Eberswalde (EW)

Helaas is de foto verdwenen, maar dit kan zomaar over jouw tag gaan, gezien degene die hem geplaatst heeft?
https://www.wehrmacht-awards.com/forums ... ost2332362

Anders daar opnieuw plaatsten, WAF heeft er tegenwoordig een apart forum voor.
Plaatje en lettertype zien er goed uit, enige opmerking die ik zou hebben is dat de letters los erin geslagen zijn en dus wat scheef, maar ook dit zie je wel meer.
Their name liveth for evermore
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Erkennungsmarke origineel of reproductie?

Bericht door Pak88 »

Bedankt utmi, zou kunnen. Maar het plaatje staat ook op het waf. Ik heb het daar pas geplaatst , een reactie was van twijfel. Zonder verdere uitleg. Maar ik heb zelf ook nog wat gevonden: bij dat plaatje zijn begin en eind van de sleufjes half rond, ik heb wel gelezen dat dat komt omdat ze aan begin en eind waar het sleufje moet komen een gaatje boren en dan van gat naar gat zagen.
Ze hebben geen stans machine die de gebruikelijke rechthoekige sleuven maakt. Er lijkt wel te zijn uitgegaan van een originele, in het grote boek van de marken staat een bijna gelijke. Behalve de sleuven zijn anders. Intussen twijfel ik helemaal aan het plaatje, ook geen draagsporen. Jammer want de vraagprijs is 70€
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Erkennungsmarke origineel of reproductie?

Bericht door John8 »

Bedankt voor de info Pak88, altijd interessant om bij te leren!

Het lijkt me inderdaad interessant om na te denken hoe ze dit destijds maakten... stanzen dus!!
Tegenwoordig ga je zo'n plaatje gewoon met de laser of waterjet snijden, natuurlijk zit je daar met een minimum radius bij binnenhoeken.
Straal van de waterjet heeft diameter van ongeveer 1 mm, dus idd minimale radius aanwezig...
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Erkennungsmarke origineel of reproductie?

Bericht door Pak88 »

in het boek staat dat de code betekend dat de houder van het plaatje een erganzung [ aanvulling ] was van het 1e regiment, ik had daar al een plaatje van, dus een aanvulling leek mij mooi voor erbij in de verzameling. jammer. ik ga het niet kopen.
Plaats reactie