Mooie vondst

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Auditor
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2023, 13:21
Gegeven: 1 keer

Mooie vondst

Bericht door Auditor »

Ik heb een bijzonder stukje geschiedenis bemachtigd alleen geen idee wat de waarde nou eigenlijk zou zijn.
Bijlagen
IMG_2426.jpeg
IMG_2453.jpeg
IMG_2452.jpeg
IMG_2451.jpeg
Verplaatst van Teksten & Publicaties naar Verificatie & taxatie (as) op 24 dec 2023, 15:02 door asjemenou

CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Mooie vondst

Bericht door CollectorWo2 »

Met kaft zie ik ze gemiddeld 175 staan.
Afhankelijk staat.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Mooie vondst

Bericht door LDO »

Een MK is altijd een leuke vondst. Niet zeldzaam, absoluut niet, maar erg gewild onder verzamelaars, ook omdat ze gewoon lastiger te vinden zijn. Klinkt tegenstrijdig: niet zeldzaam, wel lastig te krijgen. Maar dat snap je: op geen enkele grote veilingsite mag je ze aanbieden, antiquairs hebben dit liever niet voor de toonbank staan en verzamelaars vragen er liever of het boek soms achter de toonbank staat. Dus moet je creatief zoeken. Zoals hierboven gezegd: de stofomslag maakt deze vooral interessant. Bijna altijd is die al dan niet expres verloren gegaan. Een gewone, ongekafte MK gaat tussen de 85 en 150, conditie en druk bepalen de waarde vooral. En de omslag kan het al gauw verdubbelen. in deze conditie sluit ik me aan bij Collector: 175 ongeveer. Ze stijgen, dus zet hem netjes weg uit het zonlicht en je krijgt je geld er ooit dubbel en dwars voor terug.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Mooie vondst

Bericht door patrickh »

Tegenwoordig wel wat makkelijker te vinden bij de militariadealers online. Momenteel bij een Nederlandse dealer ook een mooi Nederlandse versie te koop met omslag!
Plaats reactie