Bewerkingstijd inperken

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Bewerkingstijd inperken

Bericht door LDO »

Die zoldervondsten zijn schitterend, maar het is ongewenst op dit forum denk ik. Je vind iets, je laat het op een forum zien en als het tegen zit, staat de politie staat bij je binnen zonder kloppen. Ik denk dat je als vinder heel blij mag zijn dat je gewaarschuwd wordt om het topic te laten verwijderen zodat je zelf in alle rust contact kan zoeken met de Hermandad en ze de verboden heerlijkheden bij je komen ophalen. Of dat je bij een begrijpende dienaar bijzondere wetten kunt informeren of het wapen bij een proefbank officieel onklaar gemaakt mag worden. Kan je het wapen daarna met het hele verhaal op het forum laten zien. Maar gevonden en zelfs defecte vuurwapens, lege mijnen, lege granaten, het is totaal onwenselijk in Nederland en terecht dat de politie reageert als gestoken door een wesp. Er is zijn veel te veel wapens en explosieven in NL in omloop en ik denk niet dat de polita de tijd hebt om af te wegen of het een verzamelstuk of een enge Glock is, wanneer ze het in iemands handen zien.
Daarbij: je krijgt een hele vervelende registratie achter je naam, die je waarschijnlijk je leven lang achtervolgt. Reisje Amerika? Geen visum. Baan bij het rijk? Geen VOG. Lid worden van een schietsportvereniging? Vergeet het maar.

Dus mijn zegen heeft u, oh gewaardeerde groep van beheerders en moderators, om af en toe een topic te verwijderen dat onwetend geplaatst is. Het voorkomt waarschijnlijk veel verdriet.

De tijd aanpassen om een onderwerp te kunnen editten boeit me niet al te veel, ik leg me neer bij de meerderheid. Ik heb 1 x geloof ik een onderwerp ernstig verminkt maar dat was om een zeker forumlid te narren en uit zijn tent te lokken. Verder werk ik inderdaad voornamelijk foutjes bij. Omdat ik een taalnazi ben. Schaam me er niet voor!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Bewerkingstijd inperken

Bericht door Proos »

Bedankt voor alle inzichten. Heel fijn is ook dat we met deze raadpleging een duidelijke uitslag hebben en een breed gedragen wijziging kunnen doorvoeren. Ik heb de aanpassing daarom per direct geëffectueerd.

Daarnaast wil ik benadrukken dat wijzigen via de moderator natuurlijk mogelijk blijft. Dat was al zo en verandert niet.

Ook kun je nog steeds wel eens merken dat er iets verdwijnt. Dat doen we liever niet, maar als we het doen is daar dan altijd een reden voor. Specifiek over wat hierboven door LDO over wapens wordt gezegd zijn we behulpzaam om topics weg te halen als de boodschap helder is over gekomen. Soms nemen we mensen voor zichzelf in bescherming. Zie deze toelichting van Erik op de wet wapens en munitie. Het is in principe eigen risico, maar we weten ook dat nieuwe leden niet altijd alles lezen.

Nieuwe leden krijgen ook een pb waarin we dit uitleggen. Maar ook die wordt niet altijd gelezen dus. Vandaar dat moderatie nog altijd mogelijk is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Bewerkingstijd inperken

Bericht door earlymb »

Ik was met vakantie dus ik zie dit nu pas, maar ik vind een dag nog behoorlijk lang. Op de meeste fora waar ik lid van ben is de bewerkingstijd 15 tot 30 minuten, het is enkel bedoeld om je post zelf na te kunnen lezen en evt spelfouten te corrigeren. Latere aanvullingen/wijzigingen kunnen in een opvolgende post worden gedaan, of met tussenkomst van een mod in het bericht zelf.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Bewerkingstijd inperken

Bericht door Proos »

In mijn geval lees ik soms mijn eigen bericht wel eens opnieuw wanneer ik weer bij het bericht kom. Bijvoorbeeld wanneer er een reactie is. Ik kan me wel voorstellen dat een dag alsnog te lang is en een kwartier misschien te kort.

Mijn voorstel is om een periode te nemen om de huidige wijziging te ervaren en indien er aanleiding is tot verder verscherpen dat dan hier te bespreken? Ik vind het een goed idee om verder aan de knoppen te draaien als dat nodig is, maar doe het sowieso graag stapsgewijs en met jullie samen :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie