Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

De moord op Fortuyn was vreselijk en een heleboel radicale elementen in onze samenleving, die voor Folkert de Graaf bekend werd nog riepen dat ze wraak gingen nemen op de moslims, vonden het in feite jammer dat het geen islamitische fundametalistische dader was. Bij de volgende verachtelijke daad blijkt dat dit waarschijnlijk wel het geval is en nu zijn de rapen gaar. Ga je actie ondernemen tegen hele bevolkingsgroepen die in het plaatje van de dader(s) passen, dus alles dat links is vanwege Folkert (de kogel kwam van links) en iedereen die in Allah gelooft vanwege Van Gogh, dan hou je precies die rechtse conservatieve kliek over waar we ook niet op zitten te wachten. Dus pas a.u.b. op met opmerkingen over "alle marokkanen zijn crimineel" en "negentig procent van de marokkanen steunt radicalen" of "justitie wil begrip voor eerwraak" (wat heeft dat laatste überhaupt met deze zaak temaken?) want dan gaan onze waarden en normen tenonder. Waarom zouden we ons verlagen tot het niveau waarop juist de kleine club idioten denkt die dit soort dingen doet.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

KätheHelfrich schreef:De "gewone"Marokkaan zit vrijdag alweer te luisteren naar de imam, die als vanouds weer af zit te geven op onze decadente maatschappij

Tenzij je jezelf verteld dat die praktijken ineens opgehouden zijn sinds Cohen op de thee is geweest...
...heb jij ooit in je leven überhaupt weleens met een Imam gesproken?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Waarbij ik overigens aan toe wil voegen dat in menig gereformeerde kerk én in andere kerken eveneens dingen gezegd worden die niet door de beugel kunnen. Dat er problemen zijn met minderheden in Nederland staat als een paal boven water, maar het past wel erg in het vijandbeeld wat mensen blijkbaar nodig hebben om hele bevolkingsgroepen tot "vogelvrijen" te bombarderen.
Nogmaals: fundamentalisme van ieder soort is fout! Dus óók moslimfundamentalisme, maar niet iedere Moslim is per definitie fout!
Laatst gewijzigd door Peter op 02 nov 2004, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Die andere Timo schreef:De moord op Fortuyn was vreselijk en een heleboel radicale elementen in onze samenleving, die voor Folkert de Graaf bekend werd nog riepen dat ze wraak gingen nemen op de moslims, vonden het in feite jammer dat het geen islamitische fundametalistische dader was. Bij de volgende verachtelijke daad blijkt dat dit waarschijnlijk wel het geval is en nu zijn de rapen gaar. Ga je actie ondernemen tegen hele bevolkingsgroepen die in het plaatje van de dader(s) passen, dus alles dat links is vanwege Folkert (de kogel kwam van links) en iedereen die in Allah gelooft vanwege Van Gogh, dan hou je precies die rechtse conservatieve kliek over waar we ook niet op zitten te wachten. Dus pas a.u.b. op met opmerkingen over "alle marokkanen zijn crimineel" en "negentig procent van de marokkanen steunt radicalen" of "justitie wil begrip voor eerwraak" (wat heeft dat laatste überhaupt met deze zaak temaken?) want dan gaan onze waarden en normen tenonder. Waarom zouden we ons verlagen tot het niveau waarop juist de kleine club idioten denkt die dit soort dingen doet.
I rest my case! Beter kan ik het niet zeggen _/-\o_
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Timo schreef:De regels van de Islam zijn gewoon achterlijk......
...jij kent de regels van de Islam? Ken je de Koran soms uit je hoofd?
Timo schreef:Heb je mss de film gezien van van Gogh over die vrouwen hoe ze mishandelt ect werden alleen om een stel van die Moslim honden hun eer aan getast voelden
...heb je weleens gehoord wat b.v. de streng gereformeerde dominees op de Veluwe preken? Of hoe overtuigde Katholieken over vrouwen denken? Ben je op de hoogte van de standpunten van de Paus inzake vrouwen, homosexualiteit, aids, mensen met een ander geloof? Bush horen spreken over dit soort zaken? Het verkiezingsprogramma van de Republikeinen? De mening van de tientallen miljoenen steng gelovige bewoners van de Amerikaanse "Bible Belt"? Wat dacht je van het gedachtengoed van de SGP?
Timo schreef:Ziekelijk volk
...wie?
Timo schreef:Mss een nieuwe kruistoch uitvoeren :| :|
Weet je waarom de eerste kruistochten begonnen?
Laatst gewijzigd door Die andere Timo op 02 nov 2004, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Peter schreef:Nogmaals: fundamentalisme van ieder soort is fout! Dus óók moslimfundamentalisme, maar niet iedere Moslim is per definitie fout!
Met deze uitspraak ben ik het helemaal eens.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Die andere Timo schreef:...heb je weleens gehoord wat b.v. de streng gereformeerde dominees op de Veluwe preken?
Ja dat heb ik.. En???
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Timo schreef:Ik ben niet bang voor een stel nederlandse bier zuipende nederlandse hang jongeren maar als ik door dezelfde groep heen moet en het marrokanen ect zijn ja dan rij ik toch liever om
Hoe denk jij dat een Marokkaan zich voelt die een groep stel nederlandse bier zuipende nederlandse hang jongeren tegenkomt?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

John Rambo schreef:
Die andere Timo schreef:...heb je weleens gehoord wat b.v. de streng gereformeerde dominees op de Veluwe preken?
Ja dat heb ik.. En???
Nou, wat vind je daarvan? Wat was je indruk?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

John Rambo schreef:
Die andere Timo schreef:...heb je weleens gehoord wat b.v. de streng gereformeerde dominees op de Veluwe preken?
Ja dat heb ik.. En???
...verwoorden zij naar jouw mening het gedachtengoed van "de Nederlanders"?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ben niet bang voor een stel nederlandse bier zuipende nederlandse hang jongeren maar als ik door dezelfde groep heen moet en het marrokanen ect zijn ja dan rij ik toch liever om

Hoe denk jij dat een Marokkaan zich voelt die een groep stel nederlandse bier zuipende nederlandse hang jongeren tegenkomt?

Goed, als ze ook iets zouden zeggen komt heel zijn familier eraan om weet ik veel wat te doen
Starting up again
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Timo: wat klets jij slap uit je nek. Ik stelde je nog meer vragen trouwens.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Timo schreef:
ben niet bang voor een stel nederlandse bier zuipende nederlandse hang jongeren maar als ik door dezelfde groep heen moet en het marrokanen ect zijn ja dan rij ik toch liever om

Hoe denk jij dat een Marokkaan zich voelt die een groep stel nederlandse bier zuipende nederlandse hang jongeren tegenkomt?

Goed, als ze ook iets zouden zeggen komt heel zijn familier eraan om weet ik veel wat te doen
Dat is een zeer eenzijdig beeld van je. Scheld een marokkaan uit en zijn hele familie komt je op te zoeken om wee tik wel niet wat te doen. Scheld een lonsdale freak uit die hier in het noorden woont en al zijn maten komen eraan om je in elkaar te slaan. Zulke dingen vergeten ze na weken nog niet en dag in dag uit word je door heb geconfronteerd. Niet alleen allochtonen doen zulke dingen Timo. Genoeg, misschien zelfs meer Nederlanders zijn in staat om zulke dingen te doen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

KätheHelfrich schreef:FYI:
Met moslims, moslima's, Imams, uit alle delen van het land, van diverse pluimage, opgeleid, niet opgeleid, legaal en illegaal.
Een "Ja"dus.
...des te dommer en onbegrijpelijker zijn jouw generaliserende opmerkingen over Imams. Ik zou bijna geloven dat je je ontmoetingen met Imams en al die andere mensen uit je duim zuigt. In welk kader sprak je die mensen dan?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Plaats reactie