Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Die andere Timo schreef:
John Rambo schreef:Moeten zij het gedachtengoed van de nederlanders vertegenwoordigen??? Iedereen heeft een eigen mening.
...precies. Ben blij dat je het met me eens bent. Dus radicale Christenen zijn geen maatstaf voor het denken van de Nederlander en hebben zelfs vrijheid van meningsuiting (het recht op een eigen mening). Waarom worden "de moslims" dan wel met z'n alle afgedaan als fundamentalistische aanhangers van radicale imams?
John Rambo schreef:In dit land kennen we godsdienst vrijheid.
...is dat zo? Ook voor radicale Imams?
John Rambo schreef:Alleen ligt er nogal een groot verschil tussen het afkeuren van bijv. iemands gedrag op grond van jouw geloofsovertuiging en het daadwerkelijk overhoopknallen, neersteken van iemand. Ik moet de eerste veluwse refo nog tegenkomen die tot hetzelfde in staat is als de mooie lieve 26 jarige kerel die van gogh van kant heeft gemaakt.
...al gezien hoe radicale Christenen in de Verenigde Staten abortusartsen doodschieten en abortusklinieken opblazen? En geef me nu niet een flauw "ja, maar dat is Amerika" want je hebt het over de Christelijke Wereld.
Niemand doet alle moslims af als aanhangers van radicale moslims. Dat verzin je mooi zelf. Alleen zijn ze er nu eenmaal wel mensen die die imams aanhangen. Het verschil is dat jou veluwse dominees hun gemeente leden niet oproepen tot haat en geweld tegen andere groepen, maar een zonde veroordelen op grond van wat zij geloven. Met als doel hun gemeenteleden voor deze zonden te waarschuwen.

In dit land kennen we godsdienstvrijheid ja, ook voor imams. Uiteraard kent deze vrijheid wel beperkingen, zodra ze ingaat tegen de wet bijv.

En waar jij begint over amerika, had ik het over de veluwe, en niet over de christelijke wereld in het algemeen.

Daarnaast betwijfel ik of je zelf weleens op de veluwe bent geweest en naar zon dominee hebt geluisterd waar je zo mooi over verteld. Overigens vraag ik me ook af waarom je specifiek over de veluwe begint en niet over nederland algemeen, deze dominees vind je overal.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

robin.h schreef:Maar waarom hoor je over chinezen,japanners,etc geen negatieve berichten?Omdat zei zich aanpassen,en dat doen veel Marokkanen NIET.
...ga je nu werkelijk beweren dat de Chinese gemeenschap, zo ongeveer de meest gesloten gemeenschap in Nederland, open en aangepast is??? Het enige verschil is dat ze qua criminaliteit vooral elkaar het leven zuur maken (Chinese bendes, afpersing, illegaliteit, gokhuizen, etc.) En hoe groot is de Japanse gemeenschap i.v.m. b.v. de Marokkaanse gemeenschap?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

John Rambo schreef:Niemand doet alle moslims af als aanhangers van radicale moslims. Dat verzin je mooi zelf.
...lezen wij wel dezelfde discussie?
John Rambo schreef:Alleen zijn ze er nu eenmaal wel mensen die die imams aanhangen. Het verschil is dat jou veluwse dominees hun gemeente leden niet oproepen tot haat en geweld tegen andere groepen, maar een zonde veroordelen op grond van wat zij geloven. Met als doel hun gemeenteleden voor deze zonden te waarschuwen.
...man, wat zullen homosexuelen en vrouwen blij zijn met deze toch wel abrupte koerswijziging. Kun je de SPG ook even inlichten? :roll:
John Rambo schreef:In dit land kennen we godsdienstvrijheid ja, ook voor imams. Uiteraard kent deze vrijheid wel beperkingen, zodra ze ingaat tegen de wet bijv.
...zoals de SGP en hun standpunten over vrouwen, de taken van vrouwen, de rol van vrouwen in de politiek en vrouwenkiesrecht?
John Rambo schreef:En waar jij begint over amerika, had ik het over de veluwe, en niet over de christelijke wereld in het algemeen.
Klopt, dat was Timo die dat schreef. Ik haalde jullie meningen even door elkaar.
John Rambo schreef:Daarnaast betwijfel ik of je zelf weleens op de veluwe bent geweest en naar zon dominee hebt geluisterd waar je zo mooi over verteld. Overigens vraag ik me ook af waarom je specifiek over de veluwe begint en niet over nederland algemeen, deze dominees vind je overal.
Mijn ouders wonen in IJhorst. Weet je dan genoeg?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

god, nu zal de discussie over de Moslims wel weer gaan oplaaien!

R.I.P.

het zal niet de laatste zijn...
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Hij staat al in vuur en vlam
Starting up again
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dit is nog maar het begin heb k het gevoel, er volgen nog veel meer moorden, wie zo'n kop boven het maaiveld uitsteekt is aan de beurt
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Die andere Timo schreef:
John Rambo schreef:Alleen zijn ze er nu eenmaal wel mensen die die imams aanhangen. Het verschil is dat jou veluwse dominees hun gemeente leden niet oproepen tot haat en geweld tegen andere groepen, maar een zonde veroordelen op grond van wat zij geloven. Met als doel hun gemeenteleden voor deze zonden te waarschuwen.
...man, wat zullen homosexuelen en vrouwen blij zijn met deze toch wel abrupte koerswijziging. Kun je de SPG ook even inlichten? :roll:
Waar haal je die koerswijziging vandaan? Ik zie geen koerswijziging. Jij kunt mij niet vertellen wanneer deze dominees jou oproepen tot haat en geweld. Daarentegen kennen wij genoeg voorbeelden van radicale moslims die oproepen tot haat en geweld. Om maar even te refereren aan "homos met het hoofd naar beneden van een flat gooien".
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

het zou goed zijn als we het geloof (islam christendom jodendom ect.) afschaffen en in onszelf gaan geloven.

di zou een hoop ellende schelen.

het is helaas een droom net zo droom als er vrede op de wereld heerst.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

JR: In Nederland niet tot geweld maar helaas wel tot haat. En je geeft nogsteeds geen overtuigende bewijzen waaruit blijkt dat het meer is dan een kleine groep fanatici die dit soort dingen preken. Het overgrote deel van de Nederlandse moslims verwerpt hun verwerpelijk gedachtengoed.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ik ge trouwens aan tafel dus voorlopig geen verdere reacties van mijn kant.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dat 'die andere Timo' vraagt om bronnen vind ik bij tal van uitspraken zeer terecht. Ik ga die uitspraken hier niet citeren maar er zijn echt dingen gezegd die totaal gebasseerd zijn op emoties en haat.

Het probleem is juist dat er in Nederland geen tolerantie meer is en veel van de uitspraken die ik tegen gekomen ben totaal intolerant, generaliserend en bovenal dom zijn. De reacties zijn op zich te begrijpen na deze moord maar ik ben blij dat mensen als 'die andere Timo' wel hun hoofd helder houden en vragen om bronnen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Plaats reactie