SS helm

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
anakin_040

SS helm

Bericht door anakin_040 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze helm overlaatst gekocht en vroeg mij af of er experts zijn die mij kunnen vertellen of dit een neppe of originele helm is.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: SS helm

Bericht door asjemenou »

Hallo anakin_040,

Allereerst welkom op het forum.
Eigenlijk zou je je vraag m.b.t. de helm beter kunnen stellen in het Asmogendheden gedeelte; https://wo2forum.nl/viewforum.php?f=85
Als je een (gratis) account aanmaakt voor het forum, dan kan ik je topic alsnog verplaatsen en kan jij optimaal gebruik maken van het forum.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: SS helm

Bericht door LDO »

Goedenavond,
Welkom hier, kom gerust vaker langs!

De helm: helaas...
In mijn ogen dan, wacht zeker op meer reacties. Maar mijn inziens is het SS schild geen decal / klever / sticker maar een airbrush job. En dat is nooit goed. Qua techniek niet eens slecht gedaan, maar gespoten klopt niet. Je ziet vooral naast de runen een schaduw van de spuitnevel, de runen zijn ongelijk en het schild is niet symmetrisch. De punt van het schild komt ook in ongelijke bogen samen. Wat mij betreft: prima om in een vitrine of op een pop te zetten en ondertussen naar een echte zoeken.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: SS helm

Bericht door asjemenou »

SS memorabilia aankopen is meestal oppassen geblazen. Wat mij het eerste opvalt aan de helm is, is dat de buitenzijde van de helm beter in de verf zit dan de binnenzijde. Door normaal gebruik is dit toch wel vaak andersom. De geschilderde naam aan de binnenzijde doet mij ook al fronsen en doet mij vermoeden waar de "restaurateur" van de helm vandaan zou kunnen komen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: SS helm

Bericht door patrickh »

Volgens mij is het wel een plaatje, en niet gespoten. Of ie goed is laat ik aan de kenners over.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: SS helm

Bericht door LDO »

Als hij echt is, beloof ik nooit meer wat over een helm te zeggen.
Maar de symmetrie is ver te zoeken in de decal:
Skeef.jpg
rik1988
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 28 jul 2018, 18:49
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 17 keer

Re: SS helm

Bericht door rik1988 »

Duidelijke fake imo
Plaats reactie