Nu heb im vanmiddag 2 franse ontsteker gevonden. Alleen heb ik geen idee of ze nog gevaarlijk. Zijn dus ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen.
(Liggen allebei nog op de vindplaats)
Gevaarlijk?
Re: Gevaarlijk?
gevaarlijk of niet, zonder vergunning mag je het toch niet thuis hebben liggen. en het lullige is ook nog, als er brand ontstaat. en de brandweer vind zoiets, dan word dat aangegeven. en of het ding dan nog kon afgaan of helemaal ongevaarlijk was, de verzekering gaat niks betalen. als zoiets is aangetroffen, dus alle kosten worden op je verhaald. of op je ouders, ook de eventuele schade bij buren. dat is het allemaal niet waard, ook al is die kans klein. wel goed dat je het daar hebt laten liggen,
Oke bedankt maar ik zit er over te denken om een verzamel vergunning aan te vragen maar zou je het dan wel in huis mogen hebben want kogelpunten etc. Mag nu ook niet. En als je een vergunning hebt doet de verzekering dan nog steeds niets of dan wel?Pak88 schreef: 28 apr 2025, 20:46 gevaarlijk of niet, zonder vergunning mag je het toch niet thuis hebben liggen. en het lullige is ook nog, als er brand ontstaat. en de brandweer vind zoiets, dan word dat aangegeven. en of het ding dan nog kon afgaan of helemaal ongevaarlijk was, de verzekering gaat niks betalen. als zoiets is aangetroffen, dus alle kosten worden op je verhaald. of op je ouders, ook de eventuele schade bij buren. dat is het allemaal niet waard, ook al is die kans klein. wel goed dat je het daar hebt laten liggen,
Als je de juiste vergunning hebt, en ook de vereiste opbergplaats. Is het toegestaan om het in bezit te hebben, een verzekeraar zal dan gewoon moeten betalen voor brandschade. Mits je je aan de regels hebt gehouden, de vergunning houden kost wel ieder jaar opnieuw geld.
Als je een serieuze verzameling wilt aanleggen is dat de moeite,
Als je een serieuze verzameling wilt aanleggen is dat de moeite,
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 5 keer
- Ontvangen: 47 keer
En een verzamelvergunning geeft je niet het recht naar munitie te zoeken. Laat staan deze te vervoeren van de vindplaats naar je huis. Bij controle zou het je zelfs je vergunning kunnen kosten.
racefiets schreef: 30 apr 2025, 12:53 En een verzamelvergunning geeft je niet het recht naar munitie te zoeken. Laat staan deze te vervoeren van de vindplaats naar je huis. Bij controle zou het je zelfs je vergunning kunnen kosten.
Iedereen bedankt voor alle info ze zijn ondertussen gemeld bij de politie.