MP Fake Luftschutz gladiator helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

MP Fake Luftschutz gladiator helm

Bericht door Schwerpunkt »

De schaal is goed maar de decal is een goedkope fake.
https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... iator-helm
Bijlagen
Naamloos-1kopie.jpg
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: MP Fake Luftschutz gladiator helm

Bericht door asjemenou »

Marktplaats (en niet alleen daar) staat vol met dubieuze WOII militaria. Daarbij komt dat sommige verkopers hun koopwaar dan ook wel tactvol aan de man proberen te brengen. Zo ook in het geval van de genoemde Luftschutz gladiator helm;

Originele Duitse Luftschutz helm. Decal heb ik twijfels over
Extra foto’s worden met alle plezier gemaakt.
Bieden mag, maar op onzin biedingen word niet gereageerd en grapjes zoals “Het is niet Origineel maar ik wil hem wel hebben” trap ik niet in.


Het forum kent overigens ook een topic waarin je te koop aangeboden twijfelachtige militaria kan posten; viewtopic.php?t=15843&start=2895
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: MP Fake Luftschutz gladiator helm

Bericht door martinus »

In dit geval prima aan de man gebracht toch? Wordt eerlijk vermeld dat de verkoper twijfels heeft.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: MP Fake Luftschutz gladiator helm

Bericht door CollectorWo2 »

martinus schreef: 04 nov 2023, 11:51 In dit geval prima aan de man gebracht toch? Wordt eerlijk vermeld dat de verkoper twijfels heeft.
verkoper heeft zijn bericht aangepast...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: MP Fake Luftschutz gladiator helm

Bericht door asjemenou »

asjemenou schreef: 03 nov 2023, 22:42 Originele Duitse Luftschutz helm. Decal heb ik twijfels over
Extra foto’s worden met alle plezier gemaakt.
Bieden mag, maar op onzin biedingen word niet gereageerd en grapjes zoals “Het is niet Origineel maar ik wil hem wel hebben” trap ik niet in.
Volgens mij is de tekst nog steeds ongewijzigd.

Wat ik met mijn vorige reactie bedoel is dat de tekst niet echt uitnodigd om op de advertentie te gaan bieden.
De verkoper schrijft dat hij twijfelt over de decal maar als een potentiële koper dit zou melden, dan staat hij daar niet voor open.
Soortgelijke productomschrijvingen kom ik wel meer tegen op Marktplaats. Deze verkoper is dus de enige niet. Maar bij het lezen van zo'n productomschrijving haak ik al af. :frownno:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: MP Fake Luftschutz gladiator helm

Bericht door CollectorWo2 »

asjemenou schreef: 05 nov 2023, 08:28
asjemenou schreef: 03 nov 2023, 22:42 Originele Duitse Luftschutz helm. Decal heb ik twijfels over
Extra foto’s worden met alle plezier gemaakt.
Bieden mag, maar op onzin biedingen word niet gereageerd en grapjes zoals “Het is niet Origineel maar ik wil hem wel hebben” trap ik niet in.
Volgens mij is de tekst nog steeds ongewijzigd.

Wat ik met mijn vorige reactie bedoel is dat de tekst niet echt uitnodigd om op de advertentie te gaan bieden.
De verkoper schrijft dat hij twijfelt over de decal maar als een potentiële koper dit zou melden, dan staat hij daar niet voor open.
Soortgelijke productomschrijvingen kom ik wel meer tegen op Marktplaats. Deze verkoper is dus de enige niet. Maar bij het lezen van zo'n productomschrijving haak ik al af. :frownno:
Oh dan heb ik verkeerd gedacht :roll:
Plaats reactie