waar is het topic naartoe ???

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

waar is het topic naartoe ???

Bericht door Schwerpunkt »

Er stond een topic hier met een namaak M42 met draad waar ik vandaag nog op reageerde en het is weg nu ?
Waarom ?
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door CollectorWo2 »

Als het weg is is dat gebeurd door de moderator..
Idd vaag.
Gebruikersavatar
Lau
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2010, 09:13
Ontvangen: 2 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door Lau »

viewtopic.php?t=46450

Had 'm nog in mijn geschiedenis; krijg nu de melding "Je hebt geen toestemming om dit forum te lezen."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door asjemenou »

De topic is verwijderd omdat de topicstarter deze eigenhandig heeft leeg geëdit. Zonder de foto's en omschrijving van de bewuste M42 helm is de topic nutteloos geworden.
Het leeg editen van een topic is in strijd met de forumregels. De topicstarter is hier op aangesproken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4841
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door patrickh »

Jammer
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door Madman »

asjemenou schreef: 19 aug 2023, 21:33 De topic is verwijderd omdat de topicstarter deze eigenhandig heeft leeg geëdit. Zonder de foto's en omschrijving van de bewuste M42 helm is de topic nutteloos geworden.
Het leeg editen van een topic is in strijd met de forumregels. De topicstarter is hier op aangesproken.
Op mijn luchtvaart forum kun je instellen dat het na een bepaalde tijd niet meer mogelijk is dat mensen die een bericht plaatsen dat wijzigen of verwijderen. Kan dat hier niet?
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door Schwerpunkt »

Madman schreef: 20 aug 2023, 11:49
asjemenou schreef: 19 aug 2023, 21:33 De topic is verwijderd omdat de topicstarter deze eigenhandig heeft leeg geëdit. Zonder de foto's en omschrijving van de bewuste M42 helm is de topic nutteloos geworden.
Het leeg editen van een topic is in strijd met de forumregels. De topicstarter is hier op aangesproken.
Op mijn luchtvaart forum kun je instellen dat het na een bepaalde tijd niet meer mogelijk is dat mensen die een bericht plaatsen dat wijzigen of verwijderen. Kan dat hier niet?
Er zijn inderdaad mogelijkheden om dit te voorkomen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door CollectorWo2 »

Dat is hier ook zo alleen teveel tijd om te kunnen bewerken!
Ik zou die tijd inkorten!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door Proos »

Er zijn ook veel leden die een topic om goede redenen willen wijzigen. Het nadeel van een strenge limiet is dat dit alle leden raakt.
We balen allemaal van iemand die een topic leegedit, maar een technische oplossing geldt voor iedereen.

Het leegmaken mag trouwens sowieso niet. Zie punt 17 van de forumregels (link in mijn onderschrift).

De huidige termijn voor bewerking lees je daar ook, punt 16 gaat daar over. Momenteel staat het op 20140 minuten, dus een periode van twee weken. Is dat te ruim? Ik meen dat de ruime termijn iook voorkomt uit wensen van leden, met name vanwege topics over collecties

In dit specifieke geval van leegediten gaat het om een bewerking binnen een paar dagen. Dan moeten de leden, allemaal dus, wel flink inleveren, op een nieuwe limiet die daar onder ligt. Niet dat ik er tegen ben, maar je kunt bijvoorbeeld ook disciplinaire afhandeling hebben, bijvoorbeeld een ban, op basis van de huidige forumregels.

Indien jullie er hier allemaal voorstander zijn van een kortere (welke?) termijn, lijkt het me wel goed om in het "over het forum" met een concreet voorstel een ledenraadpleging te doen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door Madman »

Zelf heb ik op mijn forum 24 uur ingesteld. Werkt prima, als er al eens iets achteraf gewijzigd moet worden stuurt diegene die dat wil een pb-tje aan mij. Nooit klachten over gehad van de gebruikers.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door Proos »

Klinkt goed. Ik heb een ledenraadpleging uitgezet:

viewtopic.php?t=46469
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door LDO »

Ik denk dat het een beetje mijn schuld is. Ik heb nog wat per PB met de topic starter gesproken en terloops gemeld dat het gevolg van online je spullen laten zien, vaak betekent dat je spullen ala minute in databases vastgelegd worden. En dat dit niet altijd prettig is als je spullen onterecht afgevlamd zijn. Misschien is hij daar van geschrokken. Maar de helm is nog wel te zien op War Relics Forum. In zijn totaliteit vergeet het internet niet snel iets...
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4841
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door patrickh »

Maar was die helm nu wel of niet goed, schwerpunkt?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door CollectorWo2 »

patrickh schreef: 22 aug 2023, 23:06 Maar was die helm nu wel of niet goed, schwerpunkt?
Nope
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: waar is het topic naartoe ???

Bericht door LDO »

Nee, dat was ook duidelijk, maar ik had mijn best gedaan in afwachting van Schwerpünktlich om de uitspringende dingen duidelijk te omschrijven dus dat is best jammer dat het weg is. De binnenhelm was duidelijk later er ingegaan, de binnenkant was onberispelijk terwijl de buitenkant een frontcamo had. Geen aanslagschade en slijtage rond de randen. En geen beschadigde verf rond de helmnieten terwijl de binnenhelm er later ingegaan is, is natuurlijk ook een aanwijzing voor een restauratiejob.
De andere kant: het forumlid was nieuw en laat ons liefdevol omgaan met de nieuwe aanwas!
Plaats reactie