3 maal stahlhelm

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
_FriedrichKrefeld
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:57
Ontvangen: 1 keer

3 maal stahlhelm

Bericht door _FriedrichKrefeld »

Mijn 3 main combat helmets gebruikt door de Wehrmacht/ Waffen xx. De 1935, 1940 en 1942 zijn allemaal refurbished ( er was niets meer origineel aan van verf of decal ). Ze zijn wel alledrie in maat 68 en dus vrij zeldzaam.
Bijlagen
IMG_20231018_184423~2.jpg
_FriedrichKrefeld
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:57
Ontvangen: 1 keer

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door _FriedrichKrefeld »

De stempels
Bijlagen
IMG-20231020-WA0003.jpg
Pak88
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door Pak88 »

hoi, vaak is het waarde verminderend om zoiets te doen. maar in dit geval was het goed, en het is mooi gedaan. en met die decals zijn ze origineel te duur geworden, dus dan liever zo een. mooie set nu. heb je dat zelf gedaan?
_FriedrichKrefeld
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:57
Ontvangen: 1 keer

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door _FriedrichKrefeld »

Dag pak88, inderdaad, hadden ze nog originele decals, liners of verf was ik er zeker af gebleven. Dan zou het absoluut geen optie geweest zijn om ze te refurben. Niet alleen voor de financiële waarde maar ook de geschiedkundige waarde. De man van wie ik ze kochte heeft ze voor mij herwerkt.
Bijlagen
IMG-20230927-WA0015.jpg
IMG-20230927-WA0018.jpg
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door LDO »

Ze zijn netjes geworden, zeker!
Maar degene die je net toegevoegd hebt, vind ik een twijfelgeval om op te knappen, die ziet er nog strak uit, mooi! Zo te zien had hij al ooit een zand camo gekregen na de oorlog, dat maakt de beslissing natuurlijk makkelijker. De binnenrand werd nooit gedaan bij camo washes in het veld en de druiper (verf) was niet voorbij de ring van de binnenhelm gekomen als hij origineel was.
Maar lekker genieten van de helmen, daar gaat het om.
Ik heb ooit een bodemvonst FJ helm laten restaureren. Achteraf... Ik weet het niet. Er zijn veel mensen gewoon gek om origineel, met roest of zonder roest.
_FriedrichKrefeld
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:57
Ontvangen: 1 keer

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door _FriedrichKrefeld »

Die laatste foto is de m1940 die links onderaan staat. Dat is de Quist 68. Er zullen altijd voorstanders zijn van restaureren of laten zoals ze zijn. Ik denk dat dat een eindeloze discussie is. Misschien dat er hier ook mensen zijn die me voor gek verklaren maar daar lig ik nu niet meteen wakker van. Ik wou ze alleen maar terug tot leven brengen. En ik vind dat wel meer dan geslaagd. :)
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door LDO »

Dat is zeker gelukt! En ik kan me niet voor of tegen verklaren eigenlijk. Restaureren is zeker een vorm van preserveren. Dat is je taak ook als verzamelaar. Items preserveren voor de toekomst.
_FriedrichKrefeld
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:57
Ontvangen: 1 keer

Re: 3 maal stahlhelm

Bericht door _FriedrichKrefeld »

Ik heb ze ook vooral gekocht omdat ze maat 68 zijn. Ik denk dat ik zeker een jaar gezocht heb voor een m1940 in die maat.
Plaats reactie