Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Mohammed Rasoeloe Allah - Mohammad is Zijn boodschapper.

Sala Allaho alaihie wa Sallam - De vrede zij met hem

Thaghoet - Saten

Ummah - gemeenschap

Insha Allah - met de wil van Allah’

Gentile - vrouwtjes ezel

Allahoemma Amien - O Allah, red me!!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »


de Nederlandstalige brief, die is gelardeerd met koranverzen, hekelt de auteur het optreden van Hirsi Ali (gespeld als 'Hirshi Ali'). Onder meer haar negatieve uitspraken over de profeet Mohammed, haar idee om moslims ideologisch te 'screenen' en het feit dat zij de Grondwet ook voor kinderen op islamitische scholen hoger acht dan de islam.

Volgens Remkes en Donner spreekt uit beide brieven 'onmiskenbaar het gedachtegoed van de gewelddadige djihad'. ,,De brief aan mevrouw Hirsi Ali is een duidelijke weerspiegeling van de ideologie van de Takfir Wal Hijra'', schrijven ze aan de Kamer. ,,Volgens deze extremistische ideologie mogen afvallige moslims, die partij kiezen voor de vijanden van de islam, worden gedood. De brief bevat een duidelijke waarschuwing aan het adres van moslims voor de 'afschuwelijke gevolgen' van het 'heulen met de vijand'.''


Over "Takfir Wal Hijra'' is via google vrij veel te vinden zoals:
http://www.xs4all.nl/~respub/documenten/ambsttakfir.htm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Door de post van Brianlinden wordt ten onrechte een persoon van Marokkaanse afkomst aangemerkt als zou het de moordenaar van Theo van Gogh zijn.
Dit is een heel andere persoon. Ook al heeft Roel als moderator dit ook aangegeven, door de posts van BrianLinden te laten staan blijft deze suggestie bestaan. Dit is werkelijk ongepast. Ook de combinatie van een jeugdafdeling met Wilders en de perciflage op Wildersjugend-Hitlerjugend vind ik dit forum onwaardig.
Ik verwacht dat de moderatoren en leiding van dit forum hier afstand van zullen nemen. Er ontstaan hier tendenzen die hier totaal niet thuis horen. Men zou mogen verwachten dat personen die de geschiedenis van Wo2 zeggen te bestuderen wel wat beter zouden kunnen nadenken.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Wilco Vermeer schreef:Door de post van Brianlinden wordt ten onrechte een persoon van Marokkaanse afkomst aangemerkt als zou het de moordenaar van Theo van Gogh zijn.
Dit is een heel andere persoon. Ook al heeft Roel als moderator dit ook aangegeven, door de posts van BrianLinden te laten staan blijft deze suggestie bestaan. Dit is werkelijk ongepast. Ook de combinatie van een jeugdafdeling met Wilders en de perciflage op Wildersjugend-Hitlerjugend vind ik dit forum onwaardig.
Ik verwacht dat de moderatoren en leiding van dit forum hier afstand van zullen nemen. Er ontstaan hier tendenzen die hier totaal niet thuis horen. Men zou mogen verwachten dat personen die de geschiedenis van Wo2 zeggen te bestuderen wel wat beter zouden kunnen nadenken.
Precies, ik heb ook al meerdere posts gelezen waarbij mijn wenkbrouwen zijn gaan fronssen. Erg jammer dat sommige mensen zich tot dat niveau verlagen.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Als je het hele topic leest zie je dat het grootste deel van het forum afstand neemt van deze uitspraken. Laat ik even duidelijk stellen dat dit ook het geval is! Maar wij gaan niet iemand zomaar de mond snoeren, door berichten te gaan wissen. Ik ben van mening dat zoiets niets oplost. De discussie aangaan met zo'n persoon en hem met argumenten onderuit halen, dat is volgens mij meer de oplossing!

Ik vind het trouwens ook bijzonder jammer dat dit soort discussies blijkbaar niet gewoon aangegaan kunnen worden door enkelen hier. Geef je mening in normaal taalgebruik en je wordt meteen een stuk serieuzer genomen, dat kan ik je verzekeren!

Ik wil ook nog even kwijt dat de opmerking "de Wildersjugend " mij ook tegen de borst stuit. Ten eerste, omdat je niet zomaar iemand met Hitler kunt vergelijken. En ten tweede, omdat je deze man voordat hij zijn partijplan volledig bekend maakt, al geen eerlijke kans geeft en hem stigmatiseert.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Brianlinden schreef:Mohammed B

Volledige naam Mohamed Bouker

Mohammed B. werkte ongeveer anderhalf jaar in het buurtcentrum in stadsdeel Slotervaart

Nemen we een kijkje op de pagina met het bestuur van deze stichting valt er eigenlijk niets vreemd op.

http://www.eigenwijks.nl/Organisatie/Bestuur.htm

Het wordt pas vreemd als we de google cache van deze pagina bekijken.

http://www.google.nl/search?q=cache:mxQ ... htm+&hl=nl
Helemaal niet vreemd:
De heer Bouker geeft aan dat hij in mei/juni 2004 geen deel meer zal uitmaken van het dagelijks bestuur van Eigenwijks. De reden hiervan is het gebrek aan tijd. Daardoor kan de heer Bouker zijn volledige inzet niet meer garanderen.
Maar dit is dus niet de juiste persoon, het lijkt mij heel verstandig om deze post te verwijderen en te rectificeren.

Overigens ben ik het helemaal eens met Wilco en Hauptman. Ik denk dat meerdere beweringen in deze discussie niet passen op een discussieforum over WOII. Meerdere forumleden schijnen weinig geleerd te hebben van deze geschiedenis. Ik kijk niet anders naar dit forum en de forumleiding, ik kijk echter wel anders naar enkele forumleden...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, Wildersjugend was meer om Brian enigszins te zieken. Vandaar dat er ook natdrukkelijk een knipogende emoticon achterstaat.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Het gaat erom dat hier op dit forum iemand met links naar een afbeelding wordt verdachtgemaakt. Dat weghalen is niet iemand de mond snoeren, maar is persoonsbescherming. Daar doel ik op en niet op het voeren van discussies op inhoudelijke basis en op basis van argumenten.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Tsja, Wildersjugend was meer om Brian enigszins te zieken. Vandaar dat er ook natdrukkelijk een knipogende emoticon achterstaat.
Gezellig als we op dit forum ook elkaar gaan zieken...

Ook met een knipoog past een dergelijke opmerking niet op een forum over WOII.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ach, het zegt meer over mijn beeld van Brian en niets over mijn beeld van Wilders. Blind achter iemand aanlopen zonder enige verdere kennis van waar je over praat (vragen of er al een jeugdafdeling is van een eenmanspartij) daar mag af en toe best de aandacht op gericht zijn. Maar ik ben blij dat zijn avatar met prominent hakenkruis inmiddels tot het verleden behoord.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dit vind ik ook wel beangstigend:
Radicale moslims hebben dodenlijst
AMSTERDAM (ANP) - Radicale moslims zouden reeds voorbereidingen hebben getroffen voor aanslagen op prominente politici. Op deze 'dodenlijst' staan de Kamerleden Hirsi Ali en Wilders, minister Verdonk, burgemeester Cohen en wethouder Aboutaleb. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Laatste bericht net op het nieuws Kevin, die dodenlijst bestaat niet. Ik heb het net gezien en gehoord.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Wilco Vermeer schreef:Laatste bericht net op het nieuws Kevin, die dodenlijst bestaat niet. Ik heb het net gezien en gehoord.
Bedankt Wilco, de Telegraaf is ook niet de meest betrouwbare bron.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik had het ook in andere pers gelezen, maar zie net het nieuws op RTL5 en heb net de persconferentie gezien van COhen en consorten.
Overigens is de Telegraaf ooit wel eens betrouwbaar geweest? Ze zaten toch in Wo2 ook al fout? (grapje........ , ik zet het er maar in woorden bij voor iemand daar weer over valt)
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Harro schreef:Ach, het zegt meer over mijn beeld van Brian en niets over mijn beeld van Wilders. Blind achter iemand aanlopen zonder enige verdere kennis van waar je over praat (vragen of er al een jeugdafdeling is van een eenmanspartij) daar mag af en toe best de aandacht op gericht zijn. Maar ik ben blij dat zijn avatar met prominent hakenkruis inmiddels tot het verleden behoord.
Uhum.

Ik weet wat de standpunten van wilders zijn, van "Nieuw"rechts is er ook Jongrechts is het dan raar als ik vraag of er een jongerenafdeling is.Mijn avatar ik weet niet of je weet dat RAD mijn gebied is dat mijn avatar een hakenkruis bevat is niet rechts-exremistisch bedoeld?!
Plaats reactie