Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jurryt schreef:
Remarque schreef:
Jurryt schreef: In de groep zit misschien een enkeling die tot zoiets in staat is, een paar die met hun eens is en de rest die er op tegen is!
Als je met ze praat krijg je een andere indruk. Ze zullen je niet het achterste van huntong laten zien maar tonen verdacht veel begrip voor wandaden. Zo werd 9-11 ook goedgepraat.
Als ik geen moslims ken had ik ook niets gezegt. Ik ken een paar en wat ik van hun hoor is dat zij zwaar tegen zulke dingen zijn.
9-11 werd zeker niet goedgepraat, integendeel, er kwam een oorlog. Dus hoe kom je erbij dat 9-11 goed is gepraat?! En waarom zeg je ook, vertel mij eens wat er dan goed gepraat is en waarom?
Nu ben jij weer aan het veralgemenen :)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

O?
Nu doet de media het weer fout?
Vooral negatieve berichten?
Mooi, dan is het de media schuld, maar kijk je zelf niet, luister je zelf niet,
is je zelf niets opgevallen??
Heb je ooit, ooit weleens met ze gesproken?
Je zult versteld staan..
Oh god.
Praat jij eens met Nederlanders, Lonsdale, hooligan etc etc
oit geluisterd?
opgevallen?
Die hebben zelfs nog een ergere mening.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Supplement op mijn vorige bericht:

.... En aangezien dit soort misstanden dus niet alleen in de Koraan aanwezig zijn, maar dus ook de Bijbel, is het niet verkeerd te stellen dat je het oneens bent met de extremisten en niet de gematigde, vredelievende moslim, die er nooit aan gedacht zou hebben om Theo van Gogh te vermoorden.

Wat mij betreft kun je wel discussieren over het aantal personen dat extremistische gedachten heeft en de mate van deze extremiteiten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Is het niet verstandiger om de discussie posts daar naar toe te verplaatsen?
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Proos schreef:
John Rambo schreef:Misschien moet jij je meer verdiepen in de Bijbel. In het oude testament zijn 3 soorten wetten afgegeven aan het volk israel: 1) ceremoniele wetten 2) burgerlijke wetten 3) de 10 geboden.

Punt 1 en 2 zijn al komen te vervallen. De wetten uit punt 1 bij het hangen van Jezus aan het kruis en de wetten uit punt 2 bij het uiteenvallen van de staat israel (toen het volk israel in ballingschap ging o.a.). Alleen de zedelijke wet, oftwel de 10 geboden gelden nu nog voor christenen. Dit is de reden waarom christenen, geen extreme gedachten er meer op na houden.
Nou, ik kom met voorbeelden, rechtstreeks uit de bijbel en dan ben jij nog van mening dat *ik* mij verder zou moeten verdiepen? Leviticus is een onderdeel van de Bijbel en wat ik wil onderstrepen is dat je het KUNT lezen, wat ook het probleem is met terroristen en extremisten. Zij lezen juist DIE delen en niet wat jij aangeeft. Dat is het probleem met de beleving van het geloof en niet het geloof zelf, omdat je een oud boek leest, waar veel te veel in staat.

Dat is wat ik probeer duidelijk te maken, met mijn voorbeelden.
Dan mag jij mij zeggen waar christen fundamentalisten deze regels in de praktijk brengen. Ik zou niet weten waar. Van islamieten weet ik dat wel. En jij bepaald wat goed en wat fout is wat in de bijbel staat??? Dit boek is geschreven in een heel andere tijd, duizende jaren terug en dan kom je anno 2004 aan om dit te veroordelen. Door heel de geschiedenis heen zijn er voorbeelden te vinden van dingen die uitgevoerd werden en die wij nu zeer afkeuren.

en p.s. sommige van je tekstverwijzingen kloppen niet
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Remarque schreef:De man liep rond met een mes, een vuurwapen en een briefje om op het lichaam van Van Gogh te prikken (1). Hij was van Marokkaanse afkomst (2) en van Gogh ageerde tegen Marokkanen (3).

De tijd van de door links opgedrongen politieke correctheid hebben we al een tijdje achter ons gelaten.

Want als ik met mijn 1 + 1 = 2 gelijk heb, dan is dit een regelrechte bedreiging van de Nederlandse Vrijheid van Meningsuiting!
Dus mogen we politiek incorrect 1, 2 en 3 bij elkaar optellen en concluderen dat de fundamentalistische Islam een aanslag gepleegd heeft op de Nederlandse vrijheid van meningsuiting.

De man liep rond met een mes, een vuurwapen en een briefje om op het lichaam van Van Gogh te prikken (1). De man heeft een Nederlands paspoort (2) en Theo van Gogh schopte veel Nederlanders tegen de schenen en ageerde tegen veel zaken (3).

Volgens jouw politieke incorrectheid mag ik nu dus concluderen dat kortzichtig Nederland een aanslag heeft gepleegd op de Nederlandse Vrijheid van Meningsuiting.
Remarque schreef:De kortzichtigheid van de Islam niet bedreigend? Vertel dat tegen Afganen, Iraniers en in elkaar geslagen moslimvrouwen.
Afghanen en Iraniërs in Nederland worden hier niet meer of minder bedreigd door 'de islam' dan andere in Nederland woonachtige mensen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zijn wij niet viermaal op kruistocht geweest naar het Midden-Oosten, alwaar onze koene ridders tot de enkels in het bloed stonden? Recentelijke voorbeelden van christenfundamentalisten kun je zien in Indonesië.

Ik schrijf in mijnbericht zelf al dat het een oud boek betreft en dat je het daarom anders moet lezen. Dat bepaalde mensen (ongeacht of ze de Bijbel of de Koraan lezen) dit fout interpreteren is toch precies wat ik duidelijk gemaakt heb? Als je zegt dat de islaam fout is, kun je dat ook over het christendom zeggen, want er staat ongeveer hetzelfde in de boeken. Het gaat om de manier waarop je met het materiaal om gaat en dat is geheel afhankelijk van de mensen die het lezen en aan elkaar uitleggen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wat ik inderdaad wil vertellen is dat fundamentalisme en extremisme fout is en niet zozeer het Christendom of Islaam.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Proos schreef:Wat ik inderdaad wil vertellen is dat fundamentalisme en extremisme fout is en niet zozeer het Christendom of Islaam.
Helemaal mee eens. Net zozeer als niet linkse of rechtse politiek 'fout'is maar de extreme en radicale takken binnen rechts en links.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Remarque schreef:Die Proos. Gaat ons iets vertellen over het Christen-extremisme...
Waar slaat dit op?
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Proos schreef:Zijn wij niet viermaal op kruistocht geweest naar het Midden-Oosten, alwaar onze koene ridders tot de enkels in het bloed stonden? Recentelijke voorbeelden van christenfundamentalisten kun je zien in Indonesië.

Ik schrijf in mijnbericht zelf al dat het een oud boek betreft en dat je het daarom anders moet lezen. Dat bepaalde mensen (ongeacht of ze de Bijbel of de Koraan lezen) dit fout interpreteren is toch precies wat ik duidelijk gemaakt heb? Als je zegt dat de islaam fout is, kun je dat ook over het christendom zeggen, want er staat ongeveer hetzelfde in de boeken. Het gaat om de manier waarop je met het materiaal om gaat en dat is geheel afhankelijk van de mensen die het lezen en aan elkaar uitleggen.
Ik zeg niet dat de islam fout is. Ook zijn de kruistochten geen goed voorbeeld van hedendaags extremisme. Mij lijkt zelfs indonesie geen goed voorbeeld van extremisme omdat het hier naar mijns inziens gaat om geweld tussen 2 partijen, christenen en moslims, en dus niet het naleven van extreme wetten / ideeen. Waar ik dus op doelde toen we het over leviticus enz hadden.
Laatst gewijzigd door John Rambo op 02 nov 2004, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Plaats reactie