Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Brianlinden schreef:
Proos schreef:Ik dacht dat we dat hadden afgerond pagina's terug en dat we konden discussieren hoe we die 15 % van de Nederlandse moslims zouden kunnen aanpakken.
Bah Proos er zijn nu al 40% allochtonen in de grote steden. En ze fokken nog als de konijnen. 2.7 Kinderen gemiddeld, tegen 1.3 kinderen voor autochtone stellen. Komt nog eens bij dat het oer-Hollandse crapuul zelf ook maar kinderen blijft kweken waar geen ene hol van terecht zal komen. De ontwikkelde mens krijgt dus al minder kinderen, of wordt op grote schaal het land uitgejaagd door de overheid.

Ik ga niet meer roepen dat we een nog rechtsere regering nodig hebben, ik ga die moeite niet meer nemen. Het is te laat. Over 30 jaar is de gehele randstad 1 grote puinzooi van allochtone wijken. De Islam zal de grootste godsdienst in Nederland zijn. Het zal dan ook niet lang meer duren of vrouwen hebben niet meer dezelfde rechten als mannen, homo's worden uitgekotst, alles waar generaties tientallen jaren voor hebben geknokt zal verdwijnen.

Er is nog wel een laatste redmiddel, maar dan moeten we toch echt maatregelen gaan nemen die er NOOIT door zullen komen omdat het teveel aan een bepaalde periode in het verleden doet denken. Alle niet-Europese allochtonen (tja, die veroorzaken nou eenmaal de meeste ellende) laten kiezen tussen een Nederlands paspoort of het originele. Nederlands paspoort gekozen? Geen huwelijksmigratie. Als je echt zoveel van haar houdt dan boeit het toch niet in welk land je woont? Origineel paspoort gekozen? Bij de 2e wettelijke overtreding, en dan niet voor het stelen van een appel, maar gewoon echt misdaad op straat, uitkeringsfraude etc... buitenflikkeren met heel de familie er achter aan. Als je dit even kort maar consequent volhoudt dan is er de kans dat ze inzien dat ze zich nou toch echt gedeisd moeten houden. Maar goed, dit zijn draconische maatregelen waar links-Nederland het nooit mee eens zal zijn.

Nederland gaat naar de tering. Ik zal er niet om malen verder, ben me al aan het beraden over in welk land ik woon over een jaar of 10. Ik ben nog jong, maar wat vind ik het sneu voor de oudere mensen die zo hard geknokt hebben na WOII om het land weer op te bouwen, dat de politici er de laatste 30 jaar ZO'N teringzooi van hebben laten maken.

BAH NEDERLAND WORD EEN KUTLAND
Ben ik gedeeltelijk met je eens brianlinden. Probleem is ook dat de voorbeelden die genoemd worden zoals jehovas zich niet zo prominent afspelen als de vele malen grotere problemen die ik o.a. ook genoemd heb. De problemen waar je vaker meer geconfronteerd word en voor meer maatschappelijke ellende zorgen. De problemen die je met je eigen ogen kan zien door even de auto of fiets te pakken en bepaalde wijken in te rijden. Denk aan achterstandswijken, jeugdcriminaliteit, bendes, moorden etc.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

John Rambo schreef:Ik heb letterlijk gezegd "in SOMMIGE gevallen". Dat jij mij in de schoenen schuift dat ik veralgemeniseer is dus onjuist.
Ik quoteerde je er zelfs op.

Het taalgebruik in deze thread vind ik in negatieve zin ontwikkelen. Zie bijvoorbeeld de post van Brianlinden. Ik vind dat het niveau omhoog moet en ben niet tevreden met generaliserende uitspraken. Dat kan ophouden, want ik vind het niet gepast in dit topic met betrekking tot de moord op Theo van Gogh. De bedoeling is een debat en geen verwijtenfabriek.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Remarque schreef:
Harro schreef:Bijbelteksten. Naar mijn weten bestaat de Bijbel niet alleen uit het nieuwe testament.
Het Nieuwe Testament stelde een hoop achterlijke regels uit het Oude buiten werking. De Koran bestaat voor een groot deel uit het Oude Testament.
Precies. En voor de Koran ken ik een dergelijke buitenwerking stelling niet. Als Proos of Die andere Timo dat wel weten mogen ze dat zeggen en neem ik het terug.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Gek he, dat nog steeds Jehova getuigen van die radicale ideeën hebben? Allemaal opgeheven door het nieuwe testament... niet dus.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het gaat om het weerleggen van generaliserende opmerkingen eerder gemaakt. In die context is een referentie van Jehova's zeer gewenst, omdat dit een treffend voorbeeld is van een radicale invulling van het christelijke geloof.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het geloof in deze discussie losstaat van de extremist. Omdat je extremisten op alle gebieden terug kunt vinden. Je hebt gelijk dat ik mij liet verleiden om ertegenin te gaan. Ik zal dan ook nu stellen die discussie af te kappen, want ik deze thread moet terug naar de kern.

Vanaf heden zal ik posts verwijderen die hier toch nog op doorgaan - hetgeen de toegankelijkheid van dit topic zal verhogen voor andere users
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

-edit proos: hier stond een stelling-.
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een militant, omdat deze naar geweld grijpt inderdaad. Goede term.

Je gaat echter toch nog door op de christen/moslim relatie, vandaar dat ik dat uit je post heb geedit. Ik heb een weerwoord zelfs op je opmerking, maar ga die niet plaatsen omdat daarmee de discussie die ik stopzet toch nog door zou gaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

--- Einde topic voor mij.
Laatst gewijzigd door Remarque op 03 nov 2004, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Remarque schreef:Ik GING even door en schreef terwijl jij postte.
Prima, vandaar mijn edit, je post bleef staan en heb alleen het element dat de discussie zou voort kunnen zetten verwijderd.
Ik zal trouwens het woord nauwelijks toevoegen. Extremisme kan onder de Vrijheid van Meningsuiting vallen. Is gedachtengoed en geen daad. Zodra het militant is, of opruiend en oproept tot daden, moet het stevig aangepakt worden.
Mee eens. Een voorganger die oproept tot militante daden mag wat mij betreft het land uit.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

ff tussen door dit stukje viel me op tijdens het lezen van een website
De afgelopen jaar hebben allochtone jongeren alle ruimte gekregen om zich op scholen als groep te profileren. Er wordt Turks of Arabisch gesproken op school, waardoor de Nederlandse jongeren zich buitengesloten voelen. Ook worden er speciale gebedsruimtes gebouwd in scholen en gaan er subsidies naar clubjes van Marokkaanse jongeren. Dit terwijl clubjes autochtonen nooit subsidies krijgen van de gemeente of overheid. Het is sowieso belachelijk dat er geld gaat naar zulke clubjes: men gaat zich nog meer afzonderen van de rest en het werkt de integratie tegen. De Nederlandse jongeren komen in de verdrukking en gaan een daad stellen. Volgens Jong Rechts moet er meer gedaan worden om de jongeren te begeleiden: opleiding en jeugdhonken zijn daarbij zaken waar gedacht moet worden.
Ziet er naar uit dat de "allochtonse" jeugd meer krijgt dan de Nederlandse.

Gebeurde dit ook niet met de "gastarbeiders"

Quotje van nu.nl
Radicale islamieten

De man behoort niet tot de kerngroep van ongeveer 150 radicale islamieten die de AIVD in de gaten houdt wegens mogelijke banden met terroristische organisaties. De vermoedelijke moordenaar van Van Gogh had wel contacten met deze personen.

Op dit moment wordt onderzocht wat de mogelijke motieven van de 26-jarige verdachte uit Amsterdam precies waren. Ook wordt gekeken of hij alleen opereerde of hulp had van anderen bij de voorbereiding en de uitvoering van zijn misdaad.
150 radicale als hun gewoon uitgezet waren was theo ook niet vermoord door 1 van die radicalen!
Plaats reactie